Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    OzO
    Deltagare

Modererat: Roliga inlägg, men kanske inte så snyggt att förstöra en seriös tråd från en person som precis har registrerat sig. Alla inlägg finns dock i en ny tråd http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=8&topic_id=37439&mesg_id=37439&page=

Posta gärna era stereobyggen!

/G ::::: | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | :::::

Kofoten
      Deltagare

hehe, nu förstår man ju vilket ju ni prioriterar =)
        Köper man en sånhär bil så ska den ju köras! Kul att jag kunde starta en sån tråd=)

Men antar att ni utgick ifrån att jag tänkte tävla i DB
        men bilen, men det är faktiskt välljud jag är mest intresserad
        av. Man ska lyssna till musiken i vardan. Att blien inte är helt “tät” och stum är väll inte
        optimalt även då men va fan.

Nästa år kommer nått som heter “EMMA RACING”
        Du ska ha an snygg bil, ska gå fort som fan på bana, å låta grymt!
        Imprezan är ju prefekt =)

Så lite blier från de “inre” ljudet nu tack… :-p
        bara maila niklas@ljudibil.com

Sidan är ju så tom på just Impreza, lägger gärna även ut bilder på själva bilen!

volvosnubbe
        Deltagare

om du kan ge mej en sida som ja kan lägga upp bilderna på så kanske du kan få se min hatthylla ja byggde i helgen 😀
          inget värsting bygge bara 6×9″ i hatthyllan bak utan o kapa i bilen.

MVH Dennis

OzO
          Deltagare

Men skall det vaara så svårt att hålla en tråd seriös??

Trådskaparen efterlyser bilder och info om stereoinstallationer!

/G ::::: | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | :::::

Kofoten
            Deltagare

Hej!

Är själv rätt så intresserad/nyfiken på just Subaru Impreza.
              Äger ingen själv men skulle gärna vilja, vem vet. En dag kanske jag gör det.
              Sen har jag även ett annat stort intresse, och det är bilstereo. Har även tävlat i det och kommer göra det framöver också

Men det jag undra var om ni ville dela med er av era byggen i era Imprezor? Hur ni har byggt baslådorna, dratt kablar å så.

http://www.ljudibil.just.nu

kika in där, under “Era Installationer” Och skicka gärna några bilder till mig om ni vill vara med!

RISKOKARE
              Deltagare

Hejsan, har lite bilder på mitt stereo bygge i bilen. Det är under uppbyggnad, så kör på en provisoriks lösning så länge, tyvärr är jag inte så data kunnig så vet inte hur man lägger upp bilder men hänvissar så länge till min garaget sida http://www.garaget.org/RISKOKARE .ska försöka göra en liten förklaring på hur jag har gjort .men om du vill så fotar jag gärna vart jag har dragit kablar osv.

Ström kabeln till slutsteget har jag dragit från batteriet :+ ner igenom ett hål i torpedväggen, hålet hittar man bakom fotpedalerna inne i bilen, en svart gummi propp som är ungefär 2-4 sm i diameter. Sen ligger den dragen i vänster sidan under golvmattan och bak under baksätet. baksätet sitter skruvat med två bultar, har för mig det är storlek 10 eller 12.efter att du skruvat loss dom två bultarna, så lyfter du baksätet i framkanten så den går ur en hake. Från baksätet så drog jag kabeln under baksätets ryggstöd.

Lågnivåkabeln är dragen mellan framstolarn, för att får bort inredningen mellan stolarna, så på min iaf (Wrx STI 03) så börjar man skruva loss mittarmstödet, två eller fyra skruvar i botten av den. sen har jag för mig att det bara var klipps resten av vägen fram förbi växelspaken och upp till stereon. bara känn lite försiktigt
                Hoppas att detta är lite av vad du vill veta ungefär 🙂

Ska finnas en guide redan här på forumet om hur man får av dörrsidorna.

Som sagt vill du ha fler kort eller info så är det bara å fråga på 🙂

Hälsningar Anton 🙂

Kofoten
                Deltagare

Tusen tack!

Just sånt jag ville ha! =)

Jag har gjort så på min sida att jag lägger ut bilderna och skriver ett par rader själv.

Så du gör enklast i att maila mig de bilder du vill ha med till niklas@ljudibil.com så lägger jag ut dem sen! Då kan du även skriva ner nått om varje separat bild!

Men annars tack för informationen!

RISKOKARE
                  Deltagare

Varsågod 🙂 jag fixar det till helgen 🙂

Hälsningar Anton

http://www.garaget.org/?car=11139

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.