› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › wrx sti -02 Dags för ny koppling! m.m
- Detta ämne har 33 svar, 3,911 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 3 månader sedan av
goffemannen.
-
FörfattareInlägg
-
9 maj, 2012 kl. 19:38 #242450
Markuiis
DeltagareOch jag handlade koppling härifrån 🙂
http://www.superhids.co.uk/clutches-and-lightweight-flywheels/subaru-impreza.html
Okej 🙂 De va bra priser! Men det känns so men riktig jungel att veta vilken koppling man ska ha:P
9 maj, 2012 kl. 19:42 #242439TomK
DeltagareOkej de va rätt bra pris blir nog att beställa en sån koppling!
Har läst nåt om att man måste mappa efter turbo back byte? Är det verkligen så kännsligt? :OÄr det bra skick på avgassystemet? 4000 säger du, får ta och fundera lite på de då:)
Felet är att mottrycket minskar så laddtrycket ökar och då går laddtrycksspärren i.
Ganska tråkigt då man ej kan dra ur den utan det klipper ordentligt och så tänds motorlampan.
Man har inte heller bränsle för den ökningen och då ökar risken för ras.Vill man inte mappa så får man koppla in en laddtrycks mätare och en Davesdevice och manuellt sänka laddtrycket.
9 maj, 2012 kl. 19:47 #242451Markuiis
DeltagareFelet är att mottrycket minskar så laddtrycket ökar och då går laddtrycksspärren i.
Ganska tråkigt då man ej kan dra ur den utan det klipper ordentligt och så tänds motorlampan.
Man har inte heller bränsle för den ökningen och då ökar risken för ras.Vill man inte mappa så får man koppla in en laddtrycks mätare och en Davesdevice och manuellt sänka laddtrycket.
Okej, då kanske jag ska börja med ett cat back, och sedan köpa DP när jag har köpt bränsle pump med mera och tänker åka in och mappa?
9 maj, 2012 kl. 19:48 #242452Markuiis
DeltagareLetar ju även efter coilovers, Läst att många rekomenderar D2, finns det något biligare alternativ? Kollade lite på blocket och såg ett par annonser med Hks Prodrive coilovers, är dom något att ha?
9 maj, 2012 kl. 19:49 #242440TomK
DeltagareOkej, då kanske jag ska börja med ett cat back, och sedan köpa DP när jag har köpt bränsle pump med mera och tänker åka in och mappa?
Kör på 3″ direkt ist.
Skaffa en Daves och kör sansat ett tag.
Köp på dig mera prylar och sen mappa! 😀9 maj, 2012 kl. 19:50 #242441TomK
DeltagareLetar ju även efter coilovers, Läst att många rekomenderar D2, finns det något biligare alternativ? Kollade lite på blocket och såg ett par annonser med Hks Prodrive coilovers, är dom något att ha?
Kolla även BC är ett bra budget alternativ, åker själv på såna och är väldigt nöjd.
9 maj, 2012 kl. 19:53 #242453Markuiis
DeltagareKolla även BC är ett bra budget alternativ, åker själv på såna och är väldigt nöjd.
Ska kolla in dom! Känner mig lite osäker med att beställa grejer från utlandet, har nämligen aldrig gjort det för, Men jag måste nog lära mig det nu för det verkar som det inte är någon ide att köpa delar här i sverige till våra bilar 😛
9 maj, 2012 kl. 19:53 #242454Markuiis
DeltagareKör på 3″ direkt ist.
Skaffa en Daves och kör sansat ett tag.
Köp på dig mera prylar och sen mappa! 😀Okej! Då får det bli ett turbo back direkt 🙂 Ska bara hitta något till bra pris och som låter bra:)
9 maj, 2012 kl. 19:54 #242428goffemannen
DeltagareApex och Aztec har jag handlat av. Funkar kanon. Importcarparts, scoobyparts,revolution247.com är bra med
/ David J – Superior Media
9 maj, 2012 kl. 19:57 #242434Håenström
DeltagareOkej! Då får det bli ett turbo back direkt 🙂 Ska bara hitta något till bra pris och som låter bra:)
Har ett jag, perfekt för dig:)
9 maj, 2012 kl. 20:01 #242455Markuiis
DeltagareHar ett jag, perfekt för dig:)
Jo! Hur mycket kostar ett sånt nytt då? 🙂
9 maj, 2012 kl. 20:06 #242435Håenström
DeltagareJo! Hur mycket kostar ett sånt nytt då? 🙂
På mongoose sida ca 8000.
9 maj, 2012 kl. 20:20 #242442TomK
DeltagareSka kolla in dom! Känner mig lite osäker med att beställa grejer från utlandet, har nämligen aldrig gjort det för, Men jag måste nog lära mig det nu för det verkar som det inte är någon ide att köpa delar här i sverige till våra bilar 😛
Fungerar väldigt bra att handla både i UK och USA.
Beställer man från England så kan man ha grejerna vid dörren redan efter 2 dagar! 🙂Handlar man från USA lägg på ca 27% på priset för tull & moms
Köper man från UK så betalar man det som står.10 maj, 2012 kl. 14:57 #242456Markuiis
DeltagareFungerar väldigt bra att handla både i UK och USA.
Beställer man från England så kan man ha grejerna vid dörren redan efter 2 dagar! 🙂Handlar man från USA lägg på ca 27% på priset för tull & moms
Köper man från UK så betalar man det som står.Okej:) Då blir det nog att beställa lite god saker då 🙂 men det verkar som det inte alltid står vad det kostar i frakt till sverige?
10 maj, 2012 kl. 14:58 #242457Markuiis
DeltagarePå mongoose sida ca 8000.
Okej så halva priset då:) Kan du skicka lite bilder till min mail på systemet? Markuiis@hotmail.com
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.