SSC Allmänt snack Allmänt småprat Vilken tv skall man köpa? LCD eller Plasma?

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 107 totalt)
  • Författare
    SecretAgentMan
    Deltagare

Tufft! 🙂

Se nu till att mata med rätt signal och kablage bara, för du kör väl inte omkring med 95 oktan i en Inpresia? 😉 :+ 😀

/SGM

Niklas
      Deltagare

Skall försöka…så förvänta dig fler frågor men nu om kablar och sånt. 🙂

syke
        Blockerad
          SecretAgentMan
          Deltagare

Ord Syke, ord! 😀

/J – kör en blandning av classe-o och biltema hemma. 😀

down_the_drain
            Deltagare

Det beror lite på hur långt man skall dra en kabel om amn behöver köpa en dyrare sort eller om man klarar sig med den billigare.. Avsevärda längder så är det givet med en dyrare kabel bl.a pga renhet i ledarna o skärmning osv.
              Korta avstånd kvittar det..

/P

Manor
              Deltagare

Äljen, är du nöjd med ditt köp?
                Det börjar bli läge med en LG hemma hos mig nu också när man blivit med någon typ av HTPC :).

Jerry, du byter ju prylar som en annan byter kallingar…är det inte dags att sälja din LG till mig? Ett byte går också bra…jag har radiostyrd (bensin) Subaru och en äkta Class-A gokart (100cc) i förrådet att bli av med :*.

Niklas
                Deltagare

Sjukt nöjd med min LG! :7

Tackar Jerry varje dag angående hans råd och tips.

/N – såg Babel på den ikväll…grym tv…skitfilm 😀

syke
                  Blockerad

Sjukt nöjd med min LG! :7Tackar Jerry varje dag angående hans råd och tips./N – såg Babel på den ikväll…grym tv…skitfilm 😀

VA?! Babel var ju asbra! Måste vara din tv det är fel på! 😀

Niklas
                    Deltagare

Om vi säger så här, det är sista gången som jag köper en film som fått 5/5 i betyg för det är väldigt sällan som jag och filmtyckare har samma åsikt.

Tror att Dejavu som fick 3/5 kommer att passa mig och frugan mycket bättre. 😛

syke
                      Blockerad

Om vi säger så här, det är sista gången som jag köper en film som fått 5/5 i betyg för det är väldigt sällan som jag och filmtyckare har samma åsikt.Tror att Dejavu som fick 3/5 kommer att passa mig och frugan mycket bättre. 😛

Hehe, då ska du se Sånger från andra våningen. Den har fått bra kritik av många. Vilken dynga! Sämsta jag någonsin sett.

Deja Vu .. hrm .. den går ju att diskutera, men se den först. Moment 22 är allt jag säger.

Manor
                        Deltagare

…och nu verkar det vara nya LG:s på gång. Full HD (egentligen ganska onödigt) för cirka 17.000:- om jag har läst rätt. Det blir väl till att avvakta ett tag till…men bakprojektorn sjunger verkligen på sista versen nu.

Janne248
                          Deltagare

Eftersom vi ändå diskuterar massa LCD vs. Plasma, full HD vs. HD Ready å allt här….. så slänger jag in en fråga till experterna med:

50″ Plasma / HD Ready
                            LG 50PC51
                            http://www.expert.se/productimages/huge/136995_11574.jpg
                            17995:-

vs.

46″ LCD / Full HD
                            Samsung LE-46M86
                            http://www.inwarehouse.se/bilder_produkt_512/e1198309-512.jpg
                            26990:-

Det kommer att tittas mest DVD, matad via HDMI med en Marantz DV7600.
                            Finns ingen digital tv här. (Hyresrätt).

Idag så tittas det på en 80″ duk med upplösning 848×640 (Hitatchi PJ-TX10). Tanken var att ta bort den och ersätt amed en stooor TV.

SecretAgentMan
                            Deltagare

På normalt tittavstånd ser man inte skillnad på 720 eller 1080 på en 42:a (jag gör det inte), och jag tvivlar på att 46:an är annorlunda.

Så jag skulle köra på 50″ om det skall ersätta projje – men att mata med DVD rockar inte, du behöver skruva ihop en htpc. 😉

/J

syke
                              Blockerad

Kanske även Sharps LC-46XD1E kan vara något? Har fått fin kritik iaf. Funderar själv på den..

http://www.sharp.eu/cps/rde/xbcr/SID-0A0A4384-D1ABF810/sv-se/423_LC42XD1E_AQUOS.jpg

ca 24000:-

Janne248
                                Deltagare

Syke; Har kikat på Sharpen också, kanske den är vassare än Samsungen.

Jerry; Vad blir fördelen med en HTPC jmf. med 720p uppskalat från DVD’n?

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 107 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.