› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Vill inte varva, Legacy TBO-92
- Detta ämne har 33 svar, 5,249 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 2 månader sedan av
Rocco.
-
FörfattareInlägg
-
24 oktober, 2011 kl. 13:40 #230733
Joakim
DeltagareHej
Jag tror inte att spolarna är felet, varvräknaren beter sig inte konstigt och alla har fina värden. Skall täta kablarna och sätta dit dem igen.
Tror på givarproblem eller bränslepump.
Kamgivare ??? verkar konstigt att den bara felar vid fullgas.
Tempgivare som ger fel input kan få LMM att fucka ur???
Har beställt ny soppapump 500 Spänn. Hoppas…// Joakim
3 november, 2011 kl. 21:27 #230737Joakim
DeltagareInte soppapumpen heller.
Spolarna verkar vara just, åtminståne vad man kan mäta sig till.
Tempgivaren ??? men om den fastnat i kallt läge borde den ju ge mer bränsle när den är varm.Spridarna? någon som haft problem med dem?
// Joakim
4 november, 2011 kl. 12:51 #230718Timzzon
Deltagareproblemet med spolarna är att dom funkar fint utan ladd MEN inte med ladd,
så du borde så bra värden när du mäter på dom.
åter till min tidigare fråga: går varvräknaren ner till botten när den bryter?6 november, 2011 kl. 11:37 #230738Joakim
DeltagareAvseende spolarna.
När jag ger fullt så laddar den 0,75 bar, det känns som fuel cutten slår av bränslet vid ca 5000 varv. varvräknaren visar rätt varvtal och går inte i botten. om jag håller gasen i botten vidare så hackar den sig vidare till 7000 varv. turbotrycket håller sig på 0,75 och sviker inte.
tror du på spolarna ändå? Rackarns dyra är dom ju 1300 kr st.
vad styr fuel cutten ?
vid acceleration på halv gas går den upp till 7000 utan strul.
// Joakim
6 november, 2011 kl. 19:46 #230719Timzzon
Deltagarefuel cutten styrs av laddet, ligger straxt över 1 bar.
MAP sensor som spökar, eftersom du får fuel cut på fel ställe?jag har papper någonstans på hur man felkodar den själv, om du googlar så lär du nog hitta det också.
17 december, 2011 kl. 19:02 #230739Joakim
DeltagareHar lämnat in den på Bosch service center. De hittade fel på kamaxelgivaren och bytte den för många pengar.
MEN felet kvarstår den vill inte varva, inga felkoder.
Map sensor? ger den felkod?
// Joakim
10 juni, 2012 kl. 19:24 #230724Rocco
DeltagareHittat felet på bilen? Har exakt samma fel på min fast den orkar INGENTING går knappt att gasa utan att bilen hostar och rycker. Check engine lyser men slocknar så fort jag nuddar gasen.
11 juni, 2012 kl. 06:00 #230720Timzzon
DeltagareMAP sensorn är bara till för fuelcutten och inget annat, den ger inga andra signaler till ECUn om vilket ladd bilen har.
Kan vara LMMen, har du provat att rycka den och sedan starta? (bilen dör om du rycker den när den är igång ;))11 juni, 2012 kl. 06:09 #230713Ubermeister
DeltagareRocco: Kolla felkoder?
http://bbs.legacycentral.org/viewtopic.php?f=19&t=48510 Här är en med samma problem låter det som..
11 juni, 2012 kl. 16:49 #230726Rocco
DeltagareNja har som inte lyckats hitta några kontakter för diagnos på bilen,har nämligen 2 legacy turbo och den ena har 2 gröna kontakter som jag antar är till diagnos som hänger under brädan, och den här bilen jag håller på med verkar d inte finnas något alls?…blir galen…
11 juni, 2012 kl. 20:51 #230727Rocco
DeltagareHan ger felkoder på 23-air flow sensor
44-duty solenoid valve wastegate control
45-atmospheric pressure sensor
31-throttle sensor. Och nu är juh bilen hemmapulad med så lite anorlunda är det..men slangarna/stålrören 2st som går ut till vänster om generatorn nere på blocket som ska gå till kolkanistern är pluggade. och laddtrycksstyrningen är borttagen ist sitter d en pysventil mellan wg och kompressorhus. Gör ingen skillnad med original laddtrycksstyrning heller.. och tändspolarna funkade på förra motorn så dom ska d inte vara nå fel på samma med lmm..Man kan få upp han i fart om man smyger på gasen men d e svårt,han lixom hugger och hostar så man slår huvet i rutan i stort sett. Fuelcut..men varför?11 juni, 2012 kl. 21:01 #230721Timzzon
DeltagareProva att rycka en sak i taget och se om det blir skillnad någonstans.
Kan vara så att du har fått in skit i MAP sensor så den har fastnat i ”massor med ladd läge”11 juni, 2012 kl. 21:10 #230728Rocco
Deltagaredrar jag ur lmm dör bilen,tps gör ingen skillnad. map sensor har jag inte testat..vet du typ på ett ungefär vart den sitter?
11 juni, 2012 kl. 21:38 #230729Rocco
DeltagareEtt annat underligt fel är att bränslepumpen går konstant,slår jag på tändningen går den inte 5sek och slutar utan matar på tills jag slår av tändningen.
11 juni, 2012 kl. 22:21 #230730Rocco
Deltagaredrar jag ur lmm dör bilen,tps gör ingen skillnad. map sensor har jag inte testat..vet du typ på ett ungefär vart den sitter?
Kom på att en map sensor blir svår att hitta på en bil med luftmassemätare
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.