› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › WRX STI -02 motverka oil surge el dyl?
- Detta ämne har 10 svar, 1,147 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 7 månader sedan av
t1hero.
-
FörfattareInlägg
-
8 november, 2013 kl. 07:32 #31378
Puggen
DeltagareSom topic lyder.
Är ett bafflat tråg vettigt köp?
eller tråg från någon annan subaru som funkar bättre?8 november, 2013 kl. 10:29 #262326Fricke.w
DeltagareBafflat tråg kan ju vara klokt att investera i, eller i alla fall en baffel platta mellan tråg och blocket, plattor görs av ex cosworth, buddyclub och tomei, bafflade tråg har jag lite sämre koll på, men finns ett par stycken tillverkare även där.
Sen om man ska tro Subaru, så ska ju spec-c tråget vara något bättre utformat, men inte vad jag har sett i alla fall.
Så nej de finns inte något bättre tråg att få tag på, från subaru mej vetligen?9 november, 2013 kl. 08:26 #262329Christian S
Deltagaredom allra flesta som kör bana i klubben har garanterat inte satt dit någon baffelplåt eller bytt till annat tråg.
dom som sätter dit en baffelplåt brukar köra med en sån här http://www.rogerclarkmotorsport.co.uk/shop_detail.asp?productID=20559 november, 2013 kl. 12:46 #262331TypeR
DeltagareYou might want to check out these guys, excellent bit of kit
http://www.killerbmotorsport.com/index_files/OptimalOilPan.htm
9 november, 2013 kl. 14:18 #262332Puggen
DeltagareRCM Cosworth vart finns de?
9 november, 2013 kl. 15:16 #262327Fricke.w
DeltagareEfter en snabb chek på ebay
Tomei som även skickar med en förstärknings plåt
http://www.ebay.com/itm/TOMEI-BAFFLE-STIFFENER-SUBARU-IMPREZA-WRX-STI-EJ20-EJ25-/280676529745RCM
http://www.rogerclarkmotorsport.co.uk/shop_detail.asp?productID=3148RCM Roger clark motorsport Grupp N sump
http://www.rogerclarkmotorsport.co.uk/shop_detail.asp?productID=109414 november, 2013 kl. 19:07 #262333Puggen
DeltagareRCM och Cosworth såg ganska lika ut, får se vad jag väljer.
Aldrig användt baffel tidigare, skall man kleta på på båda sidor om baffeln, iom den ligger mellan tråg och block?
Eller får man med någon packning?
14 november, 2013 kl. 19:54 #262325kamikaze
DeltagareJag la på båda sidor om plåten och det blev bra
14 november, 2013 kl. 21:13 #262328Fricke.w
DeltagareRCM och Cosworth såg ganska lika ut, får se vad jag väljer.
Aldrig användt baffel tidigare, skall man kleta på på båda sidor om baffeln, iom den ligger mellan tråg och block?
Eller får man med någon packning?
Precis som kamikaze skrev, så är du tvungen att lägga typ blue silikon på bägge sidor, annars kommer de att läka 🙂
14 november, 2013 kl. 21:58 #262324challe
DeltagareOch ta inte för mycket så att det blir ”korvar” av packningen sen när du monterar tillbaka tråget.
Det är inte kul om det sen börjar lossna inne i tråget och senare åker in i oljepumpen om du har otur13 januari, 2015 kl. 17:36 #262330t1hero
DeltagareMåste återuppliva tråden.
Det sitter ju redan en OEMbaffel i tråget, är den så dålig?
(att det säljs bafflar är ju inget bevis för att det behövs, det säljs öppna luftfilter också)
Fetare tråg som Tigporren från Killebmotorsport tror jag mer på men 5200:- + frakt + moms + tullavgift blir ju rätt mycket pengar.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.