SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Vilken olja till service?

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Cruise
    Deltagare

Tjena!

Det är såhär att min morbror jobbar på castrol så har det väldigt förmånligt med att fixa olja genom honom. så min fråga är helt enkelt vilken castrol olja är den bästa till min otrimmade wrx sti 2005a?`

Mvh/
      Erik

specialized
      Deltagare

Castrol Edge 10w-60 eller Castrol TWS Motorsport 10w-60

Kör själv med Edge 🙂

Cruise
        Deltagare

Okey, ja då blir det nog att ta hem lite edge olja 🙂 Om ingen annan har ngt annat förslag vill säga 😉

Mvh/
          Erik

Bodyshot
          Deltagare

Jag kör Edge på min moderat vässade sti 05 😉

Turbovin
            Deltagare

Tycker själv att 60-oljan är i tjockaste laget och kör på 5w50 själv men tror inte Castrol har nån sån.

Sternborn
              Deltagare

Jag kör på Mobil 1´s 5w/50 Rally formula 🙂
                Bilen har inte ens dragit 1 dl på 500 mil, fast det har ju inte så jättemkt med oljan att göra 😛

Gystompa
                Deltagare

Kolla rek tabellen. Men dom säger olika 🙂 en del säger 5w-30 och vissa säger 10w-50

Sen säger min aukteriserade Subaru verkstad en sak med så det vette fan vad man ska gå efter 🙂

Subaru samarbetar ju med Midland, men man kan ju fundera hur mycket Midland fått betala för att få sitt märke upptryckt på deras sida + att jag har svårt att tro att deras 5w-40 olja ska passa in i varje Subarumotor. Kanske i dagens maskiner men äldre är jag lite skeptisk på

Subarumicke
                  Deltagare

Jag kör Edge på min moderat vässade sti 05 😉

Du menar när du torrkör bilen på pallbockarna i garaget 🙂

Funkar bilen nu??

goffemannen
                    Deltagare

ja körde mobil 5w-50 i min saab 9-3 -01. Å ja tror den kan funka bra i subban också.

specialized
                      Deltagare

Tjena!

Det är såhär att min morbror jobbar på castrol så har det väldigt förmånligt med att fixa olja genom honom. så min fråga är helt enkelt vilken castrol olja är den bästa till min otrimmade wrx sti 2005a?

Mvh/
                        Erik

……..:rolleyes: :rolleyes:

Kvarnis
                        Deltagare

10-60 är det som gäller från Castrol.
                          Motul 15W-50 räknnas som en av dom bästa oljorna.
                          Dom tunnare oljerna brukar skicka ut mycke smörja igenom vevhus ventilation som ett tips bara.
                          Och man vill inte ha in olje dimman i ic’n och motorn då blir det spik vänligt sas

Cruise
                          Deltagare

……..:rolleyes: :rolleyes:

haha! ska jag tolka det som jag ska börja sälja castrololja svart här kanske? 😉

Tyvärr är det min sista smidiga leverans av olja med då han sagt upp sig därifrån nu så får ta hem så jag klarar de närmaste servicarna nu bara 😉

Beställde edge 10w-60 nu iaf

Mvh/
                            Erik

specialized
                            Deltagare

haha! ska jag tolka det som jag ska börja sälja castrololja svart här kanske? 😉

Tyvärr är det min sista smidiga leverans av olja med då han sagt upp sig därifrån nu så får ta hem så jag klarar de närmaste servicarna nu bara 😉

Beställde edge 10w-60 nu iaf

Mvh/
                              Erik

Vad jag menade med det var, att du frågade efter vilken Castrol-olja som är bäst.
                              Inte vilken olja folk kör med i sina egna bilar, som de flesta konstigt nog har svarat på.
                              Såna trådar finns det redan ungefär 8974 stycken redan 😀

Men visst, kränger du lite billig olja så 😉

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.