Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Digits
    Deltagare

Tankte bara posta upp min nya grill med nat 🙂

http://www.bilar.co.uk/subaru/images/mesh/mesh-small.jpg

Jag hade FMIC forut, och da maste man ju kapa sonder fronten vilket ser forjakligt ut nar man plockar bort fmicen (ska overga till STI top mount).

Alternativen var att kopa ny stotfangare (dyrt), kopa en prodrive grill med nat (dyrt, men ser ratt bra ut) eller att bonnmecka till nagot sjalv (billigt).

Jag tankte att det inte kunde skada att forsoka sjalv forst, sa tummstocken och tuschpennan akte fram for lite matt-tagning (min fmic inpassning var inte helt 100% rak) och sen filade jag till en plan linje med vinkelslipen :o. Gick battre an vantat (dvs jag sagade inte av lappen av misstag) 😀

Nar jag hade en plan yta att arbeta med tog jag matt pa hur stor gallerbit jag behovde och klippte ut den ur ett stycke rostfritt galler jag kopte ett par manader tidigare. Skar mig nagot overjakligt pa gallret och blodde ner hela handen och fick en massa blod pa skon, sa var forsiktiga om ni leker med galler. Det visade sig senare bara vara ett halv centimeter langt sar, men jag maste traffat illa eller nagot for det blodde ratt duktigt 🙂

For att fa gallret att sitta fast sa bojde jag det runt hornen pa “halet”, sa att saga. Det var ratt jobbigt att boja, men med hammare och tanger funkade det bra. Jag klippte aven ut trianglar i hornen sa att det inte blev for mycket material i dem. Gallret satt nastan fast av sig sjalv nar jag var klar (dvs, kanterna tryckte in i stotfangaren och holl gallret pa plats).

Till slut borrade jag lite hal i stotfangaren pa stallen dar man inte kan se dem (undertill och bakom nummerplaten och drog igenom rostfri staltrad sa att jag kunde satta fast gallret med det. Smetade aven pa lite glasfiberspackel runt om kanterna, men det slappte nastan med en gang aven med rispad yta… Glasfiber faster alltsa inte pa plast, kan vi slutdra. 🙂

Total kostnad for projektet var 22.50 pund, men da har jag mer an halften av natet kvar. Funderar pa att eventuellt gora samma sak med grillen ovanfor ocksa, men jag vet inte om jag orkar i dagslaget.

Pedersen
      Deltagare

Blev riktigt bra tyckte jag. Varit sugen på Prodrives undre grill rätt länge men den är ju sjukt dyr… Vart köpte du nätet?

Adam K
        Deltagare

Det lär han ha köpt i UK, lite långt för en sån detalj kanske? 😉
          Realcar har.

/A

PS, snyggt jobb Fingrarna 🙂

Blev riktigt bra tyckte jag. Varit sugen på Prodrives undre grill rätt länge men den är ju sjukt dyr… Vart köpte du nätet?

555_STI
          Deltagare

Synd att du inte hade kvar FMIC dock, den var ganska snygg tyckte jag iaf. Men riktigt snygg jobb med nät.

Du får väl ta sätta på STi Grejjer tycker jag innan du har rätt att ha STi klistermärke över bilen 😉

När kommer du hit för att mecka med min? Det känns jkla länge sen ni var här nu 🙁 Saknar dig.

Digits
            Deltagare

Jo, prodrive-grillen ser riktigt fin ut, fast den kostar typ 150 pund + moms har jag for mig…

Kopte som sagt natet har i England fran B&Q (typ byggvaruhus). Det ska vara rostfritt tydligen sa borde inte rosta hoppas jag… Atminstone har ar “bilgrill-nat” typ tre ggr sa dyrt per area jamfort med natet jag kopte… Var och pillade pa natet i biltillbehorsaffaren, men jag tyckte nastan att det har natet var trevligare 🙂 Prova Jarnia eller vad de heter nu for tiden i Sverige

Sag nu i morse att natet hade lyckats boja sig lite i ena hornet (dvs min staltrad satt inte fast tillrackligt hart eller nagot), sa jag ska riva av stotfangaren i helgen igen och se om jag kan pula till det hela sa det ser bra ut igen…

Synd att du inte hade kvar FMIC dock, den var ganska snygg tyckte jag iaf. Men riktigt snygg jobb med nät. Du får väl ta sätta på STi Grejjer tycker jag innan du har rätt att ha STi klistermärke över bilen ;)När kommer du hit för att mecka med min? Det känns jkla länge sen ni var här nu 🙁 Saknar dig.

Jo den sag val bra ut iofs, men det kandes som om hela fronten blev lite “flytande” typ som om den flexade mycket mer utan balken dar fram… Kommer upp pa ebay snart om nagon vill ha den 😉

Jag har ju faktiskt fem STI prylar i bilen, sa jag tycker det ar godkant med STI lappar: 4 st spridare och en intercooler 😀

Digits
              Deltagare

Ok, liten update.

Rostfri betyder tydligen inte *ingen rost* 🙁 Har borjat fa lite ytrost pa natet nu nar det varit ute i regnet i ett par veckor, vilket ar forbaskat irriterande…

Orkar inte gora om elandet for tillfallet, sa ska smeta pa lite silver hammarlack och se om det hjalper senare.

Kontentan av det hela ar i alla fall att om du inte tanker mala ditt nat, kop inte “rostfritt” nat som inte ar kromat.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.