- Detta ämne har 26 svar, 5,744 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 6 månader sedan av abacus.
-
FörfattareInlägg
-
3 maj, 2011 kl. 15:32 #25788TomiSDeltagare
Mölndal brevid Astra Zenica (Baltorp – Mölndal) kl 10 idag
Engelsk reg: VII WRXYou have been seen! 😀
3 maj, 2011 kl. 15:45 #223484GilarskiDeltagareHehe, det var jag. Hade varit & fått en 100 cells cat monterad hos Raka Rör i Balltorp 🙂 Måste ju få igenom kärran hos SBP nångång 😮
3 maj, 2011 kl. 15:46 #223500XAnderssonXDeltagareStalker 😛
3 maj, 2011 kl. 16:28 #223503TomiSDeltagareHm, du gasade lite efter en rondell (bevis bild 3) så tänkte jag att det kanske är någon som precis importerade eller installerade nånting.. 😉
Stalker.. neeeej, man är bara chockad när man ser en lite finare subba i mölndal!
3 maj, 2011 kl. 16:57 #223485GilarskiDeltagareHm, du gasade lite efter en rondell (bevis bild 3) så tänkte jag att det kanske är någon som precis importerade eller installerade nånting.. 😉
Stalker.. neeeej, man är bara chockad när man ser en lite finare subba i mölndal!
Hehe, tack. Hämtade den i höstas, håller på att försöka få den inreggad, haft lite motlut med SBP men hoppas på framgång den 10 maj 🙂
Fick släpp på bakhjulen (blött) när jag trampade på så det blev inte så hård acceeleration som jag tänkt mig 😮
3 maj, 2011 kl. 18:32 #223494LinkanGBGDeltagareHal den rondellen:P går i samma tankar att montera sportcat hos raka rör får man fråga hur mkt du fick pröjsa för kalaset?:)
3 maj, 2011 kl. 19:10 #223483volvosnubbeDeltagareHehe, det var jag. Hade varit & fått en 100 cells cat monterad hos Raka Rör i Balltorp 🙂 Måste ju få igenom kärran hos SBP nångång 😮
asså en till som monterat sin katt på rakarör nyligen 😀 inför SBP.
Hehe va där för lite mer än en månad sedan.
Dem har visst type r som stammisar 😉
/ Dennis4 maj, 2011 kl. 04:21 #223502type_raDeltagareTvå olika firmor. Raka Rör och A Alt avgassystem. Tror du monterade den hos A Alt ? Det gjorde ju du i alla fall dennis.
4 maj, 2011 kl. 06:34 #223486GilarskiDeltagareHal den rondellen:P går i samma tankar att montera sportcat hos raka rör får man fråga hur mkt du fick pröjsa för kalaset?:)
Hehe, ja, jag sa att jag skulle ge dem lite cred här på forumet också, då jag tycker det är kul med folk som driver eget & kämpar på. 🙂 De sa att det blivit lite tuffare då många entusiaster knappt körde med sina bilar under lågkonjunkturen samt har SBF blivit så kinkiga på sistone att man knappt kan göra nåt på bilen, typ annat system.
Som Type-RA säger, det är A-alt som monterar, Raka Rör tillhanda håller katten som A-Alt köper av dem om jag förstått det rätt. Båda sitter i samma lokal 🙂
Jag fick en rund 100 cells FIA/SBF cat monterad, Cat kostade 1995 kr medan motering gick på 500kr, allt inkl. moms. De kapade mitt raka rör under bilen och svetsade på catten, riktigt fin svetsning.
Glömde säga till dem att montera en metallisk cat, så jag tror jag fick en keramisk (vilket är sämre ur flödessynpunkt) men jag skall ringa & kolla, oavsett så får den sitta på nu.
4 maj, 2011 kl. 16:27 #223501annalaDeltagareGlömde säga till dem att montera en metallisk cat, så jag tror jag fick en keramisk (vilket är sämre ur flödessynpunkt) men jag skall ringa & kolla, oavsett så får den sitta på nu.
Har för mig att en 100 cells cat som är FIA godkänd är metallisk. med tanke på dom extrema temperaturer som en tävlingsbil avger i avgaserna så tror jag inte att en keramisk skulle hålla så värst länge.?
4 maj, 2011 kl. 17:00 #223495LinkanGBGDeltagareHehe, ja, jag sa att jag skulle ge dem lite cred här på forumet också, då jag tycker det är kul med folk som driver eget & kämpar på. 🙂 De sa att det blivit lite tuffare då många entusiaster knappt körde med sina bilar under lågkonjunkturen samt har SBF blivit så kinkiga på sistone att man knappt kan göra nåt på bilen, typ annat system.
Som Type-RA säger, det är A-alt som monterar, Raka Rör tillhanda håller katten som A-Alt köper av dem om jag förstått det rätt. Båda sitter i samma lokal 🙂
Jag fick en rund 100 cells FIA/SBF cat monterad, Cat kostade 1995 kr medan motering gick på 500kr, allt inkl. moms. De kapade mitt raka rör under bilen och svetsade på catten, riktigt fin svetsning.
Glömde säga till dem att montera en metallisk cat, så jag tror jag fick en keramisk (vilket är sämre ur flödessynpunkt) men jag skall ringa & kolla, oavsett så får den sitta på nu.
Låter kanon:) vart nere där innan och snackat med dom om helsystem:P blir sportcat iallafall låter de som:)
dum fråga kanske men du bor inte i mölnlycke typ? upptäckt en vit Impreza gt härute nämligen som ja inte sett innan haha
5 maj, 2011 kl. 07:36 #223487GilarskiDeltagareAnnala: Fick precis svar från Jari & det är som du sa, det är en mettalisk cat 🙂
LinkagGBG: Jag bor 2 mil norr om Göteborg. Jag såg en vit STI eller Type-R i vintras vid Backaplan, men har aldrig sett nån vit ‘GT sedan’ i gbg. Zippo hade en vit kombi tidigare.
5 maj, 2011 kl. 14:41 #223496LinkanGBGDeltagareAnnala: Fick precis svar från Jari & det är som du sa, det är en mettalisk cat 🙂
LinkagGBG: Jag bor 2 mil norr om Göteborg. Jag såg en vit STI eller Type-R i vintras vid Backaplan, men har aldrig sett nån vit ‘GT sedan’ i gbg. Zippo hade en vit kombi tidigare.
zippo “känner” ja ju lite:) men okej! ska stanna till o ta bild på den när ja får chansen:P
17 maj, 2011 kl. 15:40 #223504TomiSDeltagareMölndal brevid Astra Zenica (Baltorp – Mölndal) kl 10 idag
Engelsk reg: VII WRXGilarski idag kl 8:00 körde förbi Wieselgrensplatsen, Hisingen!! 😀
18 maj, 2011 kl. 06:37 #223488GilarskiDeltagareGilarski idag kl 8:00 körde förbi Wieselgrensplatsen, Hisingen!! 😀
Hehe, jepp, skulle in på reggbesiktning i Varberg senare på dagen. Nu är bilen inreggad så nästa steg är vanlig bilbesiktning 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.