Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare
    Impreza Fredde
    Deltagare

Då var man nybliven ägare till en vit WRX -07:a med 900 mil på mätaren. Och nu har jag lite planer på en ny slutdämpare och stänkisar. Är det någon som beställt stänkskydd från RallyArmor eller Scoobyworld, hur är dom i kvalite och passform, hur funkade leveransen? Tacksam för alla tips ni har.

Mvh/ F

Niklas
      Deltagare

Vill du minimera risken för att stänkskydden går sönder köper du dem från raceequip. Svågern köpte precis blåa till sin blåa MY02 och jävlar vad de gör mycket för utseendet på bilen. Men det blir väldigt mycket rallylook över det hela, kanske inte något du är ute efter.

kamikaze
        Deltagare

Sök en sväng det finns ett gäng me trådar om stänkisar

Adam K
          Deltagare

Rallyarmor är utmärkta att ha att göra med.
            Förutom de helt stela stänkisar de sålt läge har de uretan-lappar nu också, som flexar precis lagom, för trottoarkanter men inte för fartvind och stänk. 🙂

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums//DIY/RallyArmor_flaps01.jpg

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/DIY/RallyArmor_flaps04.jpg

Niklas
            Deltagare

Personligen tycker jag RallyArmor är för små för att ge full effekt av skydd för sidorna bakom framhjulen. De går inte tillräckligt långt upp längs skärmkanten av hjulhuset.

Men så finns det ju de som köper sk “splash guards” också och även de som helt sonika eldar upp pengar för de har för mycket av den varan.

Impreza Fredde
              Deltagare

Vill du minimera risken för att stänkskydden går sönder köper du dem från raceequip. Svågern köpte precis blåa till sin blåa MY02 och jävlar vad de gör mycket för utseendet på bilen. Men det blir väldigt mycket rallylook över det hela, kanske inte något du är ute efter.

Jag har kollat där också, men dom är ju 3x så dyra, och jag vill helst inte ha för mycket rallylook. Ingen som vet något om Scoobyworlds stänkskydd? Tänkte nämligen beställa en ny slutdämpare därifrån, så om stänklapparna är bra där så blir det billigare.

/Mr F

Ubbe
                Deltagare

Vi kör på Scoobyworlds stänkskydd “premium”. Tycker personligen att de känns mer gedigna än de andra skydden jag sett. Vet inte hur det är med alla andra modeller, men med dessa behöver man inte borra i skärmen heller vilket jag inte ville göra.

Rekommenderas!

//U

Niklas
                  Deltagare

Men det blir väldigt mycket rallylook över det hela, kanske inte något du är ute efter.

jag vill helst inte ha för mycket rallylook.

Då får du sälja bilen och köpa en tysk istället. 😀

Skämt o sido, varför köpa stänkskydd överhuvudtaget om du inte vill ha de som skyddar mest och bäst? Med tanke på den ganska extrema inbuktningen av plåten bakom framhjulen krävs det ganska stora lappar om det överhuvudtaget skall skydda. Visst kan man sätta på små som skyddar lite men då blir det ändå en hel del skit på sidorna och du måste tvätta vid minsta tur utanför garaget.

Angående priset så har du rätt, “RE” är inte billiga. Men slår man ut priset per år så länge man haft dem så blir det inte så dyrt. Mina har väl kostat typ 200-300kr/år och har besparat omlackning av dörrar och backspeglar för betydligt fler kronor per år. Vissa här har köpt andra stänkskydd som sedan gått sönder pga kyla och kontakt med tex snövallar. Om man skall räkna in inköp av nya billigare stänkskydd en gång om året så är det snart lika samma som att köpa från RE.

Svarta stänkskydd från RE om du vill ha något funktionellt och diskret. Nu har jag sagt mitt, nu får du köpa som du vill. Hoppas du blir nöjd. 🙂

Impreza Fredde
                    Deltagare

Kollade på Rallyarmor vad deras mjuka skydd kostar, $126 lär ju inte bli billigare än Re i alla fall och Scoobyworlds “premium” ligger på £150. Så det lär nog bli en beställning på Re ändå, för visst vill jag att dom ska skydda.
                      Måste man borra även på en WRX -07?

minid
                      Deltagare

Japp i och med att RE skydden går längre upp i skärmen än de andra nämnda.. Samt att du måste borra fram i ljushuset för att lapparna fram är breda som fan.. 🙂

Impreza Fredde
                        Deltagare

Kan någon vänlig själ berätta vad det är för skillnad på dessa två stänkskydd från Rallyarmor?

http://www.rallyarmor.com/store/subaru-impreza-basic-flaps-c-60_68_82.html

http://www.rallyarmor.com/store/subaru-impreza-rally-mud-flaps-c-60_68_76.html

Impreza Fredde
                          Deltagare

Rallyarmor är utmärkta att ha att göra med.Förutom de helt stela stänkisar de sålt läge har de uretan-lappar nu också, som flexar precis lagom, för trottoarkanter men inte för fartvind och stänk. 🙂

Är det dom mjuka skydden du har på din bil? Någon som provat deras nya i polyuretan?

Fransson
                            Deltagare

http://www.rallyflapz.com/versions.php?hdnProductID=4
                              Dessa rekomenderar jag. vi hade iallafall lite rabatt där sist jag beställde.
                              Bra att ha å göra med.
                              /Nicke

Impreza Fredde
                              Deltagare

http://www.rallyflapz.com/versions.php?hdnProductID=4Dessa rekomenderar jag. vi hade iallafall lite rabatt där sist jag beställde.Bra att ha å göra med./Nicke

Är det helt hårda stänklappar eller mjuka typ Raceequip?

Adam K
                                Deltagare

Hej,
                                  Ja det är de nya polyurethane-skydden jag har på min bil 🙂
                                  Far för tillfället runt i Stockholmstrakten om du vill se med egna ögon.

/Adam

Är det dom mjuka skydden du har på din bil? Någon som provat deras nya i polyuretan?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.