SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Xenon till halogen

• Detta ämne har 6 svar, 932 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av Joakimgabrielsson.
Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Joakimgabrielsson
    Deltagare

Hej. Har ett problem här. Skall besiktiga bilen inom en snar framtid och måste byta från original xenon (usa modell utan automatisk nivåreglering) till Halogen. Tror h7 lampan ligger närmast i likhet med den xenonen jag ryckte ur. Men hur ska jag koppla och få den att sitta fast. Ballasten ska ju inte vara med antar jag. Finns det nån adapter? såhär ser det ut iaf.

Joakimgabrielsson
      Deltagare

Ursäkta dammet… har borrat i huven.

Patrick P931
        Deltagare

Snygg nagellack. 😉

Men, om det är orginal xenon på USA modellen så borde du väl komma igenom? Har du lamptvätt? Det är nog det viktigaste de kollar på. Dessutom ser väl inte bilprovaren om du har nivådämning i bakdämparna (som Forester har)? 🙂

Joakimgabrielsson
          Deltagare

ja, det är det senaste här på västkusten:)

Nä, man måste ha automatisk nivåreglering. Sen har jag ju inte spolningen häller så till halogen måste jag byta, men är en klåpare när det kommer till el. På H7 lampan är det ju som en kontakt. Någon som gjort detta som har lite koll?

Spooowiiie
            Deltagare

Hade en s2000 innan där va ingen nivå reglering fast de va original xenon, så in med den som den är, för ser dem att den inte är konenterad så kan dem inte göra ett skit! Bara käfta emot om du får en sån sur skunk!

997GT3
              Deltagare

Bes.gubben lär ju inte se att du inte har automatisk nivåreglering?

Åk in på Subaru och köp 2 lock till spolarmunstyckena, lacka de i bilens färg och sätt fast med dubbelhäftande tejp. Då ser det ut som att du har spolning och han kommer garanterat inte att tänka på det 🙂

Har kommit igenom på detta vis med min 9-3a som har original-xenon och igenlagda hål för spolningen….

Joakimgabrielsson
                Deltagare

Bes.gubben lär ju inte se att du inte har automatisk nivåreglering?

Åk in på Subaru och köp 2 lock till spolarmunstyckena, lacka de i bilens färg och sätt fast med dubbelhäftande tejp. Då ser det ut som att du har spolning och han kommer garanterat inte att tänka på det 🙂

Har kommit igenom på detta vis med min 9-3a som har original-xenon och igenlagda hål för spolningen….

Precis vad jag tänkte haha.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.