› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › WRX/STI på Blocket
- Detta ämne har 42 svar, 3,916 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 1 månad sedan av
TMP.
-
FörfattareInlägg
-
31 december, 2006 kl. 10:55 #110236
SecretAgentMan
DeltagareAlla bilar har för- och nackdelar, det trodde jag även en totalt insnöad evoåkare visste? 😀
Det bästa med Imprezan är klubben (och för mig personligen att jag kan bilen utan och innan). 😉
/J
31 december, 2006 kl. 11:00 #110269.zip
DeltagareÄr det inte Evo 5:an som har stora problem med AYC pumpen och trasiga kopplingar efter några mil }(
//.zip
31 december, 2006 kl. 12:22 #110257specialized
DeltagareÄr det inte Evo 5:an som har stora problem med AYC pumpen och trasiga kopplingar efter några mil }( //.zip
Haha, jo både 5:an och 6:an. RS-diffen är populär, undra varför 😉
Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
—————————————
Efternamnen på mina flickvänner är
—————————————
Jpg ,wmv och mpg 😉
—————————————31 december, 2006 kl. 12:28 #110245abd
DeltagareHehe ska vi verkligen diskutera svagheter? Ska vi börja med växellåda och motor? 😀
Nä nu ska vi inte vara såna, det får räcka med att SAM erkände att boxern är hopplös vad gäller respons.
Gott nytt år. :+
31 december, 2006 kl. 12:40 #110237SecretAgentMan
DeltagareDu är inte bara oinsatt, du verkar ha taskigt minne med, jag har aldrig hymlat med att grenröret ger problem, och är den enda riktiga
nackdelen med motorn? 😀Tills den dagen någon orkat smälla ihop en dräpare och torkat av lite evos så lär vi nog dras med Anders här….och förmodligen efteråt med (lär bli gnäll över automatlådor i en vit norrländsk RA).
Gott nytt på dig ditt gamla troll. 😀
/J
1 januari, 2007 kl. 13:16 #110239Subarumicke
DeltagareHaggenas Auto rekomenderas starkt! handlat 2 bilar utav dem och är inne på en 3:e nu.Bilen har enligt rykten aldrig fungerat som den skall men nu vet jag inte.Ang bilen så rekomenderar jag starkt att ni håller er undan både ägaren till bilen och bilen. Då denna killen är känd för att lura andra.Jag är ett utav offren. med 14.000 förlorat.MvhAmit
Hmm vem är ägaren då? du kan inte säga A sedan inte B 🙁
1 januari, 2007 kl. 13:27 #110252Amit
Deltagarehmm..
Vet inte riktigt om jag får skriva ut namnet här..?
Amit
1 januari, 2007 kl. 14:56 #110272PPP
Deltagarehmm..Vet inte riktigt om jag får skriva ut namnet här..?Amit
Nu vet jag inget om denna diskussion (och man ska vara försiktig med personuppgifter), men ägare till bilar får man fram via http://www.vv.se (Fråga fordon, ägaruppgift via SMS). är rätt vanligt att kolla innan man köper en bil så att den inte är stulen, etc.
http://www.vv.se/templates/page3____3771.aspx
Nere till vänster kan man välja olika nyttiga alternativ.
// Per
1 januari, 2007 kl. 17:37 #110258TMP
DeltagareHaggenas Auto rekomenderas starkt! handlat 2 bilar utav dem och är inne på en 3:e nu.Bilen har enligt rykten aldrig fungerat som den skall men nu vet jag inte.Ang bilen så rekomenderar jag starkt att ni håller er undan både ägaren till bilen och bilen. Då denna killen är känd för att lura andra.Jag är ett utav offren. med 14.000 förlorat.MvhAmit
Du ska nog inte lyssna så mycket på rykten då och att att hänga ut ägaren och bilen så som du gör är väll lite till att ta i när du kommer med så ” osäker ” info !
