› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Whiteline krängare, Justering
- Detta ämne har 17 svar, 1,049 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 8 månader sedan av
Niklas.
-
FörfattareInlägg
-
7 juni, 2006 kl. 07:23 #4836
jeppe
DeltagareHar äntligen fått krängarna monterade av verkstaden
och nu undrar jag om man justera hårdheten med bilen på backen ?
Är det bara att släppa på ena sidan och flytta upp ett hål ?
Jag antar att den blir stummare då eller ?Tacksam för svar då jag måste pilla med detta ikväll
7 juni, 2006 kl. 07:36 #68391simo
DeltagareBilen ska stå plant när man meckar krängare. En GDS hall är lämplig
Kort hävarm = hård krängare/U
7 juni, 2006 kl. 07:38 #68397Niklas
DeltagareEftersom jag eventuellt skall köpa mig ett kit så passar jag på att fråga, varför inte köra med hårdaste inställningen hela tiden?
7 juni, 2006 kl. 07:41 #68392simo
DeltagareEftersom jag eventuellt skall köpa mig ett kit så passar jag på att fråga, varför inte köra med hårdaste inställningen hela tiden?
Funderade på samma sak en gång….kom inte på ngt bra svar, så jag satte dem på det hårdaste 🙂
/U
7 juni, 2006 kl. 07:49 #68398Niklas
DeltagareHehe, ok. 🙂
7 juni, 2006 kl. 08:07 #68386Strat
DeltagareJag har satt min bak på mittenläget nu, då jag lyfte innerhjul mest hela tiden i SAD’s konbana. Funkar bättre om alla hjul är i marken 🙂 Nu är ju SS en annan bana där det går undan hela tiden iofs…
Fram måste man hissa upp bilen med hjulen i luften för att kunna få ut/i bultarna. Om du inte har uniball linksen?
/Claes
7 juni, 2006 kl. 08:14 #68399Niklas
DeltagareMin bil lyfter ju hjulen orginal på en krokig konbana! 😀
7 juni, 2006 kl. 09:12 #68393simo
DeltagareJag har satt min bak på mittenläget nu, då jag lyfte innerhjul mest hela tiden i SAD’s konbana. Funkar bättre om alla hjul är i marken 🙂 Nu är ju SS en annan bana där det går undan hela tiden iofs…
/ClaesBlir den inte väldigt understyrd då? Vad har du för camber fram?
/U
7 juni, 2006 kl. 09:24 #68387Strat
DeltagareJag har satt min bak på mittenläget nu, då jag lyfte innerhjul mest hela tiden i SAD’s konbana. Funkar bättre om alla hjul är i marken 🙂 Nu är ju SS en annan bana där det går undan hela tiden iofs…/Claes
Blir den inte väldigt understyrd då? Vad har du för camber fram?/U
Det är ju det jag får se nu 😉 Kompromisser, kompromisser. Jag har bara max camber som går original, -1,3 om jag kommer ihåg rätt. Justerbara toppmonteringar får det bli nästa år 😉
/Claes
7 juni, 2006 kl. 15:17 #68395jeppe
DeltagareEftersom jag eventuellt skall köpa mig ett kit så passar jag på att fråga, varför inte köra med hårdaste inställningen hela tiden?
Det var det som var planen och också ordern till
verkstaden !
men inte satt den där inte x(
att det ska vara så svårt !7 juni, 2006 kl. 17:55 #68390Blocken
DeltagareMin bil lyfter ju hjulen orginal på en krokig konbana! 😀
Nej, inte jämfört med Strat 😉
/AB
8 juni, 2006 kl. 07:24 #68394simo
DeltagareDet är ju det jag får se nu 😉 Kompromisser, kompromisser. Jag har bara max camber som går original, -1,3 om jag kommer ihåg rätt. Justerbara toppmonteringar får det bli nästa år ;)/Claes
Hmm…sänk den vet ja, blir la lite mer camber iaf 🙂
/U
8 juni, 2006 kl. 07:27 #68385SecretAgentMan
DeltagareJag tror det tar i redan nu… 😀 Cambern beror lite på hur fjäderbenen är konstruerade, kan tänka mig att KW fegat lite om det ”bara” går att få 1,3 grader. 🙂
Topplagringar som sagt Claes! 😀
/J
14 juni, 2006 kl. 13:39 #68396specialized
DeltagareMonterade mina 22 mm ställbara fram & bak igår. Lagom kul att få dem 2 dagar efter kanonhelgen 🙂
Ställde dem på det hårdaste både bak och fram, ska prova att köra så ett tag. Svårt att hitta några ställen att prova hur bilen beter sig på.Man blir ju så snurrig i huvudet i rondellerna 😉Bilen blev som förbytt,mycket stabilare, både när det svänger och rakt fram.
/ Mattias
14 juni, 2006 kl. 14:03 #68388Strat
DeltagareJag tror det tar i redan nu… 😀 Cambern beror lite på hur fjäderbenen är konstruerade, kan tänka mig att KW fegat lite om det ”bara” går att få 1,3 grader. :)Topplagringar som sagt Claes! :D/J
Jupp står högt upp på listan. Camber- och castorjusterbara. Undrar bara om jag måste skaffa kortare fjädrar då lagringarna höjer bilen och jag inte kan justera ner tallriken mer då den tar i däcket… Ska ju ändå ha dit hårdare fjädrar och renovera snart. Gamm-kåjl-åvärs’n 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.