SSC Allmänt snack Allmänt småprat Vilken tv skall man köpa? LCD eller Plasma?

Visar 2 inlägg - 106 till 107 (av 107 totalt)
  • Författare
    syke
    Blockerad

Just nu står en Samsung 50″ 50P96FD plasma hemma på tv-bänken. :7 :7

Hur blir det när du kollar på 4:3 program… blir det svart eller grått på sidorna???Sugen på en samma-lika…men… vill ha svart på sidorna som sovrums LG 19″’arn… har fått för mig att det blir grått på Samsungs….

Jag har inte tittat så mycket på det, men det jag kommer ihåg är:
      Dels anpassar den storleken automagiskt så det inte blir några kanter (istället lär en del av bilden försvinna?), men om jag vill ha kanter kan jag i tv:ns meny välja om de ska vara gråa eller svarta. Jag ska kolla lite mer på det i helgen så kan jag komma med mer info 🙂

syke
      Blockerad

Tycker det där med att pissa pengarna i sjön är lite fel angående fullHD tv.Jag anser såhär.. Innan det e dax att byta tv igen efter att man köpt en fullHD så har man antagligen bytt ut sin gamla dvd/tvspel/dator mot en ny som klarar blueray eller nått liknande och som då klarar av att visa fullHD bild.Köper man en fullHD tv så en man bara lite förberedd för framtiden för andra produkter som man vill införskaffa.Sen beror det juh på hur kräsen man e oxå:) Därför jag införskaffade min en 50″ Pioneer Plasma.Absolut bäst i alla avseenden,men kostar därefter./P

Och en dator pixelmappad vid 1920×1080 är alldeles finfint, med ex. 1024×768 blir allt för stort.

Sen kan man fundera på om skillnaden i pris (i detta fall, kuro 50″ vs. p96 50″ = 15 000kr) är värd skillnaden. Något bättre bild på pioneeren, men frågan är om den förbättringen är så stor att den är värd så mycket mer i pris?

Men FullHD är absolut inte onödigt om man ska koppla en dator till den. Vid filmtittande vågar jag inte riktigt uttala mig om ifall man ser skillnad eller inte, men tester (främst IDGs tänker jag på) visar ju på att man inte ser skillnad på 720p och 1080p vid några meters avstånd.

Visar 2 inlägg - 106 till 107 (av 107 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.