SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Whiteline krängare, Justering

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #4836
    jeppe
    Deltagare

      Har äntligen fått krängarna monterade av verkstaden
      och nu undrar jag om man justera hårdheten med bilen på backen ?
      Är det bara att släppa på ena sidan och flytta upp ett hål ?
      Jag antar att den blir stummare då eller ?

      Tacksam för svar då jag måste pilla med detta ikväll

      #68391
      simo
      Deltagare

        Bilen ska stå plant när man meckar krängare. En GDS hall är lämplig
        Kort hävarm = hård krängare

        /U

        #68397
        Niklas
        Deltagare

          Eftersom jag eventuellt skall köpa mig ett kit så passar jag på att fråga, varför inte köra med hårdaste inställningen hela tiden?

          #68392
          simo
          Deltagare

            Eftersom jag eventuellt skall köpa mig ett kit så passar jag på att fråga, varför inte köra med hårdaste inställningen hela tiden?

            Funderade på samma sak en gång….kom inte på ngt bra svar, så jag satte dem på det hårdaste 🙂

            /U

            #68398
            Niklas
            Deltagare

              Hehe, ok. 🙂

              #68386
              Strat
              Deltagare

                Jag har satt min bak på mittenläget nu, då jag lyfte innerhjul mest hela tiden i SAD’s konbana. Funkar bättre om alla hjul är i marken 🙂 Nu är ju SS en annan bana där det går undan hela tiden iofs…

                Fram måste man hissa upp bilen med hjulen i luften för att kunna få ut/i bultarna. Om du inte har uniball linksen?

                /Claes

                #68399
                Niklas
                Deltagare

                  Min bil lyfter ju hjulen orginal på en krokig konbana! 😀

                  #68393
                  simo
                  Deltagare

                    Jag har satt min bak på mittenläget nu, då jag lyfte innerhjul mest hela tiden i SAD’s konbana. Funkar bättre om alla hjul är i marken 🙂 Nu är ju SS en annan bana där det går undan hela tiden iofs…
                    /Claes

                    Blir den inte väldigt understyrd då? Vad har du för camber fram?

                    /U

                    #68387
                    Strat
                    Deltagare

                      Jag har satt min bak på mittenläget nu, då jag lyfte innerhjul mest hela tiden i SAD’s konbana. Funkar bättre om alla hjul är i marken 🙂 Nu är ju SS en annan bana där det går undan hela tiden iofs…/Claes

                      Blir den inte väldigt understyrd då? Vad har du för camber fram?/U

                      Det är ju det jag får se nu 😉 Kompromisser, kompromisser. Jag har bara max camber som går original, -1,3 om jag kommer ihåg rätt. Justerbara toppmonteringar får det bli nästa år 😉

                      /Claes

                      #68395
                      jeppe
                      Deltagare

                        Eftersom jag eventuellt skall köpa mig ett kit så passar jag på att fråga, varför inte köra med hårdaste inställningen hela tiden?

                        Det var det som var planen och också ordern till
                        verkstaden !
                        men inte satt den där inte x(
                        att det ska vara så svårt !

                        #68390
                        Blocken
                        Deltagare

                          Min bil lyfter ju hjulen orginal på en krokig konbana! 😀

                          Nej, inte jämfört med Strat 😉

                          /AB

                          Crescent Boge KokarEdition I

                          #68394
                          simo
                          Deltagare

                            Det är ju det jag får se nu 😉 Kompromisser, kompromisser. Jag har bara max camber som går original, -1,3 om jag kommer ihåg rätt. Justerbara toppmonteringar får det bli nästa år ;)/Claes

                            Hmm…sänk den vet ja, blir la lite mer camber iaf 🙂

                            /U

                            #68385
                            SecretAgentMan
                            Deltagare

                              Jag tror det tar i redan nu… 😀 Cambern beror lite på hur fjäderbenen är konstruerade, kan tänka mig att KW fegat lite om det ”bara” går att få 1,3 grader. 🙂

                              Topplagringar som sagt Claes! 😀

                              /J

                              #68396
                              specialized
                              Deltagare

                                Monterade mina 22 mm ställbara fram & bak igår. Lagom kul att få dem 2 dagar efter kanonhelgen 🙂
                                Ställde dem på det hårdaste både bak och fram, ska prova att köra så ett tag. Svårt att hitta några ställen att prova hur bilen beter sig på.Man blir ju så snurrig i huvudet i rondellerna 😉

                                Bilen blev som förbytt,mycket stabilare, både när det svänger och rakt fram.

                                / Mattias

                                #68388
                                Strat
                                Deltagare

                                  Jag tror det tar i redan nu… 😀 Cambern beror lite på hur fjäderbenen är konstruerade, kan tänka mig att KW fegat lite om det ”bara” går att få 1,3 grader. :)Topplagringar som sagt Claes! :D/J

                                  Jupp står högt upp på listan. Camber- och castorjusterbara. Undrar bara om jag måste skaffa kortare fjädrar då lagringarna höjer bilen och jag inte kan justera ner tallriken mer då den tar i däcket… Ska ju ändå ha dit hårdare fjädrar och renovera snart. Gamm-kåjl-åvärs’n 😀

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.