› SSC › Allmänt snack › Träffar › Vinterkörning Västerås
- Detta ämne har 109 svar, 5,495 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 8 månader sedan av
griml0ck.
-
FörfattareInlägg
-
14 januari, 2006 kl. 12:12 #140530
STIred
DeltagareHej alla glada Subaru drivers.God fortsättning på er alla.-16* och vår is är nu uppe i 26 centimeter.Lördagen den 2006.03.04. arrangerar S.A.D sidoie.Vad är nu detta????SUBARU IMPREZA DRIVING ON ICE EDUCATIONKul va kom på namnet nu………Chefsinstruktör den här dagen är Arturs Preidnieks.Mångårig rallyräv från Lettland.Han har tävlat i ett stort antal rallyn med Subaru Impreza.Han är också chefsinstruktör vid Drosas Braksaunas Skola (Typ S.A.D) i Riga.Vi beräknar starta klockan 10.00.Avslutar när det mörknar.Missa inte det här, jag lovar att alla kommer att utvecklas som bilförare (rallyförare)efter den här dagen.Vi kommer inte servera någon mat så något bör ni ta med själva.Arturs och vi andra instruktörer kommer att åka med skjutsa och stå vid sidan om och bedöma samt komma med tips råd och idèer.Anmälan till mig på mail senast 2006-01-30.sti-gt@swedishactivedriving.seAnmälan är bindande.Antalet platser är begränsade.Pris: Förare och bil. 500:-Pris: Medpassagerare 250:-Betalning kontant vid ankomst.Mycket välkommna till ännu en fartfylld Subaruaktivitet.Janne
Låter ju grymt kul, tjejen gick med på att jag skulle få en andra försenad julklapp 🙂 så det får bli det här i så fall :7 😀 Börjar ju bli lite tradition det här med sad, först födelsedagspresent, sen försenad julklapp, får väl se vad det blir nästa kurs, kanske midsommarpresent 😉 😀
Enda problemet är jag har inga vinterdäck(bilen avställd), kan nog fixa låna en uppsättning odubbade däck på fälg utan problem, men frågan är hur kul det är köra på is odubbat…..
Men om jag fixa en uppsättning dubbade så är jag klar, det blir att ställa på bilen över helgen sticka ner från övik till göteborg, köra upp till västerås……. bökigt men vad gör man inte.
Förutsättningen är som sagt att jag lyckas låna en uppsättning dubbade vinterdäck på 17″ får bli vanliga dubb, för isdubb funkar som bekant inte på stin, och bromsar orkar jag inte byta….
14 januari, 2006 kl. 12:28 #140521Davve
DeltagareDå blire du å ja Davve som får dras upp ur snövallarna för en annan kör också på breda dubbfria. :)WEEEEHAAAAAAW!!! Skall det sladdas så skalldet.Å ven fan har sagt att söra piil ska va lätt? 😉
hehe.. fast jag har dubb 😉
Du får bara ta mera socker 🙂
14 januari, 2006 kl. 12:53 #140525rallymarkus
Deltagaresom det ser ut nu så kommer jag att ta ner bilen o vara med på lite vinterlek 🙂
måste ju få testa mina isdäck i vinter så nu blir det hem o skruva bromsar till marknaden, sen tar jag nog ner bilen senare i februari 🙂
Är det hjälm o heltäckande klädsel som gäller?
15 januari, 2006 kl. 15:10 #140555Janne S.A.D.
DeltagareHej
Sorry att det tog lite tid att svara men har varit iväg 4 dagar på vinterkörning,(skidor). Kul det också.
Kollade med Vägverket.
20 cm is 2000 kg
30 cm is 3000 kg
40 cm is 5000 kg
50 cm is 7000 kg.Vår is är just nu på sämsta stället 22 cm.
Allt lugnt, sjön är bara 1,5 meter djup.Glöm inte maila anmälan.
Janne
15 januari, 2006 kl. 16:00 #140502Kvarnis
DeltagareKollar om jag trolla bort Jouren den helgen så kommer ett mail 😀
15 januari, 2006 kl. 16:04 #140556Janne S.A.D.
DeltagareKollar om jag trolla bort Jouren den helgen så kommer ett mail 😀
Jag väntar vid mailen……
Kul om du kommer det vet du.
Janne16 januari, 2006 kl. 15:34 #140557Janne S.A.D.
DeltagareHej hopp Subarudrivers…..
Nu precis hemkommen från provborrning och bilkörning på (vår) sjö.30 cm stenhård kärnis på sämsta stället. hurra hurra.
Tyvärr just nu ingen snö.Janne
16 januari, 2006 kl. 20:09 #140489LegacyLarsa
KeymasterHej hopp Subarudrivers…..Nu precis hemkommen från provborrning och bilkörning på (vår) sjö.30 cm stenhård kärnis på sämsta stället. hurra hurra.Tyvärr just nu ingen snö.Janne
Då finns det inga vallar att åka igenom heller? bra, då kan man satsa fullt.. eller?
måste ju kapa lite tider ifall jag ska kunna åka ifrån blocken.. 😉
/Lars
16 januari, 2006 kl. 20:58 #140492Blocken
DeltagareHej hopp Subarudrivers…..Nu precis hemkommen från provborrning och bilkörning på (vår) sjö.30 cm stenhård kärnis på sämsta stället. hurra hurra.Tyvärr just nu ingen snö.Janne
Då finns det inga vallar att åka igenom heller? bra, då kan man satsa fullt.. eller?måste ju kapa lite tider ifall jag ska kunna åka ifrån blocken.. ;-)/Lars
Då får du ladda, gosse… 😉
:+
/AB
17 januari, 2006 kl. 08:28 #140558Janne S.A.D.
DeltagareGivetvis kommer klockorna att vara med på isen, kul att vemärsnabbastdebatten kommer igång.
Janne17 januari, 2006 kl. 16:01 #140559Janne S.A.D.
DeltagareSnö på väg
bonde traktor beställt
på fredag plogas det
11 anmälda flygbiljetter till Arturs Prednieks beställt
drygt en månad kvar tills 11 Subarudriver är lika snabba som ABS.(ordis)Några platser kvar ni som funderar bestäm er för att komma
till en fartfylld israllydag…..Janne
17 januari, 2006 kl. 21:59 #140493Blocken
DeltagareSnö på väg bonde traktor beställtpå fredag plogas det11 anmälda flygbiljetter till Arturs Prednieks beställtdrygt en månad kvar tills 11 Subarudriver är lika snabba som ABS.(ordis)Några platser kvar ni som funderar bestäm er för att komma till en fartfylld israllydag…..Janne
ABS! :+ Hehe
/Klick
18 januari, 2006 kl. 03:56 #140560Janne S.A.D.
DeltagareABS! Hehe
/Klick
😉 ööhhh slank med ett s menade förstås AB.:D
GF
18 januari, 2006 kl. 07:04 #140529daniel83
DeltagareABS 😀 😀 😀
Förklaringen till det är bland det roligaste jag har hört.
med tanke på att en viss person var i det rummet också.//Daniel – Nu med 4st plåtisar som kommer få fin besök av isdäck idag. :7 :7
18 januari, 2006 kl. 11:57 #140561Janne S.A.D.
DeltagareHej
-2 svinkallt brr brr.
Nu på väg till sjön för att bygga eldstad och planera grillar samt provåka förstås.Janne
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.