› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Vinterdäck i NV-Skåne
- Detta ämne har 6 svar, 1,040 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 2 månader sedan av
Blocken.
-
FörfattareInlägg
-
26 december, 2004 kl. 07:38 #5367
swmike
DeltagareGod Jul alla!
Jag är nere i Ängelholm (nordvästra skåne) över julen och fick punktering igår kväll. Detta är typ 3-4:e gången jag får punktering sen år 2000 på mina Pirelli Winter, så nu får det vara nog, jag vill köpa nya däck(dessutom tittade jag på mina dubbar och spetsarna på dem var borta på ett antal dubb).
Problemet är nu att jag som sagt inte är på den mest centrala punkten i världen och jag är därför rädd att mitt urval är rätt så begränsat, samt att jag vill köra tillbaka till Stockholm på tisdag-onsdag nångång och jag kan därmed inte vänta på att någon ska beställa hem däck med lång väntetid.Däckia härnere verkar sälja Goodyear Ultragrip 500, men jag vet inte om de har hemma i vår något udda 205/50R16-dimension, men det ska jag kolla.
Om de nu inte har det, så skulle jag vilja få tag på Gislaved eller Nokian-däck. Hur skulle ni göra för att få fram såna på 24 timmar inom Sverige?
26 december, 2004 kl. 08:49 #72228SecretAgentMan
DeltagareJaga rätt på en firma som har hemma, och be han skicka det med bussgods (funkar kalas, och går fort) – alternativt se vad dackonline.se kan göra?
🙂
/J
26 december, 2004 kl. 11:04 #72229ExOrdis
DeltagareTjena Micke.
Jag ledsnade oxå på finessen hos Pirellidäcken att släppa ur luften lite då och då. Kör numera på Nokias Hakka 4:or och problemet är borta. 🙂
27 december, 2004 kl. 08:56 #72231swmike
DeltagareJag provade att pumpa upp däcket igen och det verkar hålla luft, så det är nog som du säger, Pirelli Winter-däcken har denna egenhet. Jag tittade dessutom närmare på däcket som jag fått punktering på och jämförde med de andra däcken, och det ser ut som att det är samma däck jag får punktering på hela tiden.
Det enda de hade hemma på Däckia var Goodyear nånting 400 för 7000kr inkl allt, så jag tänker ta mig tillbaka till Stockholm för att leta vidare där. Noterade att spetsarna på 60-70% av dubben är avbrutna så mina dubbdäck är inte speciellt dubbade som det är nu :/ Dubbarna sitter kvar i däcket men det är inte så mycket på dem som griper tag i vägytan.
27 december, 2004 kl. 12:40 #72233Impreza Fredde
DeltagareKolla med Molway i Landskrona, det är inte så långt från Ä-holm, köpte mina Nokian 205/50/16 där.
/Fredde
27 december, 2004 kl. 13:14 #72232swmike
DeltagareJag ringde Fürstenhoff och de kunde sälja mig Hakka-4:or för 8000kr inkl montering. Jag lyckades inte hitta så mycket billigare på nätet, och enl dem så var t ex Nordfrost-3 väldigt mjuka och spårkänsliga och det var jag ju inte så intresserad av.
Det blev ju inte billigt, men förhoppningsvis bra.
27 december, 2004 kl. 18:51 #72230Blocken
DeltagareHär kommer ett hett tips:
http://www.gundersenmotorsport.com/lappi%20gatedekk.htm
/Block
Min STihttp://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.