SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Vill inte varva, Legacy TBO-92

Visar 4 inlägg - 31 till 34 (av 34 totalt)
  • Författare
    Ubermeister
    Deltagare

Sitter kablarna till original laddtrycksstyrning fortfarande inkopplade?

Eller är solenoiderna/magnetventilerna helt bortplockade?

(Sitter på höger fjäderben, med slangar kopplade till sig original, kolla på din andra Legacy)

De måste ha sladdarna ikopplade, annars får man felkoder på dom.
      Har du inte eftermarknads-motorstyrning så måste iallafall den bruna och svarta magnetventilen vara inkopplade. (Den cylindriska i metall är väl till laddtrycksstyrningen om jag inte missminner mig?)

Timzzon
      Deltagare

drar jag ur lmm dör bilen,tps gör ingen skillnad. map sensor har jag inte testat..vet du typ på ett ungefär vart den sitter?

Du kan inte dra ut den när bilen är igång, då dör den. Dra ut den och sen starta. Det kan vara så att du får hjälpa den lite med gasen när den är kall.

Kom på att en map sensor blir svår att hitta på en bil med luftmassemätare

Det finns en men den är bara till för fuelcutten. Sitter på höger fjäderbenstorn som Ubermaister sa.

Ett annat underligt fel är att bränslepumpen går konstant,slår jag på tändningen går den inte 5sek och slutar utan matar på tills jag slår av tändningen.

Min gjorde också så, tror den ska gå hela tiden.

Rocco
        Deltagare

Ska ut och kolla lite nu,det lustiga är att när jag fick igång bilen efter motorbytet gick den väl ganska okej iaf hostade mer på höga varv..sen blev d bara sämdre efter första turen..

Rocco
          Deltagare

Testat ny lmm,med och utan original laddtrycksstyrning även bytt tändspolarna och sprayat med stargas efter läckage. Bilen går lite bättre och drar fint på höga varv nu men går fortf väldigt ojämnt och misständer så jag tror på stiften,ska försöka hitta lämpliga verktyg och byta stiften imorgon. Konstigt om d ska vara dom då dom är alldeles nya.

Visar 4 inlägg - 31 till 34 (av 34 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.