SSC Allmänt snack Allmänt småprat WRX STI PPP Info från Subaru

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Davve
    Deltagare

Subaru Impreza WRX STI ”PPP” – Back to basic
      Prestandabilen med egen fanclub lanseras nu i ett enklare utförande och får ett ännu bättre pris. Utbudet breddas med en ”Pure Performance Pleasure-version” för att attrahera ännu fler.
      De riktiga entusiasterna frågar inte efter integrerad navigation. Det är själva bilen som lockar. Självklart har Impreza STI samma tekniska specifikationer och körglada finesser som sitt mer lyxigt utrustade syskon. Den ställbara differentialen är till exempel inget man prutar bort. Inte heller det intelligenta SI-Drive, som ger föraren möjlighet att välja mellan ekonomisk körning och maximal prestanda.

Impreza STI ”PPP” har ändå det mesta i utrustningsväg. Den viktigaste skillnaden är att navigation inte ingår i specifikationen. Modellen har också STI-sportstolar istället för Recaro-stolar. I gengäld är priset nästan 70.000 kronor lägre.
      Priset för Subaru Impreza 2.5 WRX STI ”PPP” är endast 399.900 kronor. Den första sändningen av bilar beräknas komma till Sverige i början av mars.

– STI är något av en ikon och en av få bilmodeller med egen ”fan club”. Sedan introduktionen av senaste generationen har vi sålt mer än 200 exemplar. Vi vet att entusiasterna saknat ett basutförande. Därför känns det roligt att åter kunna erbjuda det, säger Torbjörn Lillrud, vd för SUBARU Nordic AB.

Högupplösta bilder finns på http://www.subaru.se under fliken Press
      För mer

andreaswrx
      Deltagare

fattigmans sti:D dom recaro stolarna är värda pengarna säger jag!
        ändå 50000 dyrare än vad jag gav ny för min lyxmodell:D
        BBS fälgarna försvinner vad jag förstod på subaru handlaren jag snackade med!

Pedersen
        Deltagare

Säger som Fylking: Äntligen! 😉

Bra med mos och väghållning, mindre lull-lull och lägre pris är ju varför Imprezan blev så populär från början.
          Låt tyskarna hålla på med sina vardagsrum på hjul.

//Hoppas på vänsterstyrd SpecC nästa gång.

Davve
          Deltagare

En fågel viskade i mitt öra att Subaru håller på och slå rekordet som Porsche Panamera har på ringen. Målet är världens snabbaste fyrdörrars sedan!

Sen vet jag inte om det är PPP, men det sägs komma en ny STI till hösten ”oxå” och jag tror det är den som dom testar på ringen nu.. Den ska visst ser ”brutalare” ut. Men vad vet jag 😉

tendency
            Deltagare

Jag tycker också att det helt klart är rätt väg att gå! Mindre flärd och mer back to basics. Fick jag välja skulle också ”pop up”-strålkastarspolarna och Hill Start Assist bl.a kunna plockas bort.

Wiklundh
              Deltagare

Helrätt, bort med lull-lull och sänk priset.
                Närmare en halv mille för en nya sti annars är ruggigt mycket pengar.

andreaswrx
                Deltagare

Jag tycker också att det helt klart är rätt väg att gå! Mindre flärd och mer back to basics. Fick jag välja skulle också ”pop up”-strålkastarspolarna och Hill Start Assist bl.a kunna plockas bort.

”pop up” strålkastarspolarna måste finnas där eftersom det är xenon på den!
                  hill starten är helt underbar beroende på vad man bor! där jag bor nu har den varit till sjukt mkt hjälp!

tendency
                  Deltagare

andreaswrx
                    tendencyJag tycker också att det helt klart är rätt väg att gå! Mindre flärd och mer back to basics. Fick jag välja skulle också ”pop up”-strålkastarspolarna och Hill Start Assist bl.a kunna plockas bort.”pop up” strålkastarspolarna måste finnas där eftersom det är xenon på den!hill starten är helt underbar beroende på vad man bor! där jag bor nu har den varit till sjukt mkt hjälp!
                    Varför då? Fungerar det inte med fastmonterade strålkastarspolare a’la GT?

Det är Hill Holder (gissar att Start Assist har samma funktion?) på vår Forester och visst är det en trevlig funktion ibland, men den är nog mest till hjälp ifall man drar husvagn eller hästsläp t.ex. Hur ofta drar man något med en STi? Jag skulle iaf inte montera dragkrok på min. 🙂 Jag menar att det är ännu en funktion man kunde plocka bort på Imprezan för att sänka priset ytterligare.

andreaswrx
                    Deltagare

andreaswrx
                      tendencyJag tycker också att det helt klart är rätt väg att gå! Mindre flärd och mer back to basics. Fick jag välja skulle också ”pop up”-strålkastarspolarna och Hill Start Assist bl.a kunna plockas bort.

”pop up” strålkastarspolarna måste finnas där eftersom det är xenon på den!hill starten är helt underbar beroende på vad man bor! där jag bor nu har den varit till sjukt mkt hjälp!Varför då? Fungerar det inte med fastmonterade strålkastarspolare a’la GT?Det är Hill Holder (gissar att Start Assist har samma funktion?) på vår Forester och visst är det en trevlig funktion ibland, men den är nog mest till hjälp ifall man drar husvagn eller hästsläp t.ex. Hur ofta drar man något med en STi? Jag skulle iaf inte montera dragkrok på min. 🙂 Jag menar att det är ännu en funktion man kunde plocka bort på Imprezan för att sänka priset ytterligare.

skulle väl inte passa på designen på fronten om dom monterade sådan! sitter väl samma på 06-07 med?

tendency
                      Deltagare

Ja, det är nog samma på 06-07. Jag tycker inte att täcklocken till pop-up’arna är särskilt vackra, så fastmonterade hade jag inte haft något emot (nu var väl GT-exemplet kanske inte det bästa, det finns väl en designavd som kan göra de lite snyggare och diskretare än så isåfall :P).

andreaswrx
                        Deltagare

något dom kunde plocka bort är dom sjukt fula dimljusen! dom hör hemma på en wrx inte på en sti!

keyless är ju inte ett måste heller men rätt skönt ändå! men kostar nog en del!

Manor
                          Deltagare

Tänk istället en fabriksny GT med 6-petad låda…för 250.000:-.
                            En sådan i kombimodell med dragkrok…det skulle vara mumma ;-).

tendency
                            Deltagare

Hehehe. Gissar att den gärna får vara i silver också… 😀

andreaswrx
                              Deltagare

detta saknas
                                Impreza STI PPP har, förutom nav och Recaro-stolar, inte dimljus, inte nyckellöst system med startknapp och inte BBS-fälgar.

kommer med dessa fälgar och den plasten istället för dimljusen! BBS kostar ca 40000:- att lägga till
                                http://z.about.com/d/cars/1/0/m/L/1/ag_08sti_frontleft.jpg

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.