SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Vilken turbo ?

• Detta ämne har 25 svar, 1,993 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år sedan av specialized.
Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
  • Författare
    Mortimer
    Deltagare

Hvad er 16G, 18G og 20G ?

Hvad koster de og hvor kan de indkøbes ?
      Passer de direkte på eller skal der modificeres ?

Niklas
      Deltagare

ja inte har visa o ingen annan vill låna ut.

Nu lånar jag också tråden lite. Hur svårt är det att fixa ett visakort? Det går nuförtiden att skaffa via internetbanken så du till och med slipper den där jobbiga kontakten med människor. Skit i kredit (handla för framtida pengar är skit) så har du kortet utan problem inom några dagar.

PS: Va?! Vill ingen låna ut sitt Visakort så du kan handla prylar för flera tusen på nätet? 😛

/N – Blir förvånad

SecretAgentMan
        Deltagare

Det är varianter på TD05-turbosarna, alla passar mer eller mindre bolt on (äldre imprezor kom med en TD05-16G med 90-graders inlopp).

16G – 350 pållar

18G – ~380 (min egen tangerar nog 420 och lite till, men jag åker på E85)

20G – >400 med rätt kringutrustning och bränsle.

Naturligtvis lär det mappas om, och mappas rätt för att det skall bli något resultat.

sales@ravspeconline levererar till rätt pris (USA).

/J

Niklas
          Deltagare

Naturligtvis lär det mappas om, och mappas rätt för att det skall bli något resultat.

Och mappen får du gjord av Per på Autotech Motorsport i Trollhättan så slipper du starta trådar och gnälla om laddspikar, knackningar, dålig tomgång och annan skit.

simo
            Deltagare

Och mappen får du gjord av Per på Autotech Motorsport i Trollhättan så slipper du starta trådar och gnälla om laddspikar, knackningar, dålig tomgång och annan skit.

Kunde inte sagt det bättre själv!

/U

nukem
              Deltagare

Min orginalimpreza 01 wrx har något som är i närheten av 16G ?
                eller rättar sagt, är det lönt att uppgradera till den för mig ?

Jag vill ha supersnabb respons och tidig kraft

volvosnubbe
                Deltagare

ja inte har visa o ingen annan vill låna ut.

Nu lånar jag också tråden lite. Hur svårt är det att fixa ett visakort? Det går nuförtiden att skaffa via internetbanken så du till och med slipper den där jobbiga kontakten med människor. Skit i kredit (handla för framtida pengar är skit) så har du kortet utan problem inom några dagar.PS: Va?! Vill ingen låna ut sitt Visakort så du kan handla prylar för flera tusen på nätet? :P/N – Blir förvånad

Jo men de e fortfarande inte svaret på min fråga !
                  Jag ville köpa agget i sverige så ja KAN skicka tillbaka det om det är fel !
                  Det va de ja gjorde fel me mappningen ! Jag gjorde det åt helvette härifrån därför ångrar jag det nu !
                  Vill ha allt NÄRA så de underlättar mot framtida fel!.
                  Dessutom har inte ravspec.com nåra mitsu agg ute på nätet inte heller IHI. Kollade idag (30 aug)
                  Har maestro kort för tillfället.
                  Vilket banken tyckte va de samma som visa men det var de inte för de går inte handla överallt med det.
                  Så va får man pynta för ett sådan agg (16G eller ett motsvarande ihi)?

simo
                  Deltagare

Visst finns det snurror…
                    http://www.ravspeconline.com/shop/catalog/shopping_cart.php?keywords=td05&sort=2a

:7 :7
                    http://www.ravspeconline.com/shop/catalog/product_info.php?products_id=713

I Götet finns GIK-turbo samt etapp.se för att nämna några.
                    Annars tror jag Autotech i Trollhättan kan hjälpa till med både turbo o mappning 😉

/U

volvosnubbe
                    Deltagare

passar wrx/sti aggen direkt på gt ? asså bolt on ?

ISf va 799 dollar för 16g intressant.

etapp.se vill ja inte ha med o göra ..vill inte hänga ut företag men detta förtjänar det !

GIk e dyra som as.

simo
                      Deltagare

passar wrx/sti aggen direkt på gt ? asså bolt on ?ISf va 799 dollar för 16g intressant.etapp.se vill ja inte ha med o göra ..vill inte hänga ut företag men detta förtjänar det !GIk e dyra som as.

Låter som det är dax att gå till banken o skaffa platskort 😉

Nu det ju inte så nära som GIK men lite billigare kanske.
                        Glöm inte att räkna med 25% moms plus frakt till Sverige bara

/U – som har goda erfarenheter av etapp

specialized
                        Deltagare

Halvt OT gällande firmor i GBG, så finns ju Scram med. De har väl byggt några monster-Evos såvitt jag vet 🙂

Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
                          ———————————-
                          SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉

Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.