Mvh
1 januari, 2007 kl. 17:42 #110259TMP
Du ska nog inte lyssna så mycket på rykten då och att att hänga ut ägaren och bilen så som du gör är väll lite till att ta i när du kommer med så ” osäker ” info ! Sen kan jag inte uttala mig om era affärer
1 januari, 2007 kl. 18:10 #110240Subarumicke
Du ska nog inte lyssna så mycket på rykten då och att att hänga ut ägaren och bilen så som du gör är väll lite till att ta i när du kommer med så ” osäker ” info !Mvh
Han blev ju blåst på 14000 kr,tycker du det är osäker info??
1 januari, 2007 kl. 20:24 #110260TMP
Du ska nog inte lyssna så mycket på rykten då och att att hänga ut ägaren och bilen så som du gör är väll lite till att ta i när du kommer med så ” osäker ” info !Mvh
Han blev ju blåst på 14000 kr,tycker du det är osäker info??
Jag vet det blev fel så läs ovanstående igen !
2 januari, 2007 kl. 00:45 #110253Amit
Deltagare1. jag har inte hängt ut någon
2. jag rekomenderade vad som bör göras
3. jag har säkra källor på vad denna killen går för
4. Är någon intresserad att köpa bilen och ska titta på den så ställer jag upp och bevisar vilken lurendrejare han är på plats face to face. För att inte någon annan ska bli lurad.Vill ingen det så är det upp till denne person, jag känner att jag måste varna när sådana saker som denna bilen kommer på tal.
Kan ju säga att denna personen som vi talar om (bil ägaren) lurade mig på 14 000:- på en unichip box och mappning.
I själva verket fick jag en superchip box, Dum som man var kollade jag aldrig det och när jag väl var och skulle få bilen mappad på ett annat ställer dök denna superchip boxen upp.
Jag ringde direkt och frågade honom vad detta handlade om och han svarade med att säga att han kunde kompensera mig med några saker, men några pengar hade han inte. jag tog det jag fick och fick bita i det sura äpplet. (Fick en org ic från 03, org turbo och AC kylare med kompressor, har det liggandes fortfarande.)
Det andra var en av mina anställdas tjej kompis som lämnade ifrån sig sen 200SX till denna kille.(Då han är mekaniker) och ville få något bytat, vad det var exact har jag ingen aning om. Men då sa denna Kille att det var något större problem på bilen och det skulle kosta henne nästan lika mycket som en ny 200SX, Men ”snäll” som denne kille är så erbjöd han sig att köpa loss bilen från henne så hon får något för bilen. Sagt och gjort så gick hon med på det och sålde bilen till denne kille.
Det tragiska är att bilen hade inga allvarliga problem utan det var litet fel som han fixade till och sedan sålde för fullpris.
Denna tjej betalar fortfarande av lånet på 200Sx som hon en gång köpte men blev blåst på av en verkstadskille.
och verkstaden denne kille jobbade på fanns en annan snubbe som då kände en av hennes kompisar och på så vis kom historien fram.
Hon anmälde detta till polisen men inget skedde.Idag kör hon omkring i en risig volvo 240.
Detta är vad jag vet som jag vet har hänt, Sen finns det MÅNGA (LÄS IGEN MÅNGA!) som kommer med nya skräckhistorier.
Nu är det upp till den som är intresserad och jag hoppas att den som läser mellan raderna och skriver att jag har hört allt enligt rykten förstår nu.
//AMIT
2 januari, 2007 kl. 19:39 #110262Houke
Deltagare………
2 januari, 2007 kl. 19:41 #110263Houke
DeltagareBeror ju på hur de skall användas…rakt fram med ett register mellan 6 och 8000 rpm kanske det duger. ;)/J
Kanske så att det är Subbespisen som inte är lämplig för ett GT35 😉
Har 2kg laddtryck vid 4200 rpm med min 2L Turbo med GT35R med lilla T4 huset ..
God Fortsättning
Henrik
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.