SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Vinterdäck 2011/2012

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    yngwie
    Deltagare

Vad är det som gäller på dubbat fronten? Ska köpa nya nu tänkte jag. Jag antar att dom flesta kommer säga hakka 7. Men prisnivån under? Har kikat lite på Pirelli winter carving edge.

Förövrigt, har man impreza ska man köra på vintern. 😉

GrizzlyBear
      Deltagare

Continental är väl den ständiga tvåan efter Hakka. Själv kör jag på just Continental, ContiIceContact, en modell som kom förra året. Funkar bra. Lite tystare, lite billigare men antagligen inte riktigt lika bra som Nokian.

annala
        Deltagare

akta dig för pirelli dom har problem med stommarna att dom ger sig rätt fort. de har dom haft i flera år. så ja håller med ovanstående med continental.

yngwie
          Deltagare

Finns inget däck att få tag i med lite mer dubb? Vars isf?

GrizzlyBear
            Deltagare

Finns inget däck att få tag i med lite mer dubb? Vars isf?

http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=87763
              Där kan vi snacka DUBBdäck 😀 Vart sugen själv när jag såg den tråden men hade precis köpt nya däck då.

yngwie
              Deltagare

http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=87763
                Där kan vi snacka DUBBdäck 😀 Vart sugen själv när jag såg den tråden men hade precis köpt nya däck då.

Dra på trissor! Men är dem lagliga? Jobbigt å måsta böta. Vad går sådana lös på?

Mäki
                Deltagare
                  GrizzlyBear
                  Deltagare

Tror nog de är gatlegala. Skicka ett PM till Mats (trådskaparen) och fråga. Han verkar iof bara bosatt i Finland och de kanske har lite andra regler där…
                    Lappi är en tillverkare som sysslar mest med rallydäck tror jag så det gäller nog att ha kontakter för att få tag på dem 🙁

Miksu
                    Deltagare

Jag skulle köpa Nokian Hakka (Hakkapeliitta 7) men från utomlands. Se till exempel Camskill (http://www.camskill.co.uk/) eller MyTyres (http://www.mytyres.co.uk/). Jag köpte sommardäck (Bridgestone Potenza) från Camskill och dom var 300 € billigare där än i Finland.

En bilsäljare bjöd mig på Nordman däck som skulle vara samma däck som Hakkapeliitta 5 men mycket billigare. Vet inte om hur högklassig den är.

RKR
                      Deltagare

Norman bråker som f.. på vegen!

Turbovin
                        Deltagare

Continental Icecontact vann Teknikens Världs vinterdäckstest. Egentligen var Pirelli Carving Edge bäst om det inte hade vart för att de tappade dubb 🙂 De valde att utesluta däcket ur testet även om det fick högst testpoäng totalt.

Hakka 7orna kom på tredjeplats (fjärde om man räknar med Pirelli) efter Michelin X-ice North.

Lutar åt att jag beställer Continentalen till BMW:n iaf. Har vart grymt nöjd med Pirellina tidigare men är inte så kul om de fått problem med dubben nu.

yngwie
                          Deltagare

Continental Icecontact vann Teknikens Världs vinterdäckstest. Egentligen var Pirelli Carving Edge bäst om det inte hade vart för att de tappade dubb 🙂 De valde att utesluta däcket ur testet även om det fick högst testpoäng totalt.

Hakka 7orna kom på tredjeplats (fjärde om man räknar med Pirelli) efter Michelin X-ice North.

Lutar åt att jag beställer Continentalen till BMW:n iaf. Har vart grymt nöjd med Pirellina tidigare men är inte så kul om de fått problem med dubben nu.

Jag har köpt Pirelli, vi får väl se om dem håller. 🙂

Miksu
                            Deltagare

Norman bråker som f.. på vegen!

Du har kört med dom? Jag skulle föreställa att dom är inte även närä på Hakka 5 kvalitet.

hellebjork
                              Deltagare

Jag har alltid åkt dubbat på vintern, men i år är jag sugen på att testa dubbfritt. Upp i fart kommer man ju alltid, tillåmed på sommardäck. Värre är det när man ska stanna. Åkte regumerade 15″ på Evon förra vintern och det var absolut inga problem.

Men dubbfritt, är det bara släppa tankarna på det, är sugen på 205/40/17?

abacus
                                Deltagare

Vad är det som gäller på dubbat fronten? Ska köpa nya nu tänkte jag. Jag antar att dom flesta kommer säga hakka 7. Men prisnivån under? Har kikat lite på Pirelli winter carving edge.

Förövrigt, har man impreza ska man köra på vintern. 😉

Jag ska göra en del eldragning hos en bekant som renoverar sin villa, han jobbar själv på en gummiverkstad.

Jag tänkte byta in mina timmar som jag lägger på jobbet till ett par nya vinterdäck
                                  Dom jag tittar på är hakka 7 , dom finns ju även som runflat men jag undrar om det är lite som att kasta timmar/pengar i sjön jag vet att Subarun är känslig när det gäller rullomkretsen så min fråga är helt enkelt kan man köra med punka på ett däck utan att skada drivlinan hur mycket förlorar ett runflat däck igentligen i rullomkrets ????

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.