SSC Allmänt snack Allmänt småprat WRX STi, Type R, Type RA. Funderar på att byta upp mig…

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 45 totalt)
  • Författare
    Christian S
    Deltagare

Är det samma 5-växlade låda i både vanliga STi’n och Type R & RA (version 5-6 alltså)?
      Och hur är den i jämförelse med GT-lådan, tål mer vrid och effekt?

nä jag tror inte det är samma växellåda i en vanlig STI och Type R & RA då Type R & RA har DCCD och är tätstegad vilket jag inte tror att den vanliga STi:n är.

tål väll lite mer men det är fortfarande 3:an som är svagast punkten.

tendency
      Deltagare

nä jag tror inte det är samma växellåda i en vanlig STI och Type R & RA då Type R & RA har DCCD och är tätstegad vilket jag inte tror att den vanliga STi:n är.

tål väll lite mer men det är fortfarande 3:an som är svagast punkten.

Ja, det kan nog stämma, jag tycker mig minnas att jag har läst det någonstans.

Verkar som de flesta Type R trimmade Type R ligger runt en 320-330hk (sällan vridmoment uppges). Och det är något lådan klarar av utan problem?

tendency
        Deltagare

Verkar som de flesta Type R trimmade Type R ligger runt en 320-330hk (sällan vridmoment uppges). Och det är något lådan klarar av utan problem?

Fann lite läsning här http://www.impreza.nu/forum/showthread.php?t=67506&highlight=type
          Och läste på Type RA-forumet att lådan är god för ca 350hk och 400Nm.

tendency
          Deltagare

Det blir en Type R V.5 -99 för mig! 😀 Hämtas på fredag… känns som en evighet.
            Så nu har GT’n flugit ut på annons.

Sternborn
            Deltagare

Det blir en Type R V.5 -99 för mig! 😀 Hämtas på fredag… känns som en evighet.
              Så nu har GT’n flugit ut på annons.

Fan va härligt!
              Har du några bilder på den du ska köpa som man kan få se 😀

tendency
              Deltagare

Fan va härligt!
                Har du några bilder på den du ska köpa som man kan få se 😀

Tja, jag har ju faktiskt fått tillåtelse att låna bilder av nuvarande ägare. 🙂

Dock så har den inte originalavgas nu, utan 3″ Invidia som den är mappad för. Och det blir andra fälgar på bilen.

Sternborn
                Deltagare

Dock så har den inte originalavgas nu, utan 3″ Invidia som den är mappad för. Och det blir andra fälgar på bilen.

Ser riktigt fin ut! 😀

tendency
                  Deltagare

Tackar, tackar!

goffemannen
                    Deltagare

gutt..välkommen till type r familej :P. eller ja..ska ja säga som inte ens har fått min ännu hehe…men nästa vecka så jävlar…

tendency
                      Deltagare

gutt..välkommen till type r familej :P. eller ja..ska ja säga som inte ens har fått min ännu hehe…men nästa vecka så jävlar…

Då får väl jag välkomna dig nästa vecka, eftersom jag redan har haft min i nästan en heeel vecka då… :p Men tack!

specialized
                        Deltagare

Grym bil och Grattis 🙂 Så det blev av ändå 😉
                          Nu blev man ju inte mindre sugen själv direkt :p

tendency
                          Deltagare

Grym bil och Grattis 🙂 Så det blev av ändå 😉
                            Nu blev man ju inte mindre sugen själv direkt :p

Jajemän, jag vågade ta steget. Får se om jag vågar trycka på gasen också. :p
                            Vafan, du har ju en GT med STi-prestanda! Hehe.

specialized
                            Deltagare

Jajemän, jag vågade ta steget. Får se om jag vågar trycka på gasen också. :p
                              Vafan, du har ju en GT med STi-prestanda! Hehe.

Hehe, ja med 80 -90 hk mer + mycket kortare utväxling, så lär du märka en rejäl skillnad mot din förra 😀
                              Jo, förvisso, men jag saknar DCCD, lamelldiff ,kortare utväxling etc etc etc 😉 hehe

alrik
                              Deltagare

De är bara att styra dit man vill så åker bilen dit 🙂

Jädra läcker bil du skaffat 😉

/Mikael

tendency
                                Deltagare

Jo, förvisso, men jag saknar DCCD, lamelldiff ,kortare utväxling etc etc etc 😉 hehe

Ja, det förstås.. :p

Alrik: Ska testa det tipset. 😉
                                  Oh ja! Och självklart är du inte partisk, hehe.

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 45 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.