› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › WRX 05 – 3st lambdor.
- Detta ämne har 16 svar, 1,217 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 6 månader sedan av
LinkanGBG.
-
FörfattareInlägg
-
2 maj, 2011 kl. 17:56 #25779
Mäki
DeltagareHej
På min WRX har jag 3 lambdasonder, en efter sista katten, en vanlig i up-pipen och en 2-trådig i up-pipen, är den 2 trådiga en smalbandare?
Och vad har alla för funktioner?
Går det bra att flytta från up-pipen till downpipen?Anledningen att jag funderar är att nya up-pipen endast har 1 lambdauttag.
//Marcus
2 maj, 2011 kl. 19:16 #223453LinkanGBG
Deltagarepå min wrx satte ja bara i uppipe lambdan i upipen och dom andra där dom ska med, inga problem, vill du ha en billig HKS uppipe så hojta till har en liggandes:) saknar dock bultarna till den men packningarna finns.
fattade fel kanske har du 2 lambdasonder i uppipen?
2 maj, 2011 kl. 19:34 #223446Mäki
Deltagarepå min wrx satte ja bara i uppipe lambdan i upipen och dom andra där dom ska med, inga problem, vill du ha en billig HKS uppipe så hojta till har en liggandes:) saknar dock bultarna till den men packningarna finns.
fattade fel kanske har du 2 lambdasonder i uppipen?
Japp, sitter 2 i up-pipen och en efter sista katten, har nu en rostfri up-pipe men ska byta då jag byter grenrör, och på nya fanns det bara en lambdamutter.
Vill inte heller kapa bort en lambdamutter från min nuvarande up-pipe då grenrör och up-pipe ska skiftas tillbaks i vinter och jag ska göra koll och leta sprickor på grejerna jag ska montera nu. 🙂2 maj, 2011 kl. 19:40 #223454LinkanGBG
Deltagareskumt, e la det att min e japanimport då har en i uppipen en i downpipen och en i mitten på systemet(ingen cat. får gärna meddela hurpass skillnad grenröret gör:P
2 maj, 2011 kl. 19:45 #223447Mäki
Deltagareskumt, e la det att min e japanimport då har en i uppipen en i downpipen och en i mitten på systemet(ingen cat. får gärna meddela hurpass skillnad grenröret gör:P
Har ingen katt på mina bilar heller, men inte heller någon lambda direkt i downpipen. Får se hur jag löser det här 😉
Återkommer med info, bilen är inte mappad och har inga planer på det än på ett tag heller så väntar mig ingen superskillnad, men annat ljud hoppas jag på! 😉
2 maj, 2011 kl. 19:56 #223455LinkanGBG
Deltagarelåter trevligt:) ja laddar upp me turbo kalluftsintag och spridare +civinco system:)
2 maj, 2011 kl. 22:15 #223448Mäki
DeltagareAtt döma härav var tydligen en av givarna en ”EGT” sensor, och verkar som att det går och lura bilen med hjälp av ett motstånd.
http://www.scoobymods.com/best-damn-wrx-downpipe-uppipe-t6649.html?3 maj, 2011 kl. 14:23 #223456LinkanGBG
Deltagarevad gör EGT sensorn då?
3 maj, 2011 kl. 17:02 #223449Mäki
Deltagarevad gör EGT sensorn då?
EGT-Sensorn mäter avgastempen, när den blir för hög varnar den och bilen går in i felsäkert läge, så att inte främre katalysatorn ska smulas sönder och gå genom turbon och resten av kattarna. Eftersom det inte sitter katalysator där nu fyller den ingen funktion 😉
Motståndet man ska använda är ett 2,2KOhm 0,5w det finns nog på radiofirmor och brukar kosta runt 25öre 😉
3 maj, 2011 kl. 17:56 #223457LinkanGBG
Deltagarelär väl ej behövas göras om man inte får upp ngt meddelande?
3 maj, 2011 kl. 20:05 #223450Mäki
Deltagarelär väl ej behövas göras om man inte får upp ngt meddelande?
Motorlampan kommer tändas om du inte använder motståndet eller EGT-givaren. 🙂
3 maj, 2011 kl. 20:26 #223458LinkanGBG
Deltagareskumt e nog ngt annat med min bil då min motorlampa har ej tänt sig iallafall och ja den är ikopplad. men som sagt kanske skiljer mellan japan och svenska bilarna
3 maj, 2011 kl. 21:27 #223451Mäki
Deltagareskumt e nog ngt annat med min bil då min motorlampa har ej tänt sig iallafall och ja den är ikopplad. men som sagt kanske skiljer mellan japan och svenska bilarna
Alltså, det är ju om du helt plockar bort EGT:n som du behöver motståndet för att lura boxen att EGT:n är kvar. Verkade som du missförstod mig. 🙂
Sen är det nog mycket som skiljer mellan JDM bilarna och våra Europeiska, så där kan ja inte svara för hur din bil är 😉
4 maj, 2011 kl. 17:04 #223459LinkanGBG
DeltagareAlltså, det är ju om du helt plockar bort EGT:n som du behöver motståndet för att lura boxen att EGT:n är kvar. Verkade som du missförstod mig. 🙂
Sen är det nog mycket som skiljer mellan JDM bilarna och våra Europeiska, så där kan ja inte svara för hur din bil är 😉
jaha haha nu är ja med! missförstod big time!
önskar du hade kunnat svara på allt för de e mkt ja undrar! haha
t.e.x hur många cc toppmatademörkblå spridare är 😛
4 maj, 2011 kl. 19:26 #223452Mäki
DeltagareTror dom är 440cc 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.