› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Vilken tv skall man köpa? LCD eller Plasma?
- Detta ämne har 106 svar, 8,589 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 3 månader sedan av
syke.
-
FörfattareInlägg
-
1 januari, 2008 kl. 14:17 #111092
Strat
DeltagareJobbar man med it behöver ju inte tvättmaskinen jobba så hårt. Vi behöver ju knappt byta kallingar 😉
För mig blev det en Mirai 42″ full hd lcd. Funkar grymt bra med xboxen i 1080p 🙂 Det enda som jag upplever som ett problem är svärtan när man har lite mörkare i rummet. Gäller väl mer lr mindre alla lcd fortfarande iofs.
/Claes
1 januari, 2008 kl. 15:16 #111118Yonaz
DeltagareLG full HD 42″, funkar kanon 🙂
2 januari, 2008 kl. 14:33 #111158Niklas
DeltagareLG Ready LCD 42″ har funkat kanoners sen jag köpte den. Inte missnöjd med något…men så är jag kanske lite mindre kräsen än de som gnäller på svärta och sånt.
2 januari, 2008 kl. 15:16 #111066syke
BlockeradTyvärr har inte LG haft de tekniska specar som jag vill ha på en tv, men det kanske kommer maskiner från dem till våren som har det. Jag resonerar lite så att ska man investera i en ny tv kan man lika gärna lägga lite stålar, men det känns ändå inte helt motiverat att lägga 25tkr på en ifall man skulle vilja byta den efter ett fåtal år.
2 januari, 2008 kl. 18:15 #111089Palm
DeltagareSka man köpa tv idag bör man nog välja med inbyggd digitalmottagare oavsett märke vill jag tillägga i diskussionen. Var och köpte en Philips 26″ lcd åt mor & far innan jul med inbyggd boxer och den fungerar så himla mycket bättre än extern mottgare. Mottagningen är halvkass vid dåligt väder trotts ny takantenn med förstärkare och hela kitet men olika boxar vi provat. Däremot är det perfekt bild med den inbyggda mottagaren till och med på en liten väggmonterad digitalantenn vid deras sovrum. Jag är mycket förvånad över hur bra denna tvn klarar att ta emot signalen.
2 januari, 2008 kl. 18:18 #111085SecretAgentMan
DeltagareUrk…sicket smäck. 😀
Digitalmottagare kör man i htpc:n, som matar panelen med pixelmappad upplösning…det rockar röven av allt! 😀
/J
2 januari, 2008 kl. 19:54 #111135NickeH
DeltagareHTPC = alltid nåt krångel
DVD-Spelare = play och det funkarUtan glasögon ser man ändå ingen skillnad på bilden..
Hyra film är dessutom socialt, man kan råka träffa nån bekant 😀
2 januari, 2008 kl. 20:05 #111086SecretAgentMan
DeltagareTrams, det bara funkar och funkar – lite rekorderlig hårdvara i datorn (det går inte åt några monsterprylar), Vista och mediacentret – med Firedtvkorten, rock’n’roll! 😀
Det sätter däremot lite krav på att tv:n man väljer kan hantera rätt upplösning på rätt sätt – polaren på jobbet är en smula bitter över sin 50″ samsungplasma (den har ett elakt crt-aktigt 60hz-flimmer när den matas med 1360×760/60Hz – vilket är det tv:n är specad för att köra i…).
Samma med en annan tjomme på jobbet, vars Panasonicplasma ger ryckig bild vid panoreringar när den matas från en pc..
Själv så är min lågbudget/opålitliga/odugliga 42″ LG lcd stabil, och ger en kalasbild (från alla källor). 😀
LG is teh sh1t – eller vad säger ni, housewagonmätz och äljtärningen? :+
/J
2 januari, 2008 kl. 22:42 #111159Niklas
DeltagareLG is teh sh1t – eller vad säger ni, housewagonmätz och äljtärningen? :+/J
Utan tvekan! Såg precis Transformers och filmen var 5 minuter längre med extra effekter bara för att jag såg den på en LG-tv…nä, men kanske inte riktigt. Men tvn rockar!
3 januari, 2008 kl. 07:40 #111115Manor
DeltagareLG is teh sh1t – eller vad säger ni, housewagonmätz och äljtärningen? :+/J
Jag håller med, jag har som sagt en hel del LG-prylar och jag har inte haft några problem med någon av dem. Däremot så vet jag ju att det finns bättre grejer…men det syns då även på prislappen. Jag skulle vilja säga att LG = pris/prestanda…ungefär som en Subaru Impreza ;-).
22 januari, 2008 kl. 20:37 #111067syke
BlockeradNu är det gjort!
Just nu står en Samsung 50″ 50P96FD plasma hemma på tv-bänken. :7 :7
22 januari, 2008 kl. 21:22 #111116Manor
DeltagareNu är det gjort!Just nu står en Samsung 50″ 50P96FD plasma hemma på tv-bänken. :7 :7
Grattis som fan. Nöjd antar jag :-).
22 januari, 2008 kl. 22:55 #111068syke
BlockeradJapp! Det tråkiga är ju att den i sin tur genererar andra investeringar, HTPC etc. Men OJ vilken skillnad mot min 32″ WS tjocktv 😀
24 januari, 2008 kl. 09:00 #111097Janne248
DeltagareJust nu står en Samsung 50″ 50P96FD plasma hemma på tv-bänken. :7 :7
Hur blir det när du kollar på 4:3 program… blir det svart eller grått på sidorna???
Sugen på en samma-lika…men… vill ha svart på sidorna som sovrums LG 19″’arn… har fått för mig att det blir grått på Samsungs….
24 januari, 2008 kl. 10:15 #111124down_the_drain
DeltagareTycker det där med att pissa pengarna i sjön är lite fel angående fullHD tv.Jag anser såhär.. Innan det e dax att byta tv igen efter att man köpt en fullHD så har man antagligen bytt ut sin gamla dvd/tvspel/dator mot en ny som klarar blueray eller nått liknande och som då klarar av att visa fullHD bild.Köper man en fullHD tv så en man bara lite förberedd för framtiden för andra produkter som man vill införskaffa.Sen beror det juh på hur kräsen man e oxå:) Därför jag införskaffade min en 50″ Pioneer Plasma.Absolut bäst i alla avseenden,men kostar därefter.
/P
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.