SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Vilken STi motor i GT

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    johan_gt
    Deltagare

Hejsan!

Har grejat lite med min gamle GT och såg att även växellådan var trasig så funderar på att slänga in en STi motor samt växellåda.

Har hittat några ”Front Clip” vilket är bra då jag behöver nästan allt i fronten. Men vilken motor ska man satsa på?
      http://www.ebay.com/itm/WRX-STI-FRONT-END-STI-FRONT-CLIP-EJ20-ENGINE-EJ20T-ENGINE-GC8-STI-FRONT-CLIP-RS-/251203180190?hash=item3a7ce0569e&item=251203180190&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr

En EJ20K med STI ECU?
      En EJ20K och byta till eftermarknands sprut?

Eller kan jag lika gärna sätta in en nyare Sti V 5-6?

Visst ska det gå att trycka in en STI ECU V4 i bilen rätt så smärtfritt? Men då går det ej att mappa?

Frågorna är många!

Gott nytt år! /Johan

johan_gt
      Deltagare

Du har inte funderat på en JDM newage spis och drivlina? Det blir ju lite dyrare men det är det ju helt klart värt, närmare 400 hästar på E85 med originalgrejer och ett sinnessjukt register! Det är min dröm iaf… 🙂

Jo visst med det är lite dyrare sen behöver jag mycket front detaljer och motorhuv från en GC8.

Mumin
        Deltagare

Jag har en front till en gt 00 ny lackad i silver. Sen kör jag en Sti motor från en type r V6 i min gt. Slipper du byta härva osv 😉 men som sagt som Oscar skriver det vore ju drömmen 😉

johan_gt
          Deltagare

Jag har en front till en gt 00 ny lackad i silver. Sen kör jag en Sti motor från en type r V6 i min gt. Slipper du byta härva osv 😉 men som sagt som Oscar skriver det vore ju drömmen 😉

Har du hela fronten, även karossen bakom som man fäster lamprona och kylaren i?

Har du original ECU eller har du den som följde med motorn?
            Behövde du inte ändra några kablar alls för att det skulle funka?
            Vad tror ni att det är bäst att använda en V4 eller V5-6 i min bil?

För att slippa köpa annat sprut i början så är väll det ända rätta att koppla in den medföljande ECUn?

Mumin
            Deltagare

Har bara plast delen. Sen V5-6 slipper du ändra något. Bara att hinka i sen åka och mappa. Jag har motor styrdon från en type r V6 liggandes men som sagt behövs inte men du måste mappa iaf 😉 sen ska du ha annan ic och annat godis så göra allt innan du mappar !!

johan_gt
              Deltagare

Har bara plast delen. Sen V5-6 slipper du ändra något. Bara att hinka i sen åka och mappa. Jag har motor styrdon från en type r V6 liggandes men som sagt behövs inte men du måste mappa iaf 😉 sen ska du ha annan ic och annat godis så göra allt innan du mappar !!

Låter mycket trevligt. Tyvärr har jag den fina modellen av ECU som inte går att mappa 😉 Så blir kanske bättre att byta till något annat.
                Vad jag förstod skulle man byta plats på två givare för att det skulle funka, kanske var på de nyare?

Då är frågan vilken motor man ska ha. Men ska inte köpa den nu då jag ska rikta upp karossen och döda all rost på den först.

Hade ni vågat köpa ifrån tex jdm_world eller liknande skrotar i USA?

TomK
                Deltagare

Låter mycket trevligt. Tyvärr har jag den fina modellen av ECU som inte går att mappa 😉 Så blir kanske bättre att byta till något annat.
                  Vad jag förstod skulle man byta plats på två givare för att det skulle funka, kanske var på de nyare?

Då är frågan vilken motor man ska ha. Men ska inte köpa den nu då jag ska rikta upp karossen och döda all rost på den först.

Hade ni vågat köpa ifrån tex jdm_world eller liknande skrotar i USA?

Köpet du från USA så lär du bli ruinerad på frakten.
                  Lyssna med http://www.japperformanceparts.co.uk dom kan hjälpa dig med det mesta.

johan_gt
                  Deltagare

Köpet du från USA så lär du bli ruinerad på frakten.
                    Lyssna med http://www.japperformanceparts.co.uk dom kan hjälpa dig med det mesta.

Tackar där var många roliga objekt.
                    Hade varit roligt med DCCD också 🙂

Från USA ville de ha ca 350$ från hamn till hamn, men ska höra med de i UK vad de vill ha annars kan man köra och hämta.

TomK
                    Deltagare

Tackar där var många roliga objekt.
                      Hade varit roligt med DCCD också 🙂

Från USA ville de ha ca 350$ från hamn till hamn, men ska höra med de i UK vad de vill ha annars kan man köra och hämta.

Glöm inte sen att räkna på tull och moms när du handlar från USA.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.