SSC Allmänt snack Allmänt småprat WRX STI Diesel?

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Davve
    Deltagare

Vore riktigt najs.. Skulle absolut vara intressant om den kommer till Sverige… om den nu kommer att tillverkas.

http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/217485/subaru_impreza.html

rallymarkus
      Deltagare

den vill hag ha
        :+

Davve
        Deltagare

Jag beställer direkt så fort den kommer ut. Har 1 år kvar på nuvarande tjänstebil 🙂

Lite svensk info oxå:
          http://www.teknikensvarld.se/nyheter/080225-impreza-diesel/index.xml

Janne248
          Deltagare

Läckert men…. 2 sek sämre acc till 100 jmf med bensin.. ”bara” 30hk (och 50Nm) mer än i ”farfars Outback”.
            Hmm, inte super imponerad…vore det en WRX ja, men STi??
            Samma acc. till 100km/h som bensinaren skulle nog jag vilja se i en produktions modell. Men det är jag det.

Davve
            Deltagare

Läckert men…. 2 sek sämre acc till 100 jmf med bensin.. ”bara” 30hk (och 50Nm) mer än i ”farfars Outback”.Hmm, inte super imponerad…vore det en WRX ja, men STi??Samma acc. till 100km/h som bensinaren skulle nog jag vilja se i en produktions modell. Men det är jag det.

Håller med Janne. Ser mer ut som WRX siffror. Men hoppas hoppas..

bageera
              Deltagare

Precis! Att den skulle kallas STi känns för dumt för att vara sant.

Måste väl vara bättre att bilen blir betraktad som den ”bränslesnåla WRX:en med bra prestanda” än ”den slöa STi’n”.
                WRX:en är ju trots allt en snabb bil jämfört med det mesta. Skulle nog kunna tänka mig en sån på äldre dar.
                Känns som att det förstör både för bilen och STi-loggan att kalla den STi, när den inte når upp till sådana prestanda som normalt associeras med varumärket STi.
                Detta alldeles oavsett om bilen visar sig vara den allra bästa kombinationen mellan prestanda + väghållning och mer ”förnuftiga” värden som bränsleåtgång, ekonomi och miljö.

Davve
                Deltagare

Men som sagt.. det pratas om STi diesel, så vi får hoppas & ja tror att 180hk är WRX siffor, så STI lär få mer isåfall..

AK_Impreza
                  Deltagare

180 dieselhästar är ganska mycket i en sådan liten bil som imprezan, men att kalla den för STi känns ju lite väl att ta i som ni andra säger. Återstår att se om det blir produktion!

alrik
                    Deltagare

180 dieselhästar är ganska mycket i en sådan liten bil som imprezan, men att kalla den för STi känns ju lite väl att ta i som ni andra säger. Återstår att se om det blir produktion!

180hk är 180hk oavsett om det är diesel, bensin, etanol eller vatten man har som bränsle. Däremot får man i princip alltid ett mycket trevligare vridmoment i en dieselmotor.

Imprezan väger 1470-1500kg och är inte så liten ändå.

/Mikael

jeppe
                      Deltagare

Vilken tur att ni har Sveriges bästa dieseloptimerare som medlem i klubben då 🙂

http://www.Dieselkraft.nu

arellano
                        Deltagare

Vilken tur att ni har Sveriges bästa dieseloptimerare som medlem i klubben då 🙂 http://www.Dieselkraft.nu

Vilken ! tur då får vi en sponsor till.
                          Arne

rallymarkus
                          Deltagare

nu såg jag att impreza diesel snart ska komma nån som vet nåt mer o sti dieseln?
                            kommer den komma?
                            är grymt sugen på impreza diesel :+

FEED ME
                            Deltagare

Quote rallymarkus
                              den vill hag ha:+

Du kan få köpa min när jag tröttnat på den! 😛

Kul att se att Subaru äntligen får en bil på modellprogrammet som man faktiskt skulle kunna tänka sig att köpa! 🙂

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.