SSC Allmänt snack Allmänt småprat WRX/STI på Blocket

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 43 totalt)
  • Författare
    .zip
    Deltagare

Är det någon här ifrån som säljer detta monster?
      http://www.blocket.se/vi/10443114.htm?ca=2_s

Eller rättare sagt, vem har ägt/byggt den?

//.zip

SecretAgentMan
      Deltagare

GT35R på 2 liter? Felbyggt.

Men tuff spec är det allt, frågan som dyker upp här är – varför kränga när man fått ihop den, och inte kört alls som det verkar?

Besiktningsproblem modell värre kan man ju börja anta i alla fall.

/J

.zip
        Deltagare

Någon chansning på motoreffekt jerry?
          Skulle va roligt att veta hur mkt man kan plocka ut ur denna maskin.

//.zip

SecretAgentMan
          Deltagare

GT35R är en turbo som nästan är väl stor på en 2,5:a om bilen skall användas till något annat än rakt fram. 🙂

600 riktiga finns det allt potential till ur den snurran, men inte på 2 liter (om det inte är byggt för att varva 9000 med riktigt, riktigt elaka kammar).

Lite knepigt dimensionerat är det allt, men det kan ju ha varit menat som ett dräparbygge till strippen med. 🙂

/J

Mats
            Deltagare

Det första jag tänkte när jag läste den annonsen var: Lycka till med SBP.

Men man kan kanske köpa den nybesiktad från firman?? 😀

Mats GBG
              Regionsansvarig Göteborg

Addson
              Deltagare

Häggenäs impoterar mkt bilar! Så jag antar att detta åxo e import. Syrrans kille har köpt två bilar av dom o detta har fungerat fin fint!
                Mvh Adde

Mats
                Deltagare

Enligt reg nr så är detta en svensksåld WRX. Ingen import.

Mats GBG
                  Regionsansvarig Göteborg

Andersson
                  Deltagare

Enligt en kompis ska dom ha en egen banbil på 400hk så frågan är om dom själva har byggt denna oxå men den står reggad på en bilfirma i Limham. Annars har dom nog mest importbilar. Ganska stor bilhall i Hörby /Skåne

MVH C Andersson
                    Full fart, spar tid!
                    Det va inte bättre förr, det är bara sämre nu!

Amit
                    Deltagare

Haggenas Auto rekomenderas starkt! handlat 2 bilar utav dem och är inne på en 3:e nu.

Bilen har enligt rykten aldrig fungerat som den skall men nu vet jag inte.
                      Ang bilen så rekomenderar jag starkt att ni håller er undan både ägaren till bilen och bilen. Då denna killen är känd för att lura andra.

Jag är ett utav offren. med 14.000 förlorat.

Mvh
                      Amit

STI_driver
                      Deltagare

GT35R på 2 liter? Felbyggt/J

Ja Rigoli är ju kända för att bygga så slöa och felbyggda imprezor. 🙁

SecretAgentMan
                        Deltagare

Beror ju på hur de skall användas…rakt fram med ett register mellan 6 och 8000 rpm kanske det duger. 😉

/J

simo
                          Deltagare

GT35R på 2 liter? Felbyggt/J

Ja Rigoli är ju kända för att bygga så slöa och felbyggda imprezor. 🙁

Har Rigoli byggt bilen? Trodde de bara sålt delar till den.

/U

abd
                            Deltagare

Beror ju på hur de skall användas…rakt fram med ett register mellan 6 och 8000 rpm kanske det duger. ;)/J

Äh svammel. En GT35 med minsta avgashuset ger ladd i princip vid samma varv som den sämre/omodernare GT30 (hade du inte en sån i din?).

4000-4500 rpm så borde det vara fullt tryck i GT35an.

Så att det skulle vara felbyggt pga. att det sitter en GT35 är helt fel, det är en fullt hanterbar turbo, större än så och det blir jobbigt men den snurran jag hade i min EVO 5a var trögare än en GT35 och nog funkade den hyfsat ändå..

SecretAgentMan
                              Deltagare

Jag hade en betydligt rappare turbo än GT35:an på 2 liter, en hybrid på en TD05/06 med ett ”53” kompressorhjul från en GT30.
                                Min turbo började ge knuff runt 4500 – det har att göra med det långa grenröret, det går inte att jämföra med en motor som evons helt enkelt.

Jag skulle vara oerhört glad om en GT35R (ens med minsta avgashuset) skulle ge 1 kg innan 5000 på en 2-liters imprezamotor..

Vi har även helt olika åsikter om vad som är körbart och fungerar, men det beror nog på att vi använder bilarna rätt olika, det som fungerar på bana/strip är tämligen odudligt när man behöver lite botten/mitten – isåka…

/J

abd
                                Deltagare

Ah, jag glömde att subaru-motorn är felkonstruerad, trodde dock inte att just du skulle gå med på att boxern är oduglig. 🙂

Sen är det ju så att det är kombinationen av mkt effekt och rätt utväxling som gäller, om man använder växelspaken behöver man inte så mkt botteneffekt.

Men nu har jag ju en bil som ger 1,5 bar vid 2500 rpm så den funkar nog fint på isen även utan att växla spec. mkt, om det nu bara kunde bli nån j-vla is! ;(

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 43 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.