› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Xbox360
- Detta ämne har 34 svar, 1,773 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 1 månad sedan av
pannan.
-
FörfattareInlägg
-
6 december, 2005 kl. 15:25 #102611
m_thread
DeltagareNu måste jag blanda mig i debatten…
Jag tycker inte riktigt att man kan jämföra att spela på en konsol med att spela på en pc.
När man spelar på en konsol så är det en helt annan känsla, man stoppar in en skiva och lutar sig tillbaka i soffan med handkontrollen och en bärs. När man spelar på en pc så sitter man oftast vid ett bord koncentrerad med tangentbord och mus. Jag har både fet pc och konsol vid plasman, och det är väldigt sällan som jag kör spel på pc:n. Däremot händer det att jag spelar på laptopen ibland, fast inte i soffan då.Jag tycker, och det får ju stå för mig, att vissa speltyper funkar bäst på konsol och andra på pc.
Att XBox 360 har kraft råder det inget tvivel om, jag tror vi får se spel inom ett år som är i en helt annan klass än idag. Kanske AlienDice kan skvallra lite? 😉
Försöker nu övertyga min fru om att det _VISST_ behövs en XBox 360 som komplement till XBox och HTPC…
/Fredrik
6 december, 2005 kl. 15:42 #102599pannan
DeltagareAhh äntligen en som resonerar som mig 🙂
X-boxen för mig är Fifa med 3 kompisar plus en massa bärs 🙂 Dvs ett socialt verktyg med grabbarna. PC sitter man inne på sitt rum och blir mer en Bertil Enstöring 😛
Strat kan nog skvallra en del :+
6 december, 2005 kl. 15:51 #102586Strat
DeltagareOm att vara enstöring? :+ 😀
Närå, visst är det som ni säger. Helt olika saker. Vi gör ju olika typer av spel till konsol resp. pc, även om det i grunden är samma ide. Man spelar inte på samma sätt helt enkelt.
Angående tekniken är det väl i stort sett så att det är lättare för utvecklare att kräma ur max ur en bestämd hårdvarukonfiguration. Boxen är ju mer optimerad för det den ska göra om man jämför med en pc.
Bla bla 🙂
Edit: Och så fort det kommer ett spel från Dice till 360’n kommer ribban att höjas markant! 😀 😉
6 december, 2005 kl. 15:52 #102583SecretAgentMan
DeltagareJag är aboslut för FPS och racing (”riktig” racing då helst, även om det är kul med polisjakter i senaste NFS), ingendera fungerar bra på konsollerna, men visst ett sportspel med polare så är det inget snack om vart man spelar det bäst. 🙂
Men Pannan, du kan ju inte sitta och klanka ned på pc:n med ett grafikkort som inte ens var dugligt när det släpptes straxt efter finska vinterkriget. 😀 😀 😀
/J – trött & har tråkigt, surfar på nytt chassie till burken, och borde egentligen åka hem. :+
6 december, 2005 kl. 15:54 #102600pannan
DeltagareOm att vara enstöring? :+ 😀 Närå, visst är det som ni säger. Helt olika saker. Vi gör ju olika typer av spel till konsol resp. pc, även om det i grunden är samma ide. Man spelar inte på samma sätt helt enkelt.Angående tekniken är det väl i stort sett så att det är lättare för utvecklare att kräma ur max ur en bestämd hårdvarukonfiguration. Boxen är ju mer optimerad för det den ska göra om man jämför med en pc.Bla bla :)Edit: Och så fort det kommer ett spel från Dice till 360’n kommer ribban att höjas markant! 😀 😉
Bra där 😉 programmeringsguden har talat och nu lyssnar vi på honom 😀
6 december, 2005 kl. 16:10 #102587Strat
DeltagareEhum. Jag är iofs grafiker/animatör, men gud kan jag hålla med om 😛 😉
6 december, 2005 kl. 16:44 #102606STI_driver
DeltagareJag har x-box 360 och har även köpt en ny värsting speldator med dubbla 256mb grafik kort etc etc. Jag har själv inte så jävla bra koll på datorer men det ska vara en riktigt bra speldator. Kör med högsta grafik och upplösning på alla spel m.m. Jag tycker dock att grafike är mycket bättre på 360:in än vad den är på pc:n. Om man jämför på call of duty 2 t.ex är grafiken grymmare på 360:in helt klart! Och det här är ändå dom första spelen som släpps till 360, tänk om ett halvår eller liknande, grafiken i spelen kommer höjas avsevärt!
