Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Ruben77
    Deltagare

hejsan

jag har ett kraftigt vinande ljud från min vinge, de uppstår i farter på ca 100 km/h o uppåt

låter precis som när en fönsterruta inte är stängd.

jar testat med en bagagelucka med annan vinge på o då är det tyst.
      har testat plocka av vingen från bagageluckan o då blir det tyst.

men när vingen är på viner det som skam, ska de vara så ??

har provat alla möjliga o omöjliga saker men ljudet är där.
      har smörjt alla lister för att vara söker men eftersom de blir tyst när vingen monteras av så borde ljudet komma från den.

en annan tanke är men vet inte om de e någon downforce att räkna med på en sådan vinge är att den trycker ner luckan vid högre hastigheter så att listen inte gör helt tätt.

Ruben77
      Deltagare

efter många meter med maskeringstejp så hittade jag källan till ljudet.

biten som sitter skruvad under vingen gör inte tätt, så tejpar jag maskeringstejp där så blir det helt tyst.

hur tätar men det på bästa sätt ???
        vill ju inte köra omkring me maskeringstejp.

tänkte Silicon men man vill kanske montera isär den någon gång

Jimmy STI 2012
        Deltagare

hejsan

jag har ett kraftigt vinande ljud från min vinge, de uppstår i farter på ca 100 km/h o uppåt

låter precis som när en fönsterruta inte är stängd.

jar testat med en bagagelucka med annan vinge på o då är det tyst.
          har testat plocka av vingen från bagageluckan o då blir det tyst.

men när vingen är på viner det som skam, ska de vara så ??

har provat alla möjliga o omöjliga saker men ljudet är där.
          har smörjt alla lister för att vara söker men eftersom de blir tyst när vingen monteras av så borde ljudet komma från den.

en annan tanke är men vet inte om de e någon downforce att räkna med på en sådan vinge är att den trycker ner luckan vid högre hastigheter så att listen inte gör helt tätt.

Upplever samma problem med min. Kan du posta en bild på vad du tejpar, pluggar igen för att få den tyst?

Hur har det förresten gått med det andra vinande ljudet som de trodde kom från växellådan?

Tack på förhand!

Mvh
          JImmy

Ruben77
          Deltagare

växellådan har fått nya lager o men låter ändå så nu är dom inne på att jag skall få en helt ny vxl låda.

under ovansidan av vingen sitter det en plastdel fastskruvad med ett gäng skruvar, jag skruvade loss den o limmade tätningslist innan för den o skruvade tillbaka den,

för att konstatera att vindljudet kommer från vingen så tejpade jag för hela skåran runt plastdelen o körde o då var det helt tyst.

Simon.x
            Deltagare

Hej

Använd warp tejp (som man folierar bilen med) eller en tunn stripe runt plastdelen 😉

Vet inte hur ni kan höra alla ljud i 100 men men 😮

//Simon

Ruben77
              Deltagare

ljudet från min vinge låter typ som när man inte har stängt rutan ordenligt så de låter mer ju fortare men kör liksom, så sjukt irriterande.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.