- Detta ämne har 20 svar, 5,916 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 4 månader sedan av lucifer.
-
FörfattareInlägg
-
2 oktober, 2013 kl. 14:31 #31152FronixDeltagare
Hejsan,
Ska köpa mig en OBD läsare till imprezan men har lite problem att veta vilken jag ska köpa. Har kollat på OBDLink men kom att tänka på att vi i Europa har ju lagar för emissionsnivåer och liknande vilket US and A inte har så det kanske blir lite problem, eller?
Är även intresserad av att få tag i verktyg för mappning, hur ser det ut där vad rekommenderar ni som vet?
Tanken är att använda dessa saker till att lära sig och kunna utföra vissa enklare saker i framtiden.
2 oktober, 2013 kl. 14:39 #261097GT99DeltagareHejsan,
Ska köpa mig en OBD läsare till imprezan men har lite problem att veta vilken jag ska köpa. Har kollat på OBDLink men kom att tänka på att vi i Europa har ju lagar för emissionsnivåer och liknande vilket US and A inte har så det kanske blir lite problem, eller?
Är även intresserad av att få tag i verktyg för mappning, hur ser det ut där vad rekommenderar ni som vet?
Tanken är att använda dessa saker till att lära sig och kunna utföra vissa enklare saker i framtiden.
Har du en smartfån funkar en bluetooth obd dongle bra tillsammans med tex Torque till android.
Angående mappning läs igenom denna tråd.2 oktober, 2013 kl. 14:54 #261114FronixDeltagareHar du en smartfån funkar en bluetooth obd dongle bra tillsammans med tex Torque till android.
Angående mappning läs igenom denna tråd.Har en Nokia Lumia 920 så det finns inget till den :/
Kör dock hellre kabel med dator, vilken rekommenderas?Tack för länken.
2 oktober, 2013 kl. 16:40 #261109nilbriDeltagareFinns på 24.se för en 500-hundring. Jag har använt den på tidigare bilar. Fungerar utmärkt. Läser koder. Släcker koder och historik.
7 oktober, 2013 kl. 08:37 #261113polxltDeltagareKöp den här från Kjell och CO, funkar klockrent. Det är en Bluetooth adapter. Så din telefon måste ha Bluetooth med andra ord 🙂
Den kan läsa ut koder samt via webben (via appen Torque Pro) får man en förklaring vad dessa innebär, samt kan man släcka felkoder.
Torgue pro innehåller en hel del andra finesser också7 oktober, 2013 kl. 12:09 #261107zanoiiDeltagareKöp den här från Kjell och CO, funkar klockrent. Det är en Bluetooth adapter. Så din telefon måste ha Bluetooth med andra ord 🙂
Den kan läsa ut koder samt via webben (via appen Torque Pro) får man en förklaring vad dessa innebär, samt kan man släcka felkoder.
Torgue pro innehåller en hel del andra finesser ocksåAnm: Funkar inte till iPhone trots att den har bluetooth.
12 oktober, 2013 kl. 13:50 #261096-L-DeltagareKan man vänta en månad eller så på leverans så går det att spara ett par hundra genom att beställa från Dealextreme.
7 mars, 2014 kl. 14:29 #261099edbeDeltagareÄr det någon som har testat någon Wifi-adapter som ni tycker fungerar snabb och bra? OBD-link kommer med en senare i sommar som verkar seriös och bra, men…senare i sommar
7 mars, 2014 kl. 15:42 #261102Patrick P931DeltagareVad vill du göra med den?
7 mars, 2014 kl. 16:11 #261106zoookeyDeltagareHar en sån kostar typ 180kr med frakt har använt den på flera bilar funkar fint läser och släcker
7 mars, 2014 kl. 17:17 #261100edbeDeltagareVad vill du göra med den?
Koppla till iphonen och laptimer. Förhoppningsvis inga felkoder
8 mars, 2014 kl. 08:41 #261103Patrick P931Deltagarehttps://plxdevices.com/product_info.php?id=GSST2WIFI
Kiwi’n är nog ditt bästa val för rimliga pengar.
8 mars, 2014 kl. 11:28 #261101edbeDeltagarehttps://plxdevices.com/product_info.php?id=GSST2WIFI
Kiwi’n är nog ditt bästa val för rimliga pengar.
Verkar bra. Schysst att kunna koppla in sensorer också. Någon som testat det?
Sent from my iPhone using Tapatalk
29 juni, 2014 kl. 14:43 #261110clasenDeltagareHar imprezorna ett vanligt öppet OBD protokoll eller vad man kallar det så vilken adapter som helst (i princip) fungerar? Eller är det som på volvo att man måste ha ett speciellt program och adapter för att komma åt “allt”?
Fick precis check engine och blinkande cruise, tänkte köpa kelles iphåne adapter om den gör allt som man vill kunna göra. Annars köper jag hellre en annan adapter med alla funktioner direkt…
http://www.kjell.com/sortiment/el/verktyg/matinstrument/obd-2/obd-2-till-wifi-adapter-p48400
29 juni, 2014 kl. 14:53 #261098abacusDeltagareKöp den mindre med blåtand så kan du ha en inkopplad när du kör utan att bryta av den
Du får dock köpa appen Torque ifrån appstore.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.