Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Whiteline
    Deltagare

Någon som sett att en WRC motorhuv (med det enorma intaget framför scoopet) finns att köpa för en 03:a?

/Johan

Imp
      Deltagare

gör den säkert men den kostar nog mer en det smakar. bara vad jag tror alltså.

skytiskapilen
        Deltagare

Tror jag inte. ”Intaget” du syftar på är ett utsläpp av luften som tas in fram, passerar genom intercoolern, och sen flödar ut i nyss nämnda utsläpp. Eftersom vi på våra bilar har helt annan placering av prylarna i motorrummet så finns det helt enkelt inte plats för en liknande lösning(som också skulle vara helt onödig med en TMIC, och rent av störa luftströmmen in till scoopet). Men visst en ”Dan Mobility”-lösning med dubbelhäftande tejp kanske finns på marknaden… 😉

Imp
          Deltagare

allt går att köpa bara man vet vart och kan betala. 🙂

skytiskapilen
            Deltagare

Jo visst. Glöm bara inte att köpa en WRC bil också, annars passar inte huven…

Whiteline
              Deltagare

Jaha, där ser man, hittade något för ägare till 01-02.

http://www.drmotorsport.co.uk/new_products.htm

/Johan

skytiskapilen
                Deltagare

Nu vet jag inte riktigt om du skämtar eller inte, men nåt säger mig att du inte gör det. Visst vore det coolt med ett WRC-utsläpp som fungerade(om man har ICn monterad som WRC-bilarna) men nåt som bara förstör luftströmmen in till intercoolern kan jag inte riktigt förstå ”vill ha”-faktorn på? Detta är såklart min högst personliga åsikt, fram med bågfilen du och prova! 😮 😮

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.