SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Vilken höjd på¨bilen året runt?

• Detta ämne har 3 svar, 825 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av specialized.
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    johan_gt
    Deltagare

Hejsan!

Har bytt till BC Coilovers idag och undrar om ni har något bra förslag på höjd. Tänkte ha samma höjd året runt.
      Läste i ett gammalt inlägg att sänka 35mm fram och 25 mm bak skulle vara lagom, men då undrar jag hur hög den är original.

Mvh Johan

Snofi
      Deltagare

Jag satte min höjd på 2,5 cm fram och 3,5 cm bak

Mätte från skärmkant till däckets början, bara man mäter på samma sätt på alla 4 så ska det inte vara några problem =)

Mumin
        Deltagare

jag kör 3,2 fram 3,7 bak. börjar skrapa efter att hjulhusen är fylda med MYCKET snö dock :+

specialized
          Deltagare

Ett vanligare sätt är att mäta från: centrum på fälgen >>>> skärmkanten.
            Används på de flesta bilforum och är dessutom bättre, eftersom profilen på däcket inte spelar någon roll 🙂

Ett annat sätt att mäta för att få bilen på en viss höjd,är att mäta mellan : nedre fjäderskålen >>>> infästningen i spindeln, alltså den roterbara delen du skruvar fast i spindeln:)

Detta förutsätter dock att alla fjädrar är lika långa och inte är inspända.
            Nedre fjäderskålen ska bara läggas an mot fjädern. Förspänning i fjädern påverkar ingenting eftersom fjädrarna är linjära och diffar max + – 5 % i hårdhet genom slaget 🙂
            Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.