› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › vilken sorts spridare
- Detta ämne har 33 svar, 3,346 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av
Spooowiiie.
-
FörfattareInlägg
-
16 januari, 2013 kl. 07:21 #252980
Patrick P931
DeltagareDet är inga problem att plocka effekt med orginalsprutet. Är du intresserad själv så kan du prova på att mappa själv.
Jag såg att du har en sti 03, jag har mappat ett par (3) sådana och har delat med mig av min grundmapp som är en himla bra grund att starta med imho. 😉
16 januari, 2013 kl. 08:34 #252975TomK
DeltagareÄr det hög ohm eller låg ohm man ska köpa? Tack för tipset ska kolla upp dem spridarna.
Det är hög ohm du ska ha.
16 januari, 2013 kl. 08:39 #252976TomK
DeltagareJag tror kanske man ska överväga om att byta till g4, men tror jag kommer åka någon annan stans än till jrm då för dem skulle ha 14 gör sprutet och 30 för de ska installera och mappa, så de blir att ringa runt idag. Och kolla priser.
Men 30k det är ju för G4 + installation + mappning.
Man får räkna med att det landar runt dom pengarna med bra motorstyr.Sen kan man väl tycka att 16000:- för att stoppa i kretskortet i lådan som tar typ 5 minuter och sen mappning är lite väl dyrt.
16 januari, 2013 kl. 10:59 #252990Spooowiiie
DeltagareDet är inga problem att plocka effekt med orginalsprutet. Är du intresserad själv så kan du prova på att mappa själv.
Jag såg att du har en sti 03, jag har mappat ett par (3) sådana och har delat med mig av min grundmapp som är en himla bra grund att starta med imho. 😉
Ja absolut ska fundera lite på om jag ska köra med ecutek eller ett g4. Hur som helst så måste den ändå mappas ju 🙂
16 januari, 2013 kl. 11:01 #252991Spooowiiie
DeltagareMen 30k det är ju för G4 + installation + mappning.
Man får räkna med att det landar runt dom pengarna med bra motorstyr.Sen kan man väl tycka att 16000:- för att stoppa i kretskortet i lådan som tar typ 5 minuter och sen mappning är lite väl dyrt.
Kanon då vet jag vilka spridare man ska kolla efter, ja dem mena på mappningen tar dem 10.000 för enbart att dem behöver bygga en ny mapp, men jag undrar ju om dem inte har en grund mapp dem bygger på igentligen?
16 januari, 2013 kl. 11:22 #252977TomK
DeltagareKanon då vet jag vilka spridare man ska kolla efter, ja dem mena på mappningen tar dem 10.000 för enbart att dem behöver bygga en ny mapp, men jag undrar ju om dem inte har en grund mapp dem bygger på igentligen?
Klart att dom har en grundmapp att utgå ifrån.
Ok, så att dom tar 14000 för G4 + 10000 för mappningen tar dom då sedan 6000:- för att stoppa i G4 kortet i plåt lådan?16 januari, 2013 kl. 14:22 #252981TypeR
Deltagare30k Jesus I’d be buying a syvecs with everything turned on, g4 isn’t even in the same ballpark:eek:
16 januari, 2013 kl. 15:32 #252982Zkuiser
DeltagareMaxxtuning tog 20000 för mitt g4 och då är det med mappning och installation 🙂
16 januari, 2013 kl. 15:43 #252978TomK
DeltagareMaxxtuning tog 20000 för mitt g4 och då är det med mappning och installation 🙂
Det låter mera vettigt!
JRM tar sjukt bra betalt den saken är säker.16 januari, 2013 kl. 17:06 #252992Spooowiiie
DeltagareDet låter mera vettigt!
JRM tar sjukt bra betalt den saken är säker.Ja dem tar betalt kan man lugnt säga, nej enligt jrm så är där ingen grundmapp utan att jag skulle inte kunna installera de och köra upp utan dem måste göra allt för att den ska kunna köras.
16 januari, 2013 kl. 18:19 #252979TomK
DeltagareJa dem tar betalt kan man lugnt säga, nej enligt jrm så är där ingen grundmapp utan att jag skulle inte kunna installera de och köra upp utan dem måste göra allt för att den ska kunna köras.
Vänd dig någon annanstans.
17 januari, 2013 kl. 05:57 #252993Spooowiiie
DeltagareVänd dig någon annanstans.
Ja de får nog bli per om man kan få tag på honom annars blir de pbz.
8 april, 2013 kl. 13:05 #252966gzon
DeltagareTänk på att det kan skilja mycket på mappning och mappning. Man kan göra en mappning så att bilen går att köra på ganska kort tid och man kan göra en mappning så att den går riktigt fint på alla belastningar och är injusterad på alla funktioner som sprutet har på längre tid. Givetvis blir det olika betalt. Nu vet jag inte hur de nämda firmorna gör. Tyvärr så brukar en billig mappning innebära att det mest jobbas på fullgasreporna med höga effektsiffror som mål, och inte mer tidskrävande kallstarter och bra köregenskaper på låglast.
9 april, 2013 kl. 07:28 #252994Spooowiiie
DeltagareTänk på att det kan skilja mycket på mappning och mappning. Man kan göra en mappning så att bilen går att köra på ganska kort tid och man kan göra en mappning så att den går riktigt fint på alla belastningar och är injusterad på alla funktioner som sprutet har på längre tid. Givetvis blir det olika betalt. Nu vet jag inte hur de nämda firmorna gör. Tyvärr så brukar en billig mappning innebära att det mest jobbas på fullgasreporna med höga effektsiffror som mål, och inte mer tidskrävande kallstarter och bra köregenskaper på låglast.
Absolut men när där är en grund mapp att bygga på så är dem inte från ruta 0 utan dem har ju fått en bra hjälp på vägen. Men tror jag kommer åka till autotek 🙂
9 april, 2013 kl. 07:28 #252995Spooowiiie
DeltagareTänk på att det kan skilja mycket på mappning och mappning. Man kan göra en mappning så att bilen går att köra på ganska kort tid och man kan göra en mappning så att den går riktigt fint på alla belastningar och är injusterad på alla funktioner som sprutet har på längre tid. Givetvis blir det olika betalt. Nu vet jag inte hur de nämda firmorna gör. Tyvärr så brukar en billig mappning innebära att det mest jobbas på fullgasreporna med höga effektsiffror som mål, och inte mer tidskrävande kallstarter och bra köregenskaper på låglast.
Absolut men när där är en grund mapp att bygga på så är dem inte från ruta 0 utan dem har ju fått en bra hjälp på vägen. Men tror jag kommer åka till autotek 🙂 för de verkar som man får mest för pengarna där,
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.