SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor WRX STI -02 motverka oil surge el dyl?

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Puggen
    Deltagare

Som topic lyder.
      Är ett bafflat tråg vettigt köp?
      eller tråg från någon annan subaru som funkar bättre?

Fricke.w
      Deltagare

Bafflat tråg kan ju vara klokt att investera i, eller i alla fall en baffel platta mellan tråg och blocket, plattor görs av ex cosworth, buddyclub och tomei, bafflade tråg har jag lite sämre koll på, men finns ett par stycken tillverkare även där.
        Sen om man ska tro Subaru, så ska ju spec-c tråget vara något bättre utformat, men inte vad jag har sett i alla fall.
        Så nej de finns inte något bättre tråg att få tag på, från subaru mej vetligen?

Christian S
        Deltagare

dom allra flesta som kör bana i klubben har garanterat inte satt dit någon baffelplåt eller bytt till annat tråg.
          dom som sätter dit en baffelplåt brukar köra med en sån här http://www.rogerclarkmotorsport.co.uk/shop_detail.asp?productID=2055

TypeR
          Deltagare

You might want to check out these guys, excellent bit of kit

http://www.killerbmotorsport.com/index_files/OptimalOilPan.htm

Puggen
            Deltagare

RCM Cosworth vart finns de?

Fricke.w
              Deltagare
                Puggen
                Deltagare

RCM och Cosworth såg ganska lika ut, får se vad jag väljer.

Aldrig användt baffel tidigare, skall man kleta på på båda sidor om baffeln, iom den ligger mellan tråg och block?

Eller får man med någon packning?

kamikaze
                  Deltagare

Jag la på båda sidor om plåten och det blev bra

Fricke.w
                    Deltagare

RCM och Cosworth såg ganska lika ut, får se vad jag väljer.

Aldrig användt baffel tidigare, skall man kleta på på båda sidor om baffeln, iom den ligger mellan tråg och block?

Eller får man med någon packning?

Precis som kamikaze skrev, så är du tvungen att lägga typ blue silikon på bägge sidor, annars kommer de att läka 🙂

challe
                      Deltagare

Och ta inte för mycket så att det blir ”korvar” av packningen sen när du monterar tillbaka tråget.
                        Det är inte kul om det sen börjar lossna inne i tråget och senare åker in i oljepumpen om du har otur

t1hero
                        Deltagare

Måste återuppliva tråden.

Det sitter ju redan en OEMbaffel i tråget, är den så dålig?

(att det säljs bafflar är ju inget bevis för att det behövs, det säljs öppna luftfilter också)

Fetare tråg som Tigporren från Killebmotorsport tror jag mer på men 5200:- + frakt + moms + tullavgift blir ju rätt mycket pengar.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.