SSC Allmänt snack Allmänt småprat Wrx problen oljud från bakhjulen?

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    agenten
    Deltagare

Tjenare igen Har en tid hört konstigt ljud från bakvagnen men jag har inte reagerat på detta fören min dotter sa till att det låter konstigt Först trode jag att det var från prodriv ljuddämparen men se det var det inte Gick ut och läggde mig ner då kom jag att titta på däcken där bak hela insidan är ner sliten ca 5 cm från inner kant Detta innebär att hjul inställningen är fel från importören där sker en sådan Varannan mönster tagg är låg och nästa hög av detta uppstår ett flappande ljud Nu är frågan om importören tänkt på detta när dom skruvade på 17 tums hjul eller har inte japanerna tänkt till ordentligt ? Eller kan det vara en kombination av kraftig acceleration och 17 tums hjulen att där uppstår en vridning i hjulupphängningen Mina däck är kassa där bak har endast rullat 1350 mil mig veterligt skall däcken slitas mest fram först? Måste finnas fler med detta problem som kör Wrx? Min nästa åtgärd blir att kontakta importören så dom får titta på detta

Skåne kent

SecretAgentMan
      Deltagare

Det låter som att hjulvinklarna står helt galet.
        McPhersonupphängning ändrar inte camber märkbart vid in/utfjädring.

Men att varannan klack skulle ha slitits låter duktigt konstigt?

😀

/J

Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
        Banträffsansvarig SSI
        12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?

kimppa
        Deltagare

Fick min bil levererad med 18″, körde ca 1000mil och då var däcken tok slut. Inte så konstigt kanske,men lite underligt att bilen såldes ny med 18 tummare och att ingen hjul inställning hade gjorts. När jag sen gjorde det så stod hjulen riktigt fel. Märkte dock inga annmärknings värda oljud eller vibrationer.

/// Kim….

agenten
          Deltagare

Hallå Ordis

Har inte haft bilen inne för hjul eller justerings kontroll verken fram eller bak men fram sliter den helt perfekt Men bilen blev servad för någon vecka sedan vid 1250 mil har nu rullat 1350 mil subaru verkstan sa inget om detta.

Däcken är som nya där bak förutom att inner kanten är hårt taggade Har varit ute rysst hjulen och lagerna är där inga fel på Ljudet från hjulen är som ett malande detta märks mest farter mellan 90-130 km Att jag inte upptäckt detta fenomen beror någ på att man spelar för högt på stereon samt att där är ett läckert ljud i prodrive dämparen

Skåne kent

honkster
            Deltagare

Är bilen sänkt?
              Kan ha med det att göra, har för mig att jag hört detta problem förut ngnstans…men du bör nog få vinklarna kollade hos en verkstad…

/Honkster

agenten
              Deltagare

Tjenare Honkster

Du undrade om bilen var sänkt svar nej kan inte säga vad felet beror på men det lutar till en kraftig fel inställning Undrar om detta problem går under fabriks garantin ? Jag är slut på bak hjulen tack vare förslitningen på inner kanterna Någon som vethur det ligger till med garantin i detta läge ?

Skåne kent

FELbil
                Deltagare

>Fick min bil levererad med 18″, körde ca 1000mil och då var däcken tok
                  >slut. Inte så konstigt kanske,men lite underligt att bilen såldes ny
                  >med 18 tummare och att ingen hjul inställning hade gjorts. När jag sen
                  >gjorde det så stod hjulen riktigt fel. Märkte dock inga annmärknings
                  >värda oljud eller vibrationer.
                  >
                  >/// Kim….

Allvarligt talat 😉

Både du och jag vet ju hur noggrant förra ägaren, D****l S***m gjorde hjulinställning efter
                  sänkningen och hur snällt han (alltid) körde bilen 😀

(Har jag gissat fel på ägare nu blir det jobbigt 😮 )

Med vänlig hälsning
                  Mikael R

TT
                  Deltagare

>Måste finnas fler med detta problem som kör Wrx?

Jag kör WRX-01. Har rullat 4000 mil och har fortfarande mönster kvar i sommardäcken. Dock är det som Ordis säger – gör en 4-hjulsmätning och inställning snarast. Min stod också tokfel, höger fram hade toe-out och vänster toe-in, blev liksom vinglig på vägen.

Det enda andra felet jag har haft är att jag fick byta mellandämparn då ngt i den hade skakat loss, samt såklart det vanligaste felet på en Subaru: nummerskyltsbelysning!!

/TT

agenten
                    Deltagare

Tjenare igen. Nu har jag haft Wrxen inne på kontroll mätning. Importören plus några andra tekniker har mätat alla vinklar som finns OCH allt stod perfekt. Men dom står lika för förvånande som jag till problemet. För däcken är slitna på inner kanten det är konstaterat så nu bolla dom problemet till däck tillverkaren Bridgestone för något galet är där. Dom hade bilen i 3dagar. Jag kan ju fått måndags exemplar på däcken återstår att se vad dom kommer fram till.

Men själv har jag funderat på om det kan vara så att någon gummi busning som vrider sig vid acceleration men det verkar lång sökt

Skåne kent

agenten
                      Deltagare

Tjenar igen. Har nu fått mina sommar hjul. Bridgestone fixade nya däck till mig runt om. Så nu får vi se hur det går.Bra jobbat av Bridgestone

SKÅNE KENT.

ExOrdis
                        Deltagare

Ja hjulinställningar ja, rekommederas att kollas efter köp oavsett bil.
                          Har du haft in bilen för en hjulinställningskontroll eller justering under dessa 1350 mil?
                          Har du gjort 1250 mila servicen?
                          Om ja, ingen som såg snedslitaget då?

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.