SSC Allmänt snack Allmänt småprat Visitkort för imprezaklubben

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 133 totalt)
  • Författare
    ExOrdis
    Deltagare

Larsas förslag är helt klockrent.

Dock finns här ett litet bekymmer, nämligen att vi har ingen brist på
      ansökningar. Däremot verkar det vara svårare för ”nykommlingar” att betala medlemsavgiften på 200:-, och då blir det ju inget medlemsskap….

Frågan är varför, krångligt att skriva PG-inbetalningen själv, dåligt med pengar eller vad?

/Kjell

ExOrdis
      Deltagare

Kan denna text vara till nytta?

Till förare/ägare av Subaru Impreza:

Grattis!

Du kör en av de roligaste bilarna som finns att få tag i överhuvudtaget.
        Sannolikt är du som kör en Impreza mer än genomsnittligt intresserad av
        aktiv bilkörning. Kanske håller du också på att överväga extrautrustning och
        tillbehör till bilen. Kanske funderar du som bäst också över hur och var du
        till sommaren eller vintern ska köra för att bäst kunna utnyttja bilens
        fartresurser.
        Kanske känner du ett intresse för att bättre kunna utnyttja fyrhjulsdriftens
        egenskaper.

Vi är många som känner stort intresse för dessa och andra frågor kring våra
        bilar och har därför startat en klubb för förare/ägare av Subaru
        Impreza Turbo.
        Diskussioner kring våra bilar och klubben pågår för närvarande på internet.
        Har du tillgång till internet så kan du gå till
        klubbens hemsida på internet som nu är http://www.impreza.nu.
        Där kan du läsa förslag på stadgar och information
        om klubben samt anmäl dig till klubbens mailinglista
        impreza-gt@kanalen.org.

Klubben är helt ideell och fristående från kommersiella intressen samt
        från Subaru. Dock eftersträvas goda relationer med generalagent, bilklubbar,
        media etc.

Niklas
        Deltagare
          SecretAgentMan
          Deltagare

JÄKLIGT tjusigt Äljen – taget LR?

/J

Janne248
            Deltagare

Mycket snyggt!

Niklas
              Deltagare

Nu får Micke säga hur han vill ha dem, som Photoshopfil, som Wordfil, som Illustratorfil, …

LegacyLarsa
                Keymaster

Tjusigt! 🙂

Sen är det bara att skriva på baksidan vem det är som lämnat lappen…

/Larsa

OzO
                  Deltagare

>Själv har jag inte betalt in avgiften detta år. *skäms*
                    >Men jag gillar inte handla och greja över nätet.
                    >
                    >Vill betala Cash över kassa och ta mina saker.

Svensk Kassaservice finns väl? 🙂

Men det borde inte vara en omöjlighet att betala på de större träffarna till någon i styrelsen. Har ju nästan fixat så att adminsidorna kan surfas på med mobilen… 🙂

Ang. visitkorten… kör hårt!

_______________________________________________________________________________
                    ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

Niklas
                    Deltagare

Väntar på att Micke81 skall säga sitt…

Micke81
                      Deltagare

Här e jag 😀 😀 Lite morgontrött av mig 😉 Smiska på en illustrator eps (vektoriserad) så fixar jag resten. Ska vi inte ha lite färg på korten??? Tex göra dem lite subaru-blåa :+

Blir det något tryck på baksidan??

Hur mycket kort behövs i klubben??

/Micke

Niklas
                        Deltagare

Jag fixar en vektoriserad variant idag. Kan välja lite roliga färger.

Tror vi hoppar tryck på baksidan, känns inte nödvändigt.

Man skulle ju kunna skicka ut visitkort till regionsansvariga så får de dela ut på träffarna i regionerna.

Hur många kort som trycks upp är det du som avgör.

Micke81
                          Deltagare

Vad skulle du tycka vara rimligt? Du som är reg ansvarig 😉 Det sitter 25kort i varje block.
                            Tänk på att det trycks i cmyk så du inte petar in rena pms:er, för då kan det diffa lite i slutändan.
                            Kör på nåt som du tycker ser bra ut 😉 orkar inte hålla på med icc profiler o dylikt 😀

Gör korten 90x55mm så passar det i standard produktionslina 😉

Jag skulle ju kunna ta med lite kort till tullinge om det är några från klubben som ska dit också…

/Micke

Janne248
                            Deltagare

Borde vi inte skriva nått trevlig på baksidan? Något från Kjells text ovan? En tom rad där man kan skriva sitt BBSlogin/namn/nummer/email eller vad man vill. (om man skall lämna kortet under vindrute torkaren på okända Imprezor på stan så att säga)

Niklas
                              Deltagare

Någon får skriva om texten då så att den blir lite mindre. Jag orkar inte tänka hur det skall formuleras.

Orginaltexten:
                                Du kör en av de roligaste bilarna som finns att få tag i överhuvudtaget. Sannolikt är du som kör en Impreza mer än genomsnittligt intresserad av aktiv bilkörning. Kanske håller du också på att överväga extrautrustning och tillbehör till bilen. Kanske funderar du som bäst också över hur och var du till sommaren eller vintern ska köra för att bäst kunna utnyttja bilens fartresurser. Kanske känner du ett intresse för att bättre kunna utnyttja fyrhjulsdriftens egenskaper.

Vi är många som känner stort intresse för dessa och andra frågor kring våra bilar och har därför startat en klubb för förare/ägare av Subaru Impreza Turbo. Diskussioner kring våra bilar och klubben pågår för närvarande på internet. Har du tillgång till internet så kan du gå till klubbens hemsida på internet som nu är http://www.impreza.nu. Där kan du läsa förslag på stadgar och information om klubben samt anmäl dig till klubbens mailinglista
                                impreza-gt@kanalen.org.

Klubben är helt ideell och fristående från kommersiella intressen samt från Subaru. Dock eftersträvas goda relationer med generalagent, bilklubbar, media etc.

Korta ner det till max tredjedel.

Den nya texten skall ha rubriken: ”Om Imprezaklubben”, max 9 rader och 50-55 tecken/rad.

Micke81
                                Deltagare

Jag tycker inte det ska vara för mycket info i form av text! Ingen orkar läsa det, locka in dem på klubbsidan är det viktigaste…Resten får de reda på när de väl är här 🙂 Kort och konsist ska det vara enligt mig.
                                  Vet vissa kunder som har en massa text bak på sina kort och det är fördj*vligt trist…

Framsidan känns bra och sen max 2-3 rader på baksidan.

/Micke

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 133 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.