SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Vilken turbo rekommenderas?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 36 totalt)
  • Författare
    Spooowiiie
    Deltagare

Tjena de är som så här jag sitter och tittar efter en ny turbo en uppgraderings givetvis, den ska klara en ca 450hk, någon som har ett tips? Tack i förhand!

Patrick P931
      Deltagare

Det beror lite på vad du har för grundförutsättningar.

Jag tror att bland det vassaste för denna effekt vore en Scoobyclinic SC42 alt. Blouch Dom 1.5xtr. Det är i princip samma turbo och specad till ca 480 hk.

Kvarnis
        Deltagare

Vilken soppa?

SC42 är nog väl liten för 450, en SC46 är bättre val.
          Alt MD321T billet.

Spooowiiie
          Deltagare

Tanken är 98oktan, men är i valet om kvalet på att köra e85 men de hänger om de kan gå bra att köra på walbro 255/l soppa pump,

Patrick P931
            Deltagare

Jag är ganska säker på att du behöver större pump än Walbro 255an för 450 hk. Jag har forskat lite kring det och jag skulle iaf absolut byta min 255a mot något större om (då) jag byter till en större turbo än nuvarande VF. Bättre säker än ledsen och fattig.

Spooowiiie
              Deltagare

Jag är ganska säker på att du behöver större pump än Walbro 255an för 450 hk. Jag har forskat lite kring det och jag skulle iaf absolut byta min 255a mot något större om (då) jag byter till en större turbo än nuvarande VF. Bättre säker än ledsen och fattig.

Tror du att en 044:a skulle räcka?

Kvarnis
                Deltagare

En 044 räcker till närmare 600 på E85 så den är tilräckligt stor, en motorsport version av walbro funkar till 450 utan och runt 450 på E85.
                  Spridarna bör vara 1000cc’s för E85.

En walbro fixar ~400 på E85 🙂

timpO
                  Deltagare

Men walbro är väl inget att rekommendera för att köra med E85!? Då skulle jag hellre köra på deatschwerkz som exempel.

Spooowiiie
                    Deltagare

Då får jag börja kolla efter spridare om man nu ska köra på e85, är väldigt tacksam för alla tips! 🙂

Patrick P931
                      Deltagare

ID1000 heter spridaren som är schysst. 😉

Walbros större pump, 400 heter den, fungerar till E85 och ger tillräckligt med flöde till 450 hk. De har även en pump som heter 416 som specifikt är gjord för sprit om jag minns rätt.

Spooowiiie
                        Deltagare

Hörde om en soppa pump death schworks eller hur de stavas som oxå var för e85, någon som vet något om dessa?

NickeH
                          Deltagare

Här finns nog mer info

http://www.deatschwerks.com/

Skickat från min ST18i via Tapatalk 2

timpO
                            Deltagare

Deatschwerkz vet jag många som kör med. Extremt omtyckta produkter =)

Spooowiiie
                              Deltagare

Får kolla läget på de då 🙂

Spooowiiie
                                Deltagare

Ingen som har hört talas om kinugawa turbo? Om de är något att ha eller inte?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 36 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.