SSC Klubben Allmänna hemsidefrågor Websida och forum byter server.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 28 totalt)
  • Författare
    Janne248
    Deltagare

Webisdan och forumet kommer att flyttas till ny server. Detta är första steget till en översyn av både websidan och ev. framtida byte av forum.

Var därför ej oroliga om ni ej kan nå http://www.impreza.nu samt bbs.impreza.nu från om med fredag 13/3 kl 19:00 till lördag 14/3 kl 12:00.

Vid frågor kontakta webmaster@impreza.nu

b20mannen
      Deltagare

Bra!

Men ärligt – Är det inte lite att utmana ödet att byta server på fredagen den trettonde? 😮

.zip
        Deltagare

;( Hur ska jag klara mig utan SSI i nästan ett helt dygn?
          Härligt jobbat. Kommer ni hyra in er någonstans eller har ni/någon en privat lina?

//.zip

syke
          Blockerad

Hej!

Vi hyr en VPS (virtual private server) hos ett hostingföretag.

Janne248
            Deltagare

Nyheten på websidan uppdaterad med ny info:

** Uppdaterad med ny info, endast forumet flyttas nu på fredag, websidan flyttas vid senare datum. **

syke
              Blockerad

Nu är flytten genomförd.

Märker ni några problem, tveka inte att skriva här i tråden, skicka ett pm eller maila webmaster@impreza.nu

Ett problem uppstod dock. Under en timme i natt låg databasen helt öppen för nedladdning. Samtliga lösenord är krypterade och saltade med ett slumpmässigt salt för varje lösenord vilket borde göra dem tämligen svåra att knäcka.

Vi kan se att några personer har laddat ner databasfilen och försöker ta reda på vilka de är.

Vi uppmanar alla som känner sig osäkra att byta sina lösenord så fort som möjligt.

Ett mer synligt meddelande om detta kommer upp så fort som möjligt.

b20mannen
                Deltagare

Verkar funka som det ska efter flytten. Bra!

Men hur tusan kunde det bli så att databasen låg öppen???
                  Känns så fjärran att det ens skulle kunna få hända ens av en slump.

Låg det öppet för modifiering också, eller bara för läsning?

Tyvvär så är det inga större problem för den som vill, att knäcka saltade passord. Speciellt om man får tillgång till samtliga på en gång.

syke
                  Blockerad

Bra!Men hur tusan kunde det bli så att databasen låg öppen???Känns så fjärran att det ens skulle kunna få hända ens av en slump.Låg det öppet för modifiering också, eller bara för läsning?Tyvvär så är det inga större problem för den som vill, att knäcka saltade passord. Speciellt om man får tillgång till samtliga på en gång.

Du får ett PM med mer info, så slipper vi skriva mer än nödvändigt här.

Om det är någon mer som vill ha närmare detaljer på hur det gick till får ni kontakta mig.

syke
                    Blockerad

Det verkar vara lite problem med smileysarna sen flytten. Vi kikar på det så fort som möjligt!

.zip
                      Deltagare

Jag har även fått fram ett nytt ”rum” som heter ”SSI :: Privata Grupper” -Avdelningar i denna grupp är privata och nås endast av användare med rätt behörigheter.
                        Fast allt verkar vara mer eller mindre låst så jag antar att det är till för mods.

//.zip

OzO
                        Deltagare

Under den avdelningen finns bl.a. styrelseavdelning, regionsansvarigavdelning osv… Jag flyttade runt lite och så och de flesta har ju inte dessa rättigheter och ser därför bara övergruppen… hmm kanske inte så snyggt.

/G
                          _____
                          ::::: | ~ ”…otrevligast, men framför allt bäst å värst…” ~ | :::::

.zip
                          Deltagare

Har även märkt att alla saknar titlar.
                            Så med andra ord saknar SSI ordförande, så jag startar en statskupp för att roffa åt mig den titeln 😛

//.zip

OzO
                            Deltagare

Har även märkt att alla saknar titlar.Så med andra ord saknar SSI ordförande, så jag startar en statskupp för att roffa åt mig den titeln :P//.zip

Ah, ett problem till… tack! 🙂

/G
                              _____

.zip
                              Deltagare

Hata mig inte, tycker bara om att klaga 😀
                                ÅÄÖ verkar bli fyrkanter i vissa/nya rubriker.

//.zip

OzO
                                Deltagare

Hata mig inte, tycker bara om att klaga :DÅÄÖ verkar bli fyrkanter i vissa/nya rubriker.//.zip

Jag hatar inte… jag VILL ju att ni ska berätta vilka fel ni märker av. 🙂

Konstiga tecken är också nåt som vi har noterat

Hade jag varit sarkastisk hade jag använt 😉 eller 😛 och inte 🙂 efter min mening. Fan va svårt det är att verka 100% ärlig på forum… 😀

Så, keep’em coming… tack!

/G
                                  _____

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 28 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.