› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Vilken Impreza ska jag köpa?
- Detta ämne har 20 svar, 2,835 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 11 månader sedan av
Mäki.
-
FörfattareInlägg
-
17 mars, 2012 kl. 20:27 #27880
PH_89
DeltagareHejsan.
jag har i nuläget en Nissan Skyline R34 GTT men jag har börjat spana efter en impreza då jag vill ha en bra men rolig åretrunt bil och jag gillar både ljudet och utseendet på dom.jag har kollat på en wrx sti 03 och uppåt men är det nånting jag bör se upp med? vilken årsmodell ska jag sattsa på? ska jag kanske lägga till lite för o få en västerstyrd? är det värt att lägga till dom extra pengarna på en sti? sedan har jag sett att det finns en del olika utförande som tex ppp och uk edition, det känns som en djungel 😛
Då jag har jobbar bil så använder jag inte min bil så jätte mycket men när jag gör det vill jag kunna ha lite roligt samtidigt som jag inte vill spendera massa pengar och tid i garaget:P
hade en max gräns på typ 160-170tk.Tacksam för svar
Mvh Philip17 mars, 2012 kl. 21:48 #239666Mumin
DeltagareJag skulle satsa sten hårt på en fin Sti 03-05 med 2.0 l motorn. Dccd är ju ett plus men då blir det 04 och uppåt 😉
18 mars, 2012 kl. 00:15 #239678Gyver
DeltagareEn 05’ans Sti har jag hört skall ha det mesta man vill ha:) gärna en ovanlig JDM version;)
18 mars, 2012 kl. 08:46 #239679PH_89
Deltagareja jag tycker 05an verkar riktigt bra 😀 jag kollade på whealer dealers i går och då fatta jag som att dom sa att en koppling inte klarar sig så många mil på en subaru men det beror ju såklart på hur man kör men det kanske är en svag punkt man bör kolla upp?
18 mars, 2012 kl. 10:34 #239667Mumin
DeltagareMin orginal koppling gick 15000 och den var inte slut men bytte pga ökad effekt 😉
18 mars, 2012 kl. 11:59 #239668Fricke.w
DeltagareSom gyver skriver, så kan du tänka dig att köra på höger sida i gen, ska du självklart sattsa på en STI spec-c från japan.
Då får du ju dccd, breda spårviden (5×114,3), lättare bil med extra förstärkningar i fjädertornen mm, samt lite bättre motor, med toppar som flödar bra mycket bättre än euro bilarna, lite vassare kammar, twinscroll turbo mm mm.
Helt enkelt en överjävlig STI 😀
Brukar ju ligga nån spec c till salu på Pistonheads.co.uk till och från.MVH
19 mars, 2012 kl. 19:15 #239680PH_89
Deltagareokej. känner mej vilsen bland japan modellerna men den här är ju högerstyrd men det kanske inte är en sådan modell? annars är jag lite sugen på denna. verkar den bra?
http://www.blocket.se/orebro/Subaru_impreza_wrx_sti_39125127.htm?ca=2&w=3
19 mars, 2012 kl. 19:39 #239665.zip
Deltagareja jag tycker 05an verkar riktigt bra 😀 jag kollade på whealer dealers i går och då fatta jag som att dom sa att en koppling inte klarar sig så många mil på en subaru men det beror ju såklart på hur man kör men det kanske är en svag punkt man bör kolla upp?
Bilen som lagades i Wheeler Dealers va ”enbart” en WRX som absolut inte får beblandas med STI 🙂
19 mars, 2012 kl. 19:44 #239669Christian S
Deltagareokej. känner mej vilsen bland japan modellerna men den här är ju högerstyrd men det kanske inte är en sådan modell? annars är jag lite sugen på denna. verkar den bra?
http://www.blocket.se/orebro/Subaru_impreza_wrx_sti_39125127.htm?ca=2&w=3
det där är garanterat en vanlig STI ifrån england, en så kallad Type UK vilket inte är någon märkvärdig modell.
19 mars, 2012 kl. 19:47 #239681PH_89
Deltagaredet där är garanterat en vanlig STI ifrån england, en så kallad Type UK vilket inte är någon märkvärdig modell.
okej:p ägeren säger även att motorlampan börja lysa efter han satt dit 3″ hela vägen. måste man mappa om dom efter det?
jag hitta även en på blocket som heter ppp (prodrive) det är väl en japan modell?:P
19 mars, 2012 kl. 20:04 #239670Christian S
Deltagareokej:p ägeren säger även att motorlampan börja lysa efter han satt dit 3″ hela vägen. måste man mappa om dom efter det?
jag hitta även en på blocket som heter ppp (prodrive) det är väl en japan modell?:P
du kan ju börja med att fråga om det sitter någon kat på den över huvudtaget, annars så har jag för mig att det sitter 2st kattar på dom orginal och när man sätter dit ett 3″ med bara en race/sportkat så tror den att den inte renar tillräckligt och tänder där med mororlampan, detta åtgärdas enklast med en sk cellfix ( sök på forumet så hittar du säkert info om det då jag har för mig att det varit uppe ett par gånger).
det är väll inget måste att mappa den men man kan få lite probem med laddtrycket om man inte gör det då det är rätt stor skillnad i flödet.nä det behöver det inte vara, PPP (Prodrive Performance Pack) fanns även i england.
19 mars, 2012 kl. 20:38 #239682PH_89
Deltagaredu kan ju börja med att fråga om det sitter någon kat på den över huvudtaget, annars så har jag för mig att det sitter 2st kattar på dom orginal och när man sätter dit ett 3″ med bara en race/sportkat så tror den att den inte renar tillräckligt och tänder där med mororlampan, detta åtgärdas enklast med en sk cellfix ( sök på forumet så hittar du säkert info om det då jag har för mig att det varit uppe ett par gånger).
det är väll inget måste att mappa den men man kan få lite probem med laddtrycket om man inte gör det då det är rätt stor skillnad i flödet.nä det behöver det inte vara, PPP (Prodrive Performance Pack) fanns även i england.
jaha okej. men det verkar som han har kört med lampan lysande ganska länge kan det vara skadligt för bilen?
någon japan modell som skrevs tidigare i tråden vad skulle det kunna vara för modell? vad finns det mer än ppp som fans i japan? 😀
19 mars, 2012 kl. 20:54 #239673goffemannen
Deltagaremodeller som fanns i japan är t.ex.
spec c, spec c type ra, spec c type ra-r, S202,S203,S204. Googla lite så hittar du nog lite om dem =)
19 mars, 2012 kl. 21:02 #239671Christian S
Deltagaredu menar spec c? det är en STI fast med lite ballare delar på (kolla vad fricke skrev i inlägg #6).
det finns ju Type 25 , sen har vi ju S modellerna S201, S202, S203, S204, S205? skillnadena imellan dom är vilken årsmodell det.
sen finns det ju WR1och RB320 också, såldes väll enbart i england tror jag.edit. goffemannen hann före medans jag satt och funderade vilka modeller det fanns
19 mars, 2012 kl. 21:20 #239674goffemannen
Deltagareppp finns väl ändå inte på några JDM bilar.. 😉
Lättast att se om det är JDM eller inte är att kolla om den har bakrutetorkare, vilket alla JDM har.
nä ppp va bara i uk.
ja de där med torkare bak. ja fattar inte varför. måste vara nån lag på det ju. Helt jävla onödigt på impreza ju =)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.