› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Whiteline monterade på dekalraketen
- Detta ämne har 18 svar, 1,227 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 6 månader sedan av
Storm.
-
FörfattareInlägg
-
22 augusti, 2006 kl. 20:13 #4855
Niklas
DeltagareDå har jag precis kommit hem från GDSen där jag och Strat eller rättare sagt Strat och lite jag har bytt till Whiteline krängare på min lilla dekalraket. Det gick ganska smidigt, bara vänster fram som bråkade lite så vi fick hissa upp högersidan för att få i sprinten i hålet. Blev kanon! Tusen tack Strat! 🙂
På vägen hem från macken till garaget provade jag lite försiktig slalomkörning utanför byn på stora vägen till Väsby och när jag sen svänger av hem så kommer en bil med Xenonljus med bra fart från centrum och håller nästan på att komma ikapp. Jag svänger av, slår ett öga bakåt och visst är det en polisbil. Sen stannar till lite nere i korsningen men kommer sen snabbt ikapp och ligger som ett frimärke. Jag svänger av igen in på vår gata och polisbilen stannar i den korsningen. Står still en stund och vänder sedan om och försvinner. Undrar om de såg slalomkörningen och ville kolla upp men upptäckte att jag var på väg hem och orkade inte bry sig mer.
Kan också vara så att de såg den superba väghållningen och tänkte ”det där måste vara en tävlingsbil!” 😀
Jag måste säga att jag tycker bilen blev mycket snabbare på att svänga in eller styra in eller vad det kallas. Nästan så det känns som om baken är på väg ut. Så nu är det nästan tendens på överstyrning istället för understyrning. Precis som föraren ville ha det. Skall bli skoj att prova det på Mantorp lite försiktigt och känna hur bilen känns. Fast allra bäst hade det varit med en konbana med tajta kurvor.
22 augusti, 2006 kl. 20:29 #68573dragster
DeltagareKan inte annat än instämma.
Tyckte det blev en rejäl skilldad sen jag fick liknande whiteline prylar monterade på min STi.
Styr responen helt annorlunda, som sagt den har en tendens att nästan överstyra nu istället.:P
Blir att laborera vidare med hårdheten på krängarna tills man blir helnöjd.:-)22 augusti, 2006 kl. 20:44 #68567Strat
DeltagareDet var ju tur att polisen åkte åt ditt håll och inte mitt :+
Kul att det blev lite skillnad 🙂
/Claes
23 augusti, 2006 kl. 05:15 #68577Niklas
DeltagareStrat: Om man skulle tycka att inställningen på krängarna är lite för mycket, kan man enkelt ändra det eller måste man ta av allt? Känns som man borde komma åt dem utan att plocka av för mycket men vad vet jag. 🙂
23 augusti, 2006 kl. 08:22 #68569Manor
DeltagareI vilket läge satte ni krängningshämmarna. Min är satt på mittenläget.
23 augusti, 2006 kl. 08:27 #68578Niklas
DeltagareHårdast så klart, fjöl av för fan! }(
/N – lyfter på bakhjulet när han kissar
23 augusti, 2006 kl. 08:32 #68570Manor
DeltagareHårdast så klart, fjöl av för fan! }( /N – lyfter på bakhjulet när han kissar
Tänk om man var lika tuff som dig :P.
23 augusti, 2006 kl. 08:42 #68579Niklas
DeltagareTänk om man var lika tuff som dig :P.
En dröm få förunnade.
23 augusti, 2006 kl. 09:01 #68568Strat
DeltagareStrat: Om man skulle tycka att inställningen på krängarna är lite för mycket, kan man enkelt ändra det eller måste man ta av allt? Känns som man borde komma åt dem utan att plocka av för mycket men vad vet jag. 🙂
Det är bara att flytta bultarna mellan krängare och länk. Du behöver inte ta ner nåt annat 🙂
/Claes
23 augusti, 2006 kl. 09:17 #68580Niklas
DeltagareStrat: Tänkte nästan det, skulle vara om man tar ner några lerkakor isf… 😉
23 augusti, 2006 kl. 14:16 #68575.zip
DeltagareFan va nice. Var det värt pengarna Alien?
Jag har själv funderat på att göra en uppdatering på min GT, men jag vet inte riktigt vart jag ska börja.
Vid högre farter och lite smågupp känns bilen som en geléklump, men jag vill inte börja på sänka bilen.//.zip
23 augusti, 2006 kl. 14:23 #68581Niklas
DeltagareKrängare hjälper bara med hur bilen reagerar när du svänger, inte fjädring/dämpning. Hålor och bulor känns precis som förr så är det sånt du vill ändra på så är det 4500-5000kr i sjön.
Föresten, ”som en geleklump”, vad har du för krav? Tok! 😛
23 augusti, 2006 kl. 16:06 #68576.zip
DeltagareHa, nämen om jag säger så här. Första gången jag låg på över 200km/h med subban så blev jag rädd, och det va inte av hastigheten 🙂
Fick du mitt pm Äljen?//.zip
23 augusti, 2006 kl. 18:23 #68582Niklas
DeltagareVad jämför du med? Jag tycker Imprezan har väldigt bra väghållning oavsett hastighet. De få gångerna jag varit upp över 200 så har jag gjort det på vägar utan bulor eller hålor där jag inte behöver krängare för att göra färden mer stabil. Kunde haft rattkryckan i…
23 augusti, 2006 kl. 18:53 #68574STIred
DeltagareDe få gångerna jag varit upp över 200 så har jag gjort det på vägar utan bulor eller hålor där jag inte behöver krängare för att göra färden mer stabil. Kunde haft rattkryckan i…
Typ som rakan i SS 😉 😀
/r-överdriver nog lite
”I can live with the despair, it’s the hope that kills me”
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.