Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 41 totalt)
  • Författare
    Manor
    Deltagare

Sälja billigt till mig så kan du köpa en 760? 😀

En Nüvi 200 kostar numera ny 1200:-, så det finns inte så mycket att vinna på att sälja den. Jag får sätta den i moppebilen istället ;-).

Niklas
      Deltagare

Att sälja den ger dig en anledning till att köpa en nyare och dessutom någon hundralapps hjälp i övertalningen av frugan. 😉

Manor
        Deltagare

Att sälja den ger dig en anledning till att köpa en nyare och dessutom någon hundralapps hjälp i övertalningen av frugan. 😉

…min fru behöver inte övertalas…det är nog du som har detta problem :P.

Niklas
          Deltagare

Det är hon och inte jag som har noll lokalsinne. Hon vill ha GPS då hon skall ut och hämta saker hon köpt på Blocket. 😉

Edit: Lutar nog åt att vi köper en Garmin Nuvi 250W, lagom pris och den gör det man begär (visar var man är och vart man skall) på en bra och stor display.

Manor
            Deltagare

Det är hon och inte jag som har noll lokalsinne. Hon vill ha GPS då hon skall ut och hämta saker hon köpt på Blocket. ;)Edit: Lutar nog åt att vi köper en Garmin Nuvi 250W, lagom pris och den gör det man begär (visar var man är och vart man skall) på en bra och stor display.

En kollega köpte nyligen en sådan, och han är väldigt nöjd. De ska ut och bila runt i Europa i sommar.

Niklas
              Deltagare

Precis när man bestämt sig så får man läsa om att Garmin har sega menyer jämfört med TomTom och lite annat. Varför skall det vara så svårt…

Manor
                Deltagare

Precis när man bestämt sig så får man läsa om att Garmin har sega menyer jämfört med TomTom och lite annat. Varför skall det vara så svårt…

I de flesta tester jag har läst så brukar Garmin vinna, och jag kan av egen erfarenhet garantera att menyerna inte känns sega…det är inget som jag har noterat i varje fall.

Map-sharing är dock ett koncept som TomTom är ensamma om. Åtminstone så har inte Garmin något liknande. Utan att själv ha testat detta så uppfattar jag det som en styrka. Trots en nyköpt navigator med den senaste Garmin kartan så fanns inte “nyheterna” runt E4-sträckningen vid Uppsala med. Detta var dock förra sommaren, så det kanske finns med i en senare kartversion än den jag har.

Nu är ju GPS:en främst tänkt för att guida en fram till ett resmål, och då har min Garmin bara svikit mig en gång. Adressen (vägen) saknades, men då jag hittade en väg som låg i närheten så löste det sig ändå.

Varför inte en Garmin Nüvi 760 istället? Skillnaden i pris verkar bara vara 800:- kronor!!?

Niklas
                  Deltagare

Varför betala 50% mer för funktioner som man inte kommer använda?

Manor
                    Deltagare

Varför betala 50% mer för funktioner som man inte kommer använda?

Det ska man ju inte göra…men TCM (trafikinformation) verkar väl vara smart och kanske bara det kan vara värt en extra slant. Övriga extrafunktioner får man ju då på köpet (exempelvis Bluetooth till telefonen, svensk röst ner på gatunivå, FM-sändaren samt 500MB extra interntminne).

Niklas
                      Deltagare

TCM fungerar väl sådär i Sverige. Kan tänka mig att den funktionen är betydligt bättre i USA och kanske Tyskland än här. Möjligen ge det några år och då finns det nog ännu bättre GPSer att köpa än de som finns idag.

Manor
                        Deltagare

TCM fungerar väl sådär i Sverige. Kan tänka mig att den funktionen är betydligt bättre i USA och kanske Tyskland än här. Möjligen ge det några år och då finns det nog ännu bättre GPSer att köpa än de som finns idag.

Ja, jag har inte själv någon erfarenhet av TCM…och det är nog lite “overkill” kanske…

Du kommer att bli nöjd med Garmin Nüvi 250W, efter ett tag fattar man inte hur man klarade sig utan (säger jag med 0,0 i lokalsinne). Innan min Garmin så körde jag med en iPaq med programvaran Destinator, och den fungerade ganska hyggligt den med faktiskt.

När du kikade på TomTom, vilken modell matchade Nüvi 250W då? Hur står sig TomTom prismässigt mot Garmin?

Niklas
                          Deltagare

TomTom och Garmin har en exakt jämbördig modell. Den enda skillnaden är att Garmin har widescreen modeller för någon hundralapp mer och tycker personligen mer om Garmin kartan än TomTom. TomTom ser ut att ha lägre upplösning, sträck och detaljer på kartan blir väldigt pixliga.

1300kr-klassen:
                            http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=164620,219124

2700kr-klassen:
                            http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=219126,202537

Niklas
                            Deltagare

Alltså, när man tittar på dem så här och jämför kartorna som visas i displayen så är det ju sjukt stor skillnad med Garmin som vinnare.

Nu visar ju inte bilderna exakt samma ställe men ändå:

GARMIN
                              http://www.navigadget.com/wp-content/postimages/2007/08/garmin-nuvi-760.jpg

TOMTOM
                              http://www.maplin.co.uk/images/Full/a90hb.jpg

Manor
                              Deltagare

Jag håller helt med, Garmins bild ser betydligt bättre ut än TomToms.

rickey
                                Deltagare

Mamma fick en tomtom one genom sitt jobb och den fungerar faktiskt helt okej att använda, sjukt simpel jämfört med min handdator GPS men jag har svårt att hitta på den för jag är van vid min Mio Map.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 41 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.