SSC Allmänt snack Allmänt småprat WRX Sti mot nya golfen i senaste auto m&s

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Henrik
    Deltagare

Tjae vad skall man säga? Golfen vinner med 7 poäng mot subban. Det som golfen vann på var komfort och utseende(???). Testföraren tyckte att subban drog till sig för mkt uppmärksamhet.. Sen att Subban var överlägsen i prestanda, bättre bromsar etc verkar inte hjälpa. Golfen får stora plus för att den har ESP.Vem f-n kör en sån bil med ESP´n på?? Jag blir så trött!

Niklas
      Deltagare

Lär väl ha varit en MY01 eller MY02 STi, inte konstigt att den förlorade i utseende mot Golfen… :p

http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!

FLeXible
        Deltagare

Framljusen och en större vinge bak på STi’n tycker jag gör sjukt mycket mot en vanlig WRX.
          Man kan väl inte höra på bara en motorjournalist heller tycker jag..

//Chris

Froilan
          Deltagare

Vi får nog acceptera att Subaru är dömda förlora alla jämförtester som svenska och tyska motortidningar gör. Kanske beror detta på förväntade annonsintäkter från de större bilmärkena. Läste nyligen en tre år gammal test av Gt-99 där komfortbristerna oavbrutet nämndes bland annat framstolarna som krävde en ”välsvarvad kropp” för att vara bekväma. I min bil har två riktigt kraftiga personer vardera vägde betydligt över hundra kilo färdats långt och båda uppger att de suttit bekvämt i framsätet men baksätet tyckte de var obekvämt. Golfen har också ett uselt baksäte med sämre benutrymme än Imprezan. Bra biltester som är något så när objektiva kan man läsa i engelska motortidningar som Autocar eller Topgear. Beror säkert på att den brittiska bilindustrin är helt under isen så man har inga egna intressen att försvara.
            Länk till Topgear test av STI Jan 2002: http://www.topgear.com/servlet/tg?DEST=/content/jsp/individualRoadTest.jsp&EVENT=1010&MAKE=Subaru:E3&MODEL=Impreza:A1&roadTestNumber=08.html

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.