SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Vilken höjd på¨bilen året runt?

  • Detta ämne har 3 svar, 825 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av specialized.
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #5019
    johan_gt
    Deltagare

      Hejsan!

      Har bytt till BC Coilovers idag och undrar om ni har något bra förslag på höjd. Tänkte ha samma höjd året runt.
      Läste i ett gammalt inlägg att sänka 35mm fram och 25 mm bak skulle vara lagom, men då undrar jag hur hög den är original.

      Mvh Johan

      #69912
      Snofi
      Deltagare

        Jag satte min höjd på 2,5 cm fram och 3,5 cm bak

        Mätte från skärmkant till däckets början, bara man mäter på samma sätt på alla 4 så ska det inte vara några problem =)

        #69911
        Mumin
        Deltagare

          jag kör 3,2 fram 3,7 bak. börjar skrapa efter att hjulhusen är fylda med MYCKET snö dock :+

          #69910
          specialized
          Deltagare

            Ett vanligare sätt är att mäta från: centrum på fälgen >>>> skärmkanten.
            Används på de flesta bilforum och är dessutom bättre, eftersom profilen på däcket inte spelar någon roll 🙂

            Ett annat sätt att mäta för att få bilen på en viss höjd,är att mäta mellan : nedre fjäderskålen >>>> infästningen i spindeln, alltså den roterbara delen du skruvar fast i spindeln:)

            Detta förutsätter dock att alla fjädrar är lika långa och inte är inspända.
            Nedre fjäderskålen ska bara läggas an mot fjädern. Förspänning i fjädern påverkar ingenting eftersom fjädrarna är linjära och diffar max + – 5 % i hårdhet genom slaget 🙂
            _____________________________________
            http://www.garaget.org/?car=18857
            http://www.impreza.nu/expo/view_album.php?set_albumName=ssi947
            ———————————-
            Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.