› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Vilket avgassystem?
- Detta ämne har 10 svar, 1,521 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 10 månader sedan av
tobiasr.
-
FörfattareInlägg
-
17 februari, 2015 kl. 19:59 #33413
Robert89
DeltagareTjena!
Har nu haft min BRZ i över ett halvår och är stormförtjust! Väntar bara in våren så man kan ta ut den ur garaget igen…
För att fördriva tiden lite tänkte jag ev. köpa mig ett cat back-system.
Anledningen är främst för att jag tycket originalavgasröret låter lite väl tamt.Jag funderar därför över valet av system. Jag är som sagt inte ute efter någon effekthöjning (även om det vore trevligt vill jag inte betala mer för det i dagsläget).
Kollar man ebay.co.uk finns där en del att välja mellan;
Allt från billiga för 350-400£
Till dyrare;
Och många fler. min fråga är, om jag bara är ute efter att få lite trevligare ljud, är det då lönt att lägga nästan det dubbla mot vad de billiga kostar?
Någon som har bra tips? Fungerar ett billigare system till någon som bara nöjeskör och vill ha bättre ljud eller är det pengar i sjön?
//Robert
17 februari, 2015 kl. 20:15 #275099TomK
DeltagareJag tror nog inte det.
Jag hade köpt det billigare systemet, kolla runt på forumen vad folk tycker om dem.18 februari, 2015 kl. 08:03 #275106kinugawa
DeltagareBilligt system: högt flöde med billiga högljudande ljuddämpare.
Dyrt system: högt flöde med dyra väldämpande ljuddämpare med en fin sång.
18 februari, 2015 kl. 08:12 #275100Igge
DeltagareHögre risk för jobbiga resonansljud med billiga system, smaksak om man stör sig på det. Det är iaf uppfattningen jag fått
18 februari, 2015 kl. 14:31 #275102Robert89
DeltagareTack för svar! Verkar alltså vara delade meningar. Finns det någon här som har erfarenhet av någon av de modellerna jag länkat till? Resonansljud lät ju inget vidare. Det skall fortfarande vara behagligt att åka runt i bilen när man inte varvar allt för mkt tänker jag.
18 februari, 2015 kl. 14:56 #275107kinugawa
DeltagareMilltek på en brz är sjukt gött ljud i.
Men jag tror inte du blir missnöjd med någon av de billigare. 2 billigare twinpipe dämpar bättre än billiga singelrör till impreza <2005. Som knapt går att få tyst på med sportsystem.21 februari, 2015 kl. 20:41 #275098Fricke.w
DeltagareOm du vill jämföra lite olika ljud på avgassystem till BRZ/gt86/scion FRS.
Så har du en lång tråd här med filmer på diverse.
Att lägga på minnet är vell om dom kör med ett annat grenrör som är utan katt och lika med mid pipen om den är utan katt, blir ju mycket högre ljud då, än om du har oem grejerna kvar fram till själv cat bak systemet.22 februari, 2015 kl. 18:53 #275103Robert89
DeltagareJa jag kollade faktiskt in den där tråden för ett tag sedan, dock hittar jag ingen av de billiga systemen där va? De har ju inga namn vad jag kan se vilket gör det svårt att hitta någon video osv.
Men ni som har lite kunskap, av de billiga jag länkat till, vilket av dem skulle ni valt? Ser ni några skillnader, för/nackdelar?
21 mars, 2015 kl. 06:45 #275104Bubu
Deltagare21 mars, 2015 kl. 06:47 #275105Bubu
Deltagare17 april, 2015 kl. 09:22 #275101tobiasr
DeltagareBlev det något avgassystem? Är själv såld på ljuden från milltek non resonated, men det kostar en hel del..
Vad är skillnaden på Primary Cat Back och Secondary Cat Back? Skiljer nästan 6 tusen i pris.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.