› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Vilken turbo rekommenderas?
- Detta ämne har 35 svar, 3,357 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 10 månader sedan av
Patrick P931.
-
FörfattareInlägg
-
14 december, 2012 kl. 13:37 #250668
Spooowiiie
DeltagareBra! 🙂
Beställ och så får vi se om du klarar dig från tull och moms. Spännande om det fastnar eller inte.
Obs att 415 whp är på E85, dock på en safe tune (och helt orörd EJ255). På vanlig soppa tror jag inte att man kommer över 400 whp med denna turbo.
Hitta en modell som ska orka leverera en 450, men den är ifrån England så tror inte den blir stoppad då 😉
14 december, 2012 kl. 15:07 #250650Patrick P931
Deltagare450 hk är ca 370 whp, verkar som snäppet mindre snurra än den de kör med i USA. Det blir spännande att höra vad du har att rapportera.
Har du någon tidigare erfarenhet av dessa bilar?
14 december, 2012 kl. 18:00 #250656Zlasher
DeltagareEnligt rallysportdirect.com kan walbros 255L/h pump klara allt under 500 hk.
Inte på sprit dåra, men vanlig 93okt-98okt”The Walbro GSS342 fuel pump is one of the most popular aftermarket fuel pumps on the market today. Flowing 255 Liters Per Hour it can flow enough fuel for most applications under 500 hp”
15 december, 2012 kl. 13:40 #250669Spooowiiie
Deltagare450 hk är ca 370 whp, verkar som snäppet mindre snurra än den de kör med i USA. Det blir spännande att höra vad du har att rapportera.
Har du någon tidigare erfarenhet av dessa bilar?
Har aldrig hållit på med varken turbo eller Subaru, så de ska bli spännande, är före detta s2000 åkare,
20 december, 2012 kl. 12:38 #250637Kvarnis
Deltagare3600rpm är segt för en turbo på på en 2.5L
~2500rpm spoolar en TD05-20G upp.En GT30R Billet har fullt ladd innan det men är God för 600Bhp
Det där är en 20G med större turbin vilket är klart tvecksamt, priset ser så klart lockande ut. Min GT30 hybrid som jag hade för ~7år sedan hade fullt ladd vid ~3.5k
utan avcs.
Hade det var en TD06H tubrin hade det varit bättre, ni lär ju läsa på lite inte bara titta på pris?En Kina 20G kostar typ ~$120, bara ett tips.
Sen ska man f-n inte lyssna på jänkrae, dom vet oftast inte vad dom pratar om 😉Vet inte hur många ggr, ja ska skriva detta men KÖP en BEPRÖVAD TURBO
Det blir billigare i längden.
Jag har alla fall provat ett tiotal, i hop med att komma billigare undan…vilket man sällan gör.Det är samma sak än vad man ska köpa tv,sub,elektronik,sprut, däck osv
Kvalitet kostar alltid !20 december, 2012 kl. 15:05 #250651Patrick P931
Deltagare3600rpm är segt för en turbo
Hehe, jag inser att jag har glömt en ganska viktig beståndsdel. 😮 Det är en automat killen har och det är på treans växel (som är 1:1).
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