6 december, 2005 kl. 17:02 #102584SecretAgentMan
DeltagareDet låter lite underligt, jag har ett 7800GTX och COD2 går inte att jämföra, det är inte rättvist mot krysslådan, kör du sli med två dugliga nvidiakort borde du ha rätt bra med ork i pc:n?
För att dra tråden lite ontopic igen, PGR var ju de spelen man körde mest på gamla lådan, och det ser riktig smaskigt ut (synd att de envisas med att inte släppa det på en riktig plattform :D).
Men just racing på krysslådan är ju lite enstöringsvarning på, dela skärmen har väl aldrig varit en stark sida hos konsollerna, och då blir det ju nätspel, något du förespråkar i början här Pannan…mjahapp… 😀 😉
/J – antec p180 – smaskens… :7
7 december, 2005 kl. 07:34 #102602pannan
DeltagareJag har själv lurat lite på en Xbox 360 i julklapp till sonen. Han är sedan 3 års ålder hårt sponsrad på det mesta i spelväg (Sega MegaDrive, Nintendo 64, Gameboy Classic, Gameboy Advanced, Sega DreamCast, Playstation 1, Nintendo GameCube, 2 x XBox 160GB samt en hyfsad speldator 3,2GHz, 200Gb, Asus 6600GT Top…det enda vi har hoppat över var/är Playstation 2.Jag läste någonstans att den (Xbox 360) var ganska buggig, stämmer detta?Tips på ett bra/roligt/snyggt spel tas tacksamt emot (ej bil eller sportspel).mvh Mats N
Vissa har haft problem och vissa inte. Är väl alltid så när man släpper ut en sådan här kvantitet samtidigt på maskiner.
Jag har suttit nu ett par kvällar och spelar och min maskin har varken hängt sig ellt buggat för mig 😀 men jag kanske bara har haft tur.
7 december, 2005 kl. 08:36 #102605daniel83
DeltagareJag tror inte att det har varit något större antal fel.
Anledningen till att det rapporteras om så många som har fel är väll att alla hade räknat med att den skulle vara helt felfri.
Det finns aldrig någon produkt som är felfri.Tror säkert att Playstation 2 hade lika många fel.
Anledningen till att det inte blev lika uoppmärksamat är väll för att den inte hade lika stora förväntningar.Det är vad jag tror.
Min 360 har fungerat utmärkt.Jag har inte haft några som helst fel.//Daniel
8 december, 2005 kl. 23:50 #102595Vectorm12
DeltagareJag ska faktiskt ställa mig på Microsoft sida och iaf bidar med detta konstaterande. Vi har sålt (på OnOff i Södertälje) totalt 16 Xbox360(alla vi fick) och än så länge har inte en enda kund reklamerat någon i min butik. Sedan är det självklart möjligt att kunderna reklamerat dem direkt via Microsoft eller i andra butiker men om det vore några stora problem med 360:an så borde vi hört av någon.
Jag kan även konstatera att min 360 (än så länge) fungerar klockrent så när som på att den ibland kaster cd-skivor och det är väldigt mycket bättre än mina första sex(6!) X-BOX. Dessa drabbades av allt från döda lasrar till krashade HDD:er mm….
Så med andra ord så kan du vara relativt säker med ditt 360 köp(och om det går åt skogen kan du alltid reklamera direkt via microsoft. Går skitfort) Var bara beredd på¨att den låter en hel del. Den är till skillnad från vissa påståenden väldigt mycket mer högljud än ”gamla” X-BOX
15 december, 2005 kl. 13:42 #102608johan84a
Deltagarehttp://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,747440,00.html
det där låter inge bra!???…nån här som lyckats repa sina spel på det viset??
jag gick in på llamma.com och kollade på en video när det hände..såg inte alls bra ut, och så känligt kan det ju fasen inte vara..
trist..
//Johan15 december, 2005 kl. 13:47 #102612m_thread
DeltagareExakt samma problem fanns med PS2 och XBox1 när de lanserades. Man kan ju dock ställa sig frågan varför man skall lyfta och flytta runt konsolen under tiden man spelar.
/Fredrik
15 december, 2005 kl. 14:01 #102585OzO
DeltagareExakt samma problem fanns med PS2 och XBox1 när de lanserades. Man kan ju dock ställa sig frågan varför man skall lyfta och flytta runt konsolen under tiden man spelar./Fredrik
Om man spelar ”inspirerat” så kanske det händer att man råkar rycka till sig handkontrollen och då följer spelaren med och vips så har skivan repats! :+ 🙂 Eller så… ja….
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::15 december, 2005 kl. 15:20 #102588Strat
DeltagareEgen erfarenhet Ozo? 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.