SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Vilken turbo rekommenderas?

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 36 totalt)
  • Författare
    Christian S
    Deltagare

jo man har ju sett annonserna på ebay men har ingen aning om hur dom är.

när jag letade efter turbo till min så kollade jag väll lite på dom men det blev en ifrån scoobyclinic isället.

Patrick P931
      Deltagare

Jag följer med stort intresse en kille i USA som ska montera en Kinugawa TD06SL2 8cm2 20G på sin FXT. Han monterar iofs en hel del annat ”krafs” som elh som också är från Kinugawa. 😉

http://www.subaruforester.org/vbulletin/f87/journal-20g-build-122997/

Ofta får man det man betalar för. Jag köpte en relativt billig T04E hybrid (57 mm inducer) till min Volvo och den rasade efter någon månad. Köpte sedan en äkta dyr hybrid från SL Turbo här hemma och den håller än trots väldigt mycket misshandel. 😉

Dyrt köp gråter man en gång av, billigt köp…

Men, kanske denna Kinugawa inte är så dålig? Vi får se.

TomK
        Deltagare

Jag följer med stort intresse en kille i USA som ska montera en Kinugawa TD06SL2 8cm2 20G på sin FXT. Han monterar iofs en hel del annat ”krafs” som elh som också är från Kinugawa. 😉

http://www.subaruforester.org/vbulletin/f87/journal-20g-build-122997/

Ofta får man det man betalar för. Jag köpte en relativt billig T04E hybrid (57 mm inducer) till min Volvo och den rasade efter någon månad. Köpte sedan en äkta dyr hybrid från SL Turbo här hemma och den håller än trots väldigt mycket misshandel. 😉

Dyrt köp gråter man en gång av, billigt köp…

Men, kanske denna Kinugawa inte är så dålig? Vi får se.

Grejerna ser riktigt fina ut iaf! 🙂

Spooowiiie
          Deltagare

Ja vad jag Google mig till för info tidigare så är där nån i USA som kört e 3000 miles fel fritt så de verkar inte vara så dåligt, men sen är jag osäker på de när man tittar på de om man har twin scroll turbo eller inte, som sagt detta är första turbo bilen jag pysslar med så de är lite knepigt, så där kan bli en del dumma frågor från min sida 😉

Patrick P931
            Deltagare

Nu är de 2 som ska montera en Kinugawa på sina Foresters. En som behåller orginal grenrör, och så den i länken ovan som kör elh.
              http://shopping.kinugawaturbo.com/kinugawaturbohyundaigenesistd05h16g300ps-3-2-1-1-2-3.aspx

Väldigt spännande iaf, för billigt är det.

🙂
              Patrick

pettsun
              Deltagare

De var billigt, Nu blev jag ju sugen 🙂
                Vars skickas dem i från?

Är inte insatt i alla betäckningar och vad som skiljer dem åt:P
                Patrick, skulle denna vara en bra uppgradering från min VF34? http://shopping.kinugawaturbo.com/kinugawaturbohyundaigenesistd05h16g300ps-3-2-1-1-2-3.aspx

Patrick P931
                Deltagare

Jag är osäker men jag tror att de skeppas från Taiwan. Den du (och jag) länkar till och som 2 pers i USA ska köra med på sina 2.5XT ska utan vidare räcka till 400 whp.

Det hade kanske varit en bra uppgradering – det är ju svaret på det jag väntar på från de i USA. 😉

Jag fantiserar om en Blouch Dom 1.5XTR som är storleksmässigt liknande men den kostar mer än dubbelt. Iofs är den kullagrad och en ”kvalitetsturbo” men frågan är om den är ”prisvärd” jämfört med Kinugawa?

Killen som heter Nate har sedan tidigare trimmat och körde en VF på E85 fram tills nu. Den andre killen som går ”all in” har ingen större tidigare erfarenhet. Det är därför Nates åsikt kommer väga tyngst.

🙂
                  Patrick

Spooowiiie
                  Deltagare

Jag som inte har nån större erfarenhet av turbo bilar sen tidigare, är duktigt osäker för priset är ett dröm pris men sen så undrar ju man hur kvalitén är? För de låter otroligt bra 🙂

Patrick P931
                    Deltagare

Första intrycket från killen med mer erfarenhet är att det verkar vara nästan för bra för att vara sant.

Med en safe basmappning så får han laddtryck ungefär samtidigt som med sin tidigare VF52 och Kinugawan håller självklart upp ångan bättre på höga varv.

För bra för att vara sant? Nej, det verkar inte som det.

Vi får se hur det blir efter ordentlig mappning, han förväntar sig minst 375 whp.

Kanske dags att kränga VF48’an och köpa en Kinugawa… 😉

🙂
                      Patrick

Fladric
                      Deltagare

Ja, börjar ju också fundera på att upgradera, följer det också med spänning! Enda man kan undra är väl hur det är med hållbarheten men det är ju svårt att säga än 🙂

Patrick P931
                        Deltagare

Fullt laddtryck vid 3600 v/min, 22 psi som går ned till 20 psi vid 6500 v/min. 415 whp blev resultatet från Kinugawan, iofs på en något glad Virtual Dyno men det skvallrar om att det finns möjligheter iaf…

Fasen, är det dags att montera ID1000, köra E85 och stoppa dit en Kinugawa? Jag som knappt får fäste i motorvägsfart som det är just nu… 😉

pettsun
                          Deltagare

Göre! 🙂
                            Tvivlar inte på funktionen på agregaten, utan hur länge dem håller. Men det finns väl bara ett sett att ta reda på det, testa.

Spooowiiie
                            Deltagare

Göre! 🙂
                              Tvivlar inte på funktionen på agregaten, utan hur länge dem håller. Men det finns väl bara ett sett att ta reda på det, testa.

Jag ska testa ett sånt aggregat, de är ju inte en jätte summa det handlar om 🙂

Patrick P931
                              Deltagare

Bra! 🙂

Beställ och så får vi se om du klarar dig från tull och moms. Spännande om det fastnar eller inte.

Obs att 415 whp är på E85, dock på en safe tune (och helt orörd EJ255). På vanlig soppa tror jag inte att man kommer över 400 whp med denna turbo.

Zlasher
                                Deltagare

Låter spännande. Funkar det kanske man också är sugen på en:)
                                  Men du får gärna vara först:)

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 36 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.