SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Whiteline krängare, Justering

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Författare
    jeppe
    Deltagare

Har äntligen fått krängarna monterade av verkstaden
      och nu undrar jag om man justera hårdheten med bilen på backen ?
      Är det bara att släppa på ena sidan och flytta upp ett hål ?
      Jag antar att den blir stummare då eller ?

Tacksam för svar då jag måste pilla med detta ikväll

simo
      Deltagare

Bilen ska stå plant när man meckar krängare. En GDS hall är lämplig
        Kort hävarm = hård krängare

/U

Niklas
        Deltagare

Eftersom jag eventuellt skall köpa mig ett kit så passar jag på att fråga, varför inte köra med hårdaste inställningen hela tiden?

simo
          Deltagare

Eftersom jag eventuellt skall köpa mig ett kit så passar jag på att fråga, varför inte köra med hårdaste inställningen hela tiden?

Funderade på samma sak en gång….kom inte på ngt bra svar, så jag satte dem på det hårdaste 🙂

/U

Niklas
            Deltagare

Hehe, ok. 🙂

Strat
              Deltagare

Jag har satt min bak på mittenläget nu, då jag lyfte innerhjul mest hela tiden i SAD’s konbana. Funkar bättre om alla hjul är i marken 🙂 Nu är ju SS en annan bana där det går undan hela tiden iofs…

Fram måste man hissa upp bilen med hjulen i luften för att kunna få ut/i bultarna. Om du inte har uniball linksen?

/Claes

Niklas
                Deltagare

Min bil lyfter ju hjulen orginal på en krokig konbana! 😀

simo
                  Deltagare

Jag har satt min bak på mittenläget nu, då jag lyfte innerhjul mest hela tiden i SAD’s konbana. Funkar bättre om alla hjul är i marken 🙂 Nu är ju SS en annan bana där det går undan hela tiden iofs…
                    /Claes

Blir den inte väldigt understyrd då? Vad har du för camber fram?

/U

Strat
                    Deltagare

Jag har satt min bak på mittenläget nu, då jag lyfte innerhjul mest hela tiden i SAD’s konbana. Funkar bättre om alla hjul är i marken 🙂 Nu är ju SS en annan bana där det går undan hela tiden iofs…/Claes

Blir den inte väldigt understyrd då? Vad har du för camber fram?/U

Det är ju det jag får se nu 😉 Kompromisser, kompromisser. Jag har bara max camber som går original, -1,3 om jag kommer ihåg rätt. Justerbara toppmonteringar får det bli nästa år 😉

/Claes

jeppe
                      Deltagare

Det var det som var planen och också ordern till
                        verkstaden !
                        men inte satt den där inte x(
                        att det ska vara så svårt !

Blocken
                        Deltagare

Min bil lyfter ju hjulen orginal på en krokig konbana! 😀

Nej, inte jämfört med Strat 😉

/AB

Crescent Boge KokarEdition I

simo
                          Deltagare

Det är ju det jag får se nu 😉 Kompromisser, kompromisser. Jag har bara max camber som går original, -1,3 om jag kommer ihåg rätt. Justerbara toppmonteringar får det bli nästa år ;)/Claes

Hmm…sänk den vet ja, blir la lite mer camber iaf 🙂

/U

SecretAgentMan
                            Deltagare

Jag tror det tar i redan nu… 😀 Cambern beror lite på hur fjäderbenen är konstruerade, kan tänka mig att KW fegat lite om det ”bara” går att få 1,3 grader. 🙂

Topplagringar som sagt Claes! 😀

/J

specialized
                              Deltagare

Monterade mina 22 mm ställbara fram & bak igår. Lagom kul att få dem 2 dagar efter kanonhelgen 🙂
                                Ställde dem på det hårdaste både bak och fram, ska prova att köra så ett tag. Svårt att hitta några ställen att prova hur bilen beter sig på.Man blir ju så snurrig i huvudet i rondellerna 😉

Bilen blev som förbytt,mycket stabilare, både när det svänger och rakt fram.

/ Mattias

Strat
                                Deltagare

Jag tror det tar i redan nu… 😀 Cambern beror lite på hur fjäderbenen är konstruerade, kan tänka mig att KW fegat lite om det ”bara” går att få 1,3 grader. :)Topplagringar som sagt Claes! :D/J

Jupp står högt upp på listan. Camber- och castorjusterbara. Undrar bara om jag måste skaffa kortare fjädrar då lagringarna höjer bilen och jag inte kan justera ner tallriken mer då den tar i däcket… Ska ju ändå ha dit hårdare fjädrar och renovera snart. Gamm-kåjl-åvärs’n 😀

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.