SSC Allmänt snack Allmänt småprat Visitkort för imprezaklubben

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 133 totalt)
  • Författare
    Blocken
    Deltagare

Hittade tillbaka till denna tråden efter idogt letande :D:)

Äljen, har du möjlighet att knåpa ihop något?

Mvh AB

Min STi http://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif

Niklas
      Deltagare

Skulle väl kunna ta en titt på detta. Återkommer…

Blocken
        Deltagare

>Skulle väl kunna ta en titt på detta. Återkommer…

Härligt! 🙂

Micke81
          Deltagare

Alien, maila mig sen när det är klart så fixar jag lite kort till SSI-pris = 0kr 😀 😀 Förvisso kör vi det i en digital tryckpress för annars blir det svårt att trolla bort kostnaderna 😉

/Micke

Niklas
            Deltagare

Vilken storlek skall vi köra på?

Svart/vitt eller gråskala eller färgskala?

OzO
              Deltagare

Om ett visitkort (i visitkortsstorlek) skall tas fram måste texten kortas ner… 🙂

Kan man göra 2-sidiga visitkort eller blir det för dyrt/krångligt?

Om det är en flyer som skall tas fram borde texten ses över lite…

_______________________________________________________________________________
                ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

Blocken
                Deltagare

En tanke vore väl att få med texten
                  ”Är du medlem i SSi? Om inte – läs detta!”

…eller
                  ”Vi vill ha med dig som medlem i Imprezaklubben!”

/AB – spånar fritt 🙂

Niklas
                  Deltagare

Är det standardstorlek på visitkort?

Tvivlar dock på att vi vill sätta ett visitkort under vindrutetorkaren. Behövs nog större grejor så folk skall märka det. Inte mycket större men lite. Tror texten kan bli lite väl liten annars – om man skall ha mer än två meningar.

Blocken
                    Deltagare

Tycker inte vi ska ha för mycket text på lappen, och A5 borde väl passa? Då är den lagom stor att ha i handskfacket oxå 🙂

/AB

Min STi

http://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif

Niklas
                      Deltagare

Jo, max A5, gärna mindre men inte för små.

Micke81
                        Deltagare

>Vilken storlek skall vi köra på?
                          >
                          >Svart/vitt eller gråskala eller färgskala?
                          Kör med hur många färger som helst i cmyk så blir det bra 🙂
                          Vad det gäller storleken på korten så tycker jag 90x55mm blir bra.

/Micke

Micke81
                          Deltagare

>Om ett visitkort (i visitkortsstorlek) skall tas fram måste
                            >texten kortas ner… 🙂
                            >
                            >Kan man göra 2-sidiga visitkort eller blir det för
                            >dyrt/krångligt?
                            >
                            >Om det är en flyer som skall tas fram borde texten ses över
                            >lite…

Dubbelsidigt är inga probs, dyrt blir det inte så länga jag kan köra det här 😉 Ska det köras i offset så kan det kosta en liten slant, men inte mycket.

/Micke

Micke81
                            Deltagare

>Tycker inte vi ska ha för mycket text på lappen, och A5 borde
                              >väl passa? Då är den lagom stor att ha i handskfacket oxå 🙂
                              >
                              >/AB

Det optimala borde vara att ha visitkortsstorlek på dem, för då kan jag fixa fram visitkort i block som vi säljer och har patent på, i och med det kan jag ta detta som reklam :+ så kostar det inget + att man håller korten samlade och fräscha även fast de ligger i facket. Själv har jag haft block som legat i subban i ett år nu och som i princip är lika fräscha nu som när de lades dit sånär som på lite damm 😉

Skaka fram nåt bra nu så ordnar vi detta på ett bra sätt 🙂

/Micke

Blocken
                              Deltagare

Gött Micke! Du verkar ha järnkoll på detta! 🙂

Går det att ordna spons är vi ju mer än tacksamma! 🙂

Mvh AB

>
                                >Skaka fram nåt bra nu så ordnar vi detta på ett bra sätt 🙂
                                >
                                >/Micke

Micke81
                                Deltagare

>Gött Micke! Du verkar ha järnkoll på detta! 🙂
                                  >
                                  >Går det att ordna spons är vi ju mer än tacksamma! 🙂
                                  >
                                  >Mvh AB

Det är tur att man har koll på något då 😀 😀 Jobbar ju med det dagligen så lite koll har man skaffat sig med tiden. Kan inte så mycket om layout osv, då jag endast säljer våra produkter och försöker hålla mig borta från produktionen så mycket som möjligt 🙂

Spons ska väl inte vara omöjligt, jag är inte särskilt svårövertalad när det kommer till att göra reklam för nåt jag säljer 😀 😛

Vilka upplagor är det som gäller? Vilka ska ha korten, hur många kort osv…?

Btw, är det någon som ska till eller bor i Saltsjöbaden i helgen så får ni gärna komma och hälsa på nedanför Grand på lördag (Saltsjöbadsdagarna). Jag jobbar där då så kan ni få se korten IRL och förmedla till de andra vad ni tyckte om den idén.

/Micke

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 133 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.