Om man bortser ifrån hur jobbigt det var att byta – några reflektioner om hur bilen uppför sig?/Block – nyfikenMin STi
Eftersom jag har andra däck på nu ( 17 ” 215 / 45 istället för 18 215/35 ) , plus att bilen är högre ,har höjt upp den lite grann.
så kränger den väldigt lite med tanke på förutsättningar , jag tror att jag gjorde en tabbe som köpte 45 profiler på däcken , skulle vart 40 istället ,den sviktar lite för mycket tycker jag, ville ha lite mjukare däck men de blev nog alltför mycket ..
Dämpningen har jag inte skruvat på nåt ännu , har bara ställt efter rekommendationer och de vart inte speciellt bra , bilen studtsar i ojämnheter tycker jag , kan ej så mycket ännu om inställningarna men de kanske kan bero på att returen är felskruvad.
återkommer med resultat, kanske ska ta en sväng o prova lite olika nu .
Tänker göra så att jag skriver upp förändringar och intällning , kan nog va bra för att komma ihåg de.
Har ej provat bilen på bana ännu , är nog de optimala för att få rätt inställning ,.. egentligen borde jag ta hjälp av nån som är duktig på att ställa in de här men då lär man sig å andra sidan aldrig själv , kan ju va bra om man ska byta sulor..