SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor vilken setup är vettigast?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2875
    moken
    Deltagare

      Beslutsångest:(
      Nu finns det flera intressanta delar till salu här på säljes och jag är kluven.
      Antingen köper man tek3 licensen med VF30turbon och får mappat på JRM och kanske landar runt 300pållar, eller så köper jag en possumlink ecu, VF34 turbo och mappar det för att sedan eventuellt uppgradera spridare och intercooler och mappa om igen… kostnaden för link+turbo blir ju mer än tek3an o turbon i kit ett, men kommer detta gå att mappa om i framtiden för större spridare och ic om jag skulle vilja det, eller när blir det begränsande?

      Hur skulle ni andra göra? Bortse från växellådans hållbarhet nu bara:)

      #55297
      Kvarnis
      Deltagare

        Tänker du mappa själv .. ?

        annars så är TEK3 ett bra alt. upp till 350Bhp

        VF30/34 är ingen skillnad förutom ca 100-150rpm is spool up…

        oavsett spridar byte,fmic lr ej så funkat TEK3, och kan mappas efter det.

        #55299
        moken
        Deltagare

          var nog VF35 jag tänkte på, den som sitter i wrx sti.n…
          Med link hade jag tänkt mappa själv, ecutek är ju lite värre att göra själv, men om det ändå funkar att mappa in större spridare osv kan jag nog lika gärna satsa på det kittet som säljs nu, blir lite billigare i inköp och ändå ha möjligheten att växa i lite till.

          Tack för svaret!

          #55296
          SecretAgentMan
          Deltagare

            Är det mera bruks än busbil, och du vill slippa meck runt besiktningen handlar du Practos TEK3:a och låter JRM justera den i din bil, kör på standard luftbox, med standard luftfilter (den berömda lmm:en..).
            Är bilen mera busbil, och det inte gör något om det råkar gå snett så är det bara att pilla på med linken, och kanske ännu mera viktigt – respekt för vad som händer när man fått ett par graders tändning för mycket på fel ställe..

            Tilläggas bör att det är mina generella rekommendationer, jag vet inte vad du har för erfarenheter sedan tidigare. 🙂

            Men med det sagt, du har väl en projektbil (200:an) – jag skulle nog köra ecutek och bara tanka och se glad ut.

            Linken går att få att gå bra (och nästan lika bra på kall/varmstart, ac..etc) som standard, men bara nästan..

            /J

            #55300
            moken
            Deltagare

              >Är det mera bruks än busbil, och du vill slippa meck runt
              >besiktningen handlar du Practos TEK3:a och låter JRM justera
              >den i din bil, kör på standard luftbox, med standard
              >luftfilter (den berömda lmm:en..).
              >Är bilen mera busbil, och det inte gör något om det råkar gå
              >snett så är det bara att pilla på med linken, och kanske ännu
              >mera viktigt – respekt för vad som händer när man fått ett par
              >graders tändning för mycket på fel ställe..
              >
              >Tilläggas bör att det är mina generella rekommendationer, jag
              >vet inte vad du har för erfarenheter sedan tidigare. 🙂
              >
              >Men med det sagt, du har väl en projektbil (200:an) – jag
              >skulle nog köra ecutek och bara tanka och se glad ut.
              >
              >Linken går att få att gå bra (och nästan lika bra på
              >kall/varmstart, ac..etc) som standard, men bara nästan..
              >
              >/J

              Tror nästan åxå det lutar mer åt practos grejer för driftsäkerhetens skull, även om det vore kul med ett link så man själv kunde mappa om när man får för sej att ändra nåt:)
              men mycket pillra för att köra bruksbil är det nog då.
              Tack för svaret!

              #55298
              Kvarnis
              Deltagare

                Är ett klokt vall 🙂

                TEK3 passar lite bättre för en bruks bil :), meddans link kanske är lite roligare för en hemma pulare med en 2:a bil

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.