SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Vinande turbo -MY03

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    zorco
    Deltagare

Hej

En polare påpekade när jag hade lämnat av honom med min fina impreza (kär) att det vart ett sjukt skönt vinande ljud när jag tröck på… inget jag tänk på själv när man kört (bara haft den nu i vinter så inte kört speciellt mycket då jag tänkt ha den som sommarbil only) Men hur som så hoppa han i och vi drog ner rutorna, och det viner verkligen mycket om turbon när man trycker på (jag gillar ljudet, men tror nog inte det ska låta så mycket?!). Bilen är original och har gått ~10 000mil… Är det normalt eller dax för Turbobyte? Har nämligen Blocket försäkring på den till 24e maj.. så då kostar det ”bara” 1500kr + 15% av kostnaden. så kasnke hamnar på 3-4K tot vilket är helt ok för ny turbo med arbete tycker jag.

alltså, är det normalt med ordentligt vinande ljud? vet att det kan vara svårt att avgöra utan att ha hört, men står man bakom bilen när man trycker på låter den verkligen vackert.. men säkert dåligt (har original avgas med så den låter inte så mycket för övrigt, vilekt ska åtgärdas snart 😉 )

MVH

Niklas
      Fortfarande nykär efter ½år.
      Impreza WRX STi 2003 blå

Koffe
      Keymaster

Är bilen ”avsnorklad”?
        Det sägs att turbovinet hörs betydligt mer om snorkeln innan luftburken tas bort.
        Normalt eller inte är som du redan påpekat rätt svårt att veta innan man lyssnat själv.
        Ingen Subaruverkstad i närheten som kan lyssna på den?

MVH
        //Koffe

zorco
        Deltagare

Är bilen ”avsnorklad”?Det sägs att turbovinet hörs betydligt mer om snorkeln innan luftburken tas bort.Normalt eller inte är som du redan påpekat rätt svårt att veta innan man lyssnat själv.Ingen Subaruverkstad i närheten som kan lyssna på den?MVH//Koffe

Tjena, jo snorkeln sitter där den ska. Mm ska in till subaru på måndag de får kolla på det då / lyssna.
          Får se va de säger, vore nästan bra om den var på väg att rasa så man får en billig ny turbo =)

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.