› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Walbro pump i gammal impreza?
- Detta ämne har 23 svar, 1,917 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 12 månader sedan av
Grusdraparn.
-
FörfattareInlägg
-
24 juli, 2007 kl. 16:12 #61523
b20mannen
Deltagare…Även den som följer med walbropumparna är för kort, trots att den ser snarlik ut original dito, och det är lockande att köra med ett nytt filter. :)/J – kör alltid med standard filterpåse
Walbro 341-påsen är kortare än original, och sitter alltså inte lika långt fram som originalpåsen.
24 juli, 2007 kl. 16:16 #61527specialized
DeltagareKonstigt hur nån som ägt sin Impreza ~6 månader kan ”veta” så mycket bättre än någon som ägt,byggt och grejat med kokare under vad jag vet, iaf 6-7 år 🙂
/ Sarkasm mode off
Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉24 juli, 2007 kl. 16:49 #61524b20mannen
DeltagareKonstigt hur nån som ägt sin Impreza ~6 månader kan ”veta” så mycket bättre än någon som ägt,byggt och grejat med kokare under vad jag vet, iaf 6-7 år 🙂 / Sarkasm mode offMvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857———————————-SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉
6 Månader? Vem syftar du på?
Och varför är du sarkastisk? Är detta den sarkastiska delen av forumet där det pågår rätt/fel-strider mellan omogna individer?
Eller är detta en del av forumet där man diskuterar drivlinan utifrån egna erfarenheter och kunskaper och respekterar varandras åsikter och kunskap?
Sug på den karamellen en stund.
24 juli, 2007 kl. 17:25 #61512SecretAgentMan
DeltagareDu svänger för lite Johan. 😀
Det är ett erkänt faktum att medskickspåsen ger problem, det är inget antaget påhitt, använd standard.
/J
24 juli, 2007 kl. 18:25 #61525b20mannen
DeltagareDu svänger för lite Johan. :DDet är ett erkänt faktum att medskickspåsen ger problem, det är inget antaget påhitt, använd standard./J
Det bestrider jag inte. Stod en stund med GSS340 i ena handen och GSS341 i andra handen och funderade.
Efter att ha funderat lite så stod valet av GSS340 som självklart.
Lite onödigt vetande: Medskickspåsen till GSS342 är dubbelt så stor som originalpåsen i en EVO. 🙂
Och jag svänger visst mycke ju. Har blivit några tvåhjulare efter bytet till coilovers. Speciellt med Lappi-däcken på vintern. :+
Till skillnad från ”Mr Clean” så använder jag bilen fullt ut i stället för att smygväxla doggen genom Västerås smågator och samtidigt fundera på vilket vax som är mest ”Clean” på bilen. 😉 😀 😀
24 juli, 2007 kl. 19:12 #61515Kvarnis
DeltagareHar själv provat lill filtret utan större framgång…., men jag brukar ha häx bryggd + redigt laddtryck som gör att det är probelm med soppan ;). för inte att tala om den norrlänska luften.
Dom kan iofs ha ändrat filtren det senaste året eller så är du duktig på tanka 😉
24 juli, 2007 kl. 21:02 #61513OzO
DeltagareEller är detta en del av forumet där man diskuterar drivlinan utifrån egna erfarenheter och kunskaper och respekterar varandras åsikter och kunskap?
Detta är avdelning då man <lägg till citerade texten från ovan>. Fortsätt Johan med dina kunskaper, ingen är Gud.
Moderatorer, vakna lite… kan vi ha nån faktatråd utan urspårning så vore det finfint.
/G – som kör med medskickspåsen sen länge och jag lever fortfarande
_____
::::: | ~ ”…otrevligast, men framför allt bäst å värst…” ~ | :::::25 juli, 2007 kl. 05:46 #61526Mats
DeltagareJag kör med medskicks-påsen och tankar OFTA…
Redan mellan halv och 3/4 tank börjar det bli jobbigt när man åker r-däck…Så om nån har kvar orginal-påsen så köper jag den gärna.
Mats GBG
Type R ’997 september, 2007 kl. 18:31 #61516Grusdraparn
DeltagareJag kör med medskicks-påsen och tankar OFTA…Redan mellan halv och 3/4 tank börjar det bli jobbigt när man åker r-däck…Så om nån har kvar orginal-påsen så köper jag den gärna.Mats GBGType R ’99
Jag har min ”orginalpåse” eller så att säga sädessäck kvar, förslaget är att man tömmer den kvällen innan 😉
/K – drar lite liv i gamla trådar såhär på fredagkvällen…schkåll! Späschelajjst håller med :*
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.