Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Jaha, det var ju själva faaaaan också!! x( x( x(

STENJÄVEL!!! x(

Kunde inte Petter få köra i mål nu när bilen funkar så jävla bra och inte understyr som tidigare. Nej nej nej, så är det alltid när en tävlande säger “jag kommer vinna” då går det åt helvete. Hoppas Petter kommer tillbaka i nästa tävling med fullt självförtroende trots att han var helt krossad när han skulle kommentera avåkningen i tv. ;(

Dessutom är hela VM avgjort nu när Loeb skulle bli som sämst tre och blev tvåa.

Den enda trösten är att Marcus vann och Peugeot kan se det som en seger för Michael Park som avled i Rally England.

BAH!

Yonaz
      Deltagare

Sten? mindre berg 🙁 Men hur hamnade den mitt i vägen?

Daniel slutade 8 (!) inte illa.

daniel83
        Deltagare

Tycker det var lite dumt av TV att interjuva Petter efter att han hade kört på stenen.

Bilder förklarade vad han tyckte när han körde av och steg ut ur bilen.

Men alltså 900m från start. x( x(

//Daniel – lider med Petter!

tendency
          Deltagare

Men alltså 900m från start. x( x( //Daniel – lider med Petter!

Det fick mig att minnas Carlos Sainz för ett antal år sedan.. 150m(var det så?) från mål, med VM-segern säkrad pajkar hans Corolla ihop. Fly förbannad (såklart) står han utanför bilen och slänger sin hjälm genom bakrutan.

T. Mäkinen är redan på väg hemåt, för Saintz hade ju vunnit. Trodde han. Sen får han ett samtal på mobilen där han får berättat vad som hänt. Därmed vann han ännu ett Rally VM! 😀

SS-bilder: SSi vs EVO (inte så mkt action, filmade mest när det kördes)
            Impreza GT sedan 1999

Niklas
            Deltagare

Sten? mindre berg 🙁 Men hur hamnade den mitt i vägen?

Stenen låg troligen halvt begravd utanför vägen i innern på vänstersvängen. En bil genar mycket och drar då fram aset till sten och därefter kommer Petter och får oväntat besök i höger hjulhus fram.

PetterSolberg
              Deltagare

läste på text-tv om sabotage, då stenen inte låg där när grönholm åkte förbi.. men man vet aldrig.. vägde tydligen 22kg.. oavsett.. jävligt tråkigt x(

Niklas
                Deltagare

Låter konstigt att någon skulle vilja sabba för Subaru i Japan, men det är inte omöjligt och jag har själv tänkt tanken. Borde inte vara så svårt att se vad som hänt, kolla filmen för bilen som körde före och se om denne är ute i vägbanan och drar fram en stor sten. Borde märkas på filmen om en 22kg tung sten körs över och dras fram…

Vilket fall som, tragiskt! 🙁

PetterSolberg
                  Deltagare

tycker det oxå men den kan ju inte bara komma dit känns det som.. tror dock inte att något resultat kommer att ändras.. tråkigt för Petter då allt verkligen funkade super och han var nöjd med bilen..

Patrik

Niklas
                    Deltagare

Påminner om “stenmuren” några idioter byggde över vägen när Colin kommer i full fart på en av sträckorna i Kenya för några år sedan. Lyckligtvis höll Subarun då annars hade det kanske gått riktigt illa.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.