SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Whiteline till STI 05

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    pannan
    Deltagare

Fattar nada av deras hemsida 🙂

Kan någon hära ta fram artnr och produkt på krängare till min bil dels whitelines sida eller någon firma ifrån England så jag kan beställa lite väghållningsprylar.

Budget till att börja med 5-6000 kr. (får man 2 st krängare för det??)

mvh
      J

Strat
      Deltagare

Här är det bara att välja och vraka, och betala:

http://www.whiteline.com.au/YourCar/kits/CK_STi_MY05-MY06.pdf

/Claes

pannan
        Deltagare

Tackar 🙂

Vad fasen skall man ha då? Kan nada om sådant där 🙂 Bilen används på en hel del bana och aggresiv körstil. Måste ju gå att köpa lösa krängare än ett stort paket för en massa pengar.

pannan
          Deltagare

Har fattat lite nu hur man tyder allt 🙂 Varför måste alla göra allt så plottrigt. Bättre med bilder 🙂 Sade jag även i skolan också.

pannan
            Deltagare

Front och rear swaybar kan man nog börja med, annars blir det väl stort hål i plånboken. Behöver man endlinks om man byter swaybar?

Kollade på deras projektbil då kör de fixerad fram och ställbar bak.

Mats
              Deltagare

Jag skulle ta ställbara fram och bak. Då kan du anpassa dem mer till din körstil. Vilken den än är. Endlinksen är viktiga. Skall du välja mellan endlinks och krängare så välj endlinksen först. Vet iof inte om det är lika på nyare STI:er men på GT:n så är ju orginal av plast och det säger väl allt.

De flesta verkar köra på 22mm ställbara fram och bak eller bara 22mm ställbar bak. Allt har ju o göra med om du vill ha en över-, understyrd eller neutral bil. Hårt bak o mjukare fram = överstyrt o tvärtom.

Edit: Med en budget på 6300kr så får du krängare + riktiga droplinks och ett antilift-kit och 2 camberbultar inkl frakt. Detta till min Type R. Kan inte tro att det är så mycket dyrare till en nyare STI. Häng på gruppköpet.

Mats GBG
                Regionsansvarig Göteborg

pannan
                Deltagare

Aha tackar. Skall kolla vad för partnr allt har bara.

mvh
                  J

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.