Hejsan har en wrx 01 med smidd motor, denna motor har gått 4k och känner bensin doft från stickan, när jag samtidigt kikar nivån så brukar jag lukta på stickan hehe.. Det kanske är en indikation att något är på g? oljan har aldrig luktat bensin tidigare! någon som vet vad det beror på 😀
tack för svaren! byter olja 1 gång i månaden, varje löning lägger jag 1000kr på motul olja och nytt filter 😀 det kan va så att den kanske går lite fett! men bilen är aldrig mappad har bytt avgas och smidd motor är det som är gjort en så länge:) kan man lämna in den hos subaru verkstad och be dom kika om den går fett? vad kan man annars kika på..
downpipe är bytt! större kolv spel har jag också men vet ej hur mycket överdim dom borrade, tycker det luktar mindre efter varmkörning men känner endån bensin lukt även då 🙁
Från downpipe med catt till grövre DP utan catt?
Isåfall tror jag på att du behöver mappa om, dvs bilen går alltför fett.
Tror inte kolvspelet spelar så stor roll på en nybyggd motor (om det är riktigt gjort).
mappa och plocka effekt så lungnare sig nog smidda kolvar behöver bli varma voch är oftast inte gjorda för org.effekt.
Vilken effekt specades motorn för?
bli kora ett komptest sa smaning om, annars blir det en mappning, motorn skulle mappas for 350hk och byggdes for att klara lite mer!! skulle det vara ringarna som e slut sa blir det kanske att kopa ett close deck block om man endan ska kopa nytt hehe
Mvh Livio cisotto
Författare
Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